Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Laturin plugin läpivienti lohkossa mehii öljyä.

Aloittaja -mikko-, 31 elokuu 10, 13:52:54

« edellinen - seuraava »

-mikko-

Onko siihen (laturi sekä säädin) saatavilla pelkkiä uusia liittimiä? Huomasin tässä pienehkön reissun jälkeen että tihkuu öljyä siitä reijästä, tiedä vaikka joku peelo olisi paihtanut siihen vääränlaisen osan joskus, kun se lohkosta läpi tuleva 2-pinninen kumiplugi on selvästi löysä aukkoonsa! Olenkin sitä jo pariin kertaan yrittänyt tiivistesilikonilla tukkia, mutta eihän se pitkään kestä. Lautaus toimii moitteettomasti niin tuntuu tyhmältä lähteä ostamaan uusia osia satasilla pelkän viallisen liittimen takia!
En ole näistä kataloogeista kyllä löytänyt sitä pelkkää liitintä ja onhan ne johdotkin enskakopan sisällä varsin lyhyet...
*edit* evo vm-98
- shine can never replace attitude -

Hemuli

Enpä ole irtoliittimiin törmännyt, taitavat olla tehtaalta vulkanoituja umpeen. Kuvaamasi vika on sangen yleinen, joskus siihen auttaa kun liitin pidetään paikallaan lohkon pinnapulttiin tulevalla pidikkeellä joka painaa sitä alaspäin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

-mikko-

#2
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 31 elokuu 10, 14:20:55
Enpä ole irtoliittimiin törmännyt, taitavat olla tehtaalta vulkanoituja umpeen. Kuvaamasi vika on sangen yleinen, joskus siihen auttaa kun liitin pidetään paikallaan lohkon pinnapulttiin tulevalla pidikkeellä joka painaa sitä alaspäin.

No niimpä tietysti :(
Säätimen puoleinen liittimen suojakumi on sen verran suuri että pisara tiivisteliimaa ja pieni lipare pellistä pinnapultin alle joka painaa "hattua" lohkoon voisi toimia => kiitos vinkistä, täytyykin tehdä sellainen pidike ensitilassa :)
- shine can never replace attitude -

maick

Toinen vaihtoehto on käyttää pidempää öljyfiltteriä. Liitin istuu tällöin ihan filtterin kyljessä kiinni. Ainakin mulla, ja samalla vuosimallilla ajellaan.

-mikko-

Lainaus käyttäjältä: maick - 02 syyskuu 10, 20:52:22
Toinen vaihtoehto on käyttää pidempää öljyfiltteriä. Liitin istuu tällöin ihan filtterin kyljessä kiinni. Ainakin mulla, ja samalla vuosimallilla ajellaan.
Pitkä filtteri on kyllä käytössä kuten (kai!?) Dynassa kuuluukin. Mutta ei se paina liitintä, ainakaan minun pyörässä, vaikka se pituuden puoleen ylettäisikin, halkaisija ei riitä! Minkä merkkistä suodatinta käytät, varmaan pieniä, ehkä jopa ratkaisevan suuria, eroja löytyy eri valmistajien suodattimien mitoissa?
- shine can never replace attitude -

maick

Ainakin Custom Chromen filsuja on käytetty, ks. esim. Hotbiken verkkokauppa http://www.hotbike.fi/kauppa, tarvikefiltteri osanumerolla 25221. Onko Dynan ja Softailin evo-mosassa sitten jotain pikkueroja..? Mulla se liitin istuu niin napakasti filtteriä vasten ettei liikahda mihinkään.

börje

Tuo töpseli ja sen löystyminen ym. on ja on ollut ainainen murheen kryyni. Itse päädyin Evossa ja Shovelissa leikkaamaan liitimet pois ja juottamaan piuhat. Läpivientiin sikafleksiä tms. tuketta. Ei ainkaan enää kuole lautaussäädin siihen, että töpseli rimpuilee...

masa

Töpseli löystyi mullakin (lapiossa),ilman valoja toimi jotenkuten kun anto kakkua tai laitto valot päälle hyytyi,pääsin kuitenkin kotiin, liittimet putsattu ja toimi taas,säädin säilyi ehjänä ,ehkä joutuu tekeen samat ratkaisut kun börje huunous

-mikko-

Tähän oireeseen muuten löytyi apu paikallisesta autotarvike liikkeestä => Sika geelimäistä pikaliima, kestää lämpöä (tarpeeksi) ja öljyjä, bensaa yms. sekä täyttää jopa 0,8mm raot. sopii jopa kumille ja metallille :)
Eihän tämä pysyvä ratkaisu ole, mutta sain loppukesän ajot ajeltua.
Joudun purkamaan enskan auki kun ilmeni pientä öljyvuotoa stefan läpi (ilmiesesti) takahaarukalle :-\ ...niin samalla tinailen hieman pidemmät johdot laturille ja laitan kunnon liittimet lohkon olkopuolelle. Ja kun enskan puran niin samalla saan laitettua leveämmän tassun taakse, kätevää kun yhden ongelman/ominaisuuden takia saan tehtyä monta homma kerralla kuntoon ;D
- shine can never replace attitude -