Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Haastava ja "haastava" putkien veto

Aloittaja streamliner, 11 syyskuu 10, 19:42:45

« edellinen - seuraava »

streamliner

Olisi mukava kuulla toistenkin mielipiteitä ennenkuin lähden migillä tulittamaan ydintäytelankaa, että miten pakoputkiviritys pitäisi vetää seuraavanlaisilla parametreillä. Jos löytyy kuvia vastaavista seteistä niin niitö olisi mielenkiintoista nähdä.
Elikä pyörä on tötteröshoveli, joten tötterön lisäksi putken vetämistä haittaa keskitapit ja kiksi. Sen lisäksi putken pitäisi olla 2-1 ja koska pyörästä tulee katuraaseri, jolla myös kanttaillaan, niin kovin alhaalla putket eivät voi mennä. Kyllähän putket saa vedettyä vaikka millasilla mutkilla, mutta eikös tuon 2-1 hyöty menetetä (tiedä sit mitä merkitystä sillä on edes tämän tehoisen pyörän kohdalla) jos putkien pituus on eri ennen putkin niiden yhdistymistä?  Mites tuo kaasarin alta vieminen, kuumottaako se lämpimänä kaasaria parkissa ja hankaloittaa käynnistämistä?

Kiitos!

jyrggä

Muuten kantaa tähän ota, mutta mulla tulee etuputki n. 3cm päästä kaasaria/putsaria, eikä kyllä ole vaikuttanut käynnistymiseen mitenkään. Mulla on ihan laakin peli, potkusta käyntiin.

Laitampa samaan ketjuun omaa päätä vaivanneen asian..
Tulee tuossa jonku ajan päästä tupla-magneetot, onko niiden toimintaan merkitystä tuolla putken läheisyydellä. Tiedän kyllä että mankku käy aika kuumana, ja sen takia varsinkin sadekelillä ajettaessa kerää kondensio-vettä sisälle kuoren lämpöerojen takia. Eräs pitkänlinjan mankkumiäs vain mainitsi joskus että pakoputken läheisyys saattaa myös vaikuttaa tuohon. Kuulostaa kyllä omasta mielestäni aika oudolta.. Onko kokemuksia?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

-wla-

tee ne "väärälle" puolelle niin ei tarvi murehtia kaasuttajasta eikä kiksistä.

streamliner

Lainaus käyttäjältä: -wla- - 11 syyskuu 10, 22:17:48
tee ne "väärälle" puolelle niin ei tarvi murehtia kaasuttajasta eikä kiksistä.

Niin varmaan täytyy tehdä. Jockeyjournalista kaivelin kuvia tötteröshovelista, jossa olis putket vasemmalla puolella. Tässä pyörässä on vielä magneto, niin ei tuota tilaa liiemmin oikealla puolen ole. Harmi ettei näe tarkemmin miten tuo takimmaisen pytyn putki on väännetty koneen takaa...

Siinä ei voi kuski olla mikään koripalloilija, että saa jalkansa keskitapille kiksin ja ton kaasarin imutorven väliin. Heh.






-wla-

Täs on pari kuvaa miten mulla on pannussa jos olis jotain apua. Kyllä ainakin 48mm putki vielä ihan nätisti sinne meni. On vaan aika härskin näköinen irrallaan kun on yhtä mutkaa niin virtauksista en puhu mitään =)

ma^ko

Etupytyn putki vasemmalle ja takapytyn suoraan taakse, vasen putki enskakopan yläpuolelle ni ei rajoita linttausvaroja edes teoriassa. Mitään 2-1 vaan yks per puoli...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

streamliner

Kiitos. Käsiin on jo tarttunut rosterinen 2-1 putki, joka sopii muiden kilkuttimien kanssa yhteen, joten ongelma on ratkennut.