Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

One man army -Sportster-VARASTETTU

Aloittaja Jarkka, 07 syyskuu 10, 19:30:37

« edellinen - seuraava »

Jarkka

Moi

Diggaan suunnattomasti Benny Boneshakerin tuotoksista sekä Zero tyylistä. Nyt olisikin tarkoitus rakentaa -88 Sportsterista jotain sen suuntaista, kuitenkin apinoimatta ketään tai kangistuen mihinkään tiettyyn tyyliin.
Olen kurvaillut nyt 8 kesää kuvan Sportsterilla.Rakentelu on ollut lähinnä pulttaa kiinni osastoa, joten lopputulos on "ihan kiva".



Päädyin käyttämään runkoputkena 35mm. halkaisijaltaan olevaa putkea, josta tuli sekä perä että kehtoputket.
Tällä hetkellä on rungon teko vielä kesken.



Hemuli

Asiallisen näköinen runko - melko tuhtia tavaraa runko... Kolmevitosta käytetty yleensä vain vaakaputkena, muut sitten 25 tai 28 mm. Mutta jos paino ei ole ongelma niin ihan muhkean näköinenhän tuosta tulee.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mopopoika

Hyvän näköinen runko. Mitä olet noi taka-akselin kiinnikkeet hankkinut?


Taavi

Hyvän näköinen runko... Painohan on riippuvainen putken materiaalista ja seinämä vahvuudesta. Eihän se tarvii olla 3mm seinämällä jos seos on jotain muuta kuin normi mustaputki.

Jarkka

Kiitoksia, paino ei sinänsä ole ongelma.Ei kellään ole tiedossa että kuinka paljon Sportsterin runko painaa alunperin, harmi kun ei tullut itse puntaroitua.
Taka-akselin kiinnikkeet ostin eräältä tämän foorumin jäseneltä, mutta olikohan se Motoparts kun noita myy, ja hintaa noilla on uutena muistaakseni 25â,¬ kpl.

Taavi

No jos ajatellaan että swingi tuntuu painavan ainakin "tonnin" ja siihen päälle takaiskarit niin en usko että lisää painoa alkuperäiseen olis tullut...
Mullakin on jo muutettu runkoa sen verta että ei kannata punnita mitä se painaa. Mieli tekis tehdä runko uudelleen hieman enempi hitech materiaalista, mutta olkoon nyt vielä noin...

Jarkka

Seuraavaksi pitäis alkaa tekemään koneen,lokarin ja tankinkiinnikkeet sekä jäykkäreitä sinnetänne.Stuukki alkaa karkaamaan alkuperäisistä suunnitelmista, en itsekään ole enää ihan varma että mitä tosta tulee ?
Joku tietäväinen vois ilmaista mielipiteensä ton rungon muutosprosenteista, katsuri oli sitä mieltä että siitä menisi puolet eli 14%.Maffin sivuilta kuitenkin luin, jos runko säilyy rakenteensa puolesta tunnistettavana, muutoksista ei mene prossia.
Ei muuten mutta menee aika tiukille, ja jotain muutoksia jää tekemättä tämän takia.
Tässäpä taas pari kuvaa tän hetkisestä tilanteesta, takaloksulle täytyy keksiä jotain koska mielestäni se näyttä ehkä vähän raskaalta, tai ehkä vaikutelma kevenee kun saa loput rojut paikalleen.




Rezi

#7
En tiedä onko näköharha, mutta tuo loksu näyttää sääteensä puolesta liian isolta tuohon nakkiin. Alemmassa kuvassa loksu makaa renkaan päällä istuimen tietämiltä, mutta on reilusti ilmassa päistä. Se pitäisi jätää ainakin 5 senttiä irti renkaasta, jotta säde olisi oikea ja etäisyys nakkiin sama joka kohdasta.

Ehkä hifistelyä, mutta mun mielestä lokarin istuminen renkaaseen koko matkaltaan  on vain oltava oikein. Paljon näkee loksuja, joissa on renkaaseen nähden liian iso säde.

Kaiken kaikkiaan yhdyn kommettiisi takaloksusta. Se ei mielestäni ole samaa paria tankin kanssa. Matalampi ja kapeampi sopisi ehkä paremmin. Ja oikean säteinen ::)

Hyvän näköinen pyörä tuosta tulee.

Janne R.

Komp komp...

Tuuman verran molemmilta reunoilta poijes (niin että loksun reuna noudattaa sitä renkaan "pokkausta") ja säde kohilleen.

Hemuli

Toi on niin matala lokkari että säteen kutistaminen onnistuu todennäköisesti helposti shrinkerillä. Tai sitten taivutat varovasti reunoja ulospäin niin säde pienenee. Tässä hieno kuvasarja todellisesta low-tech sovelluksesta ;D: Lokarin säteen tiukennus
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jarkka

Moro

Ollos huoleti, munkin mielestä lokarin täytyy istua nätisti renkaan linjoihin.Kyseisen lokarin säde on itseasiassa miltei täydellinen, kun alle laitetaan Firestonet.
Pitää alkaa varovasti ottamaan sivuilta tavaraa pois, sekä kaventaa kunhan saan renkaat vanteille.

Jarkka

Nyt alkaa taas pikkuhiljaa etenemään kun sain kauan odottamani pinnat, ilman vanteita on pirun vaikea tehdä juuri mitään.
Tänään pinnasin maailman vittumaisimmaksi navaksi tituleeratun Sportsterin etunavan, perseestähän se olikin.Kerran olen sellaisen vanteen kasannutkin, mutta en muistanut että se oli niin hanurista.

TTS:n Mustat pinnat Messinki nipoilla.


Nipoille näytin kevyesti lumppulaikkaa.Vasemmalla tehtaan kuosissa,Oikealla lumpun jälkeen.


Sitten tuon kirotun navan kimppuun, en tiedä olisiko tuon voinut tehdä jotenkin helpomminkin, mutta teippasin pinnoja yhteen pitääkseni ne oikeassa järjestyksessä.


Rihtausta ja rengastusta vaille valmis.

Hemuli

Hyvä että joku muukin on samaa mieltä tuosta sportin etunavasta ;D... Teippikikka oli uusi mulle, itse vedän yleensä ihan vapaalla kädellä ja pistän kaikki pinnat järjestykseen. Ruokapöytä on hyvä taso tohon hommaan - riittävästi korkeutta ja tilaa ympärillä. Kannattaa tehdä silloin kun muija on iltavuorossa ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smuige

Lainaus käyttäjältä: Jarkka - 15 joulukuu 10, 20:46:50

TTS:n Mustat pinnat Messinki nipoilla.


Mistäs noita messinki nippoja saa ja mihin hintaan?

Hemuli

#14
Näyttäis olevan ainakin Motorcycle Storehousen valikoimissa, reilun 30â,¬ verolliseen hintaan persetti ;D...

http://www.motorcyclestorehouse.nl/index.php?action=product&searchType=category&productId=8379&categoryId=138&top=105

Edit: Pitipä saman tien tilata emännän uuteen projektiin pari settiä, näyttää hyviltä mustissa vanteissa :)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957