Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin nostajat

Aloittaja Miihkali, 30 elokuu 10, 11:10:23

« edellinen - seuraava »

Soikkeli

Pannun  Andrews A2, se tuntuu toimivan hyvin 70hp/110nm voimalla.

Tangot oli tosin ihan vakiomalliset rautaiset, ei kummastakin päästä säädettävät. Nostajissa on samanlainen korotuskuppi tangolle kuin Jims:in vastaavissa.
Voin laittaa kuvan huomenna koko paketista.
C.O.G. 
Lifemember

Soikkeli

C.O.G. 
Lifemember

Miihkali

Jep.

Minäkin hommasin nuo Vulcan nostajat. Velva Touch:n nostajien toimitusaika näytti venyvän, yli 6 kk.

Nyt on shovelin kone kasaantumassa hiljalleen. Katellaan ja kuulostellaa sitten keväällä miltä ne Vulcanit kuulostaa.

Niin nokaksi tulee Andrews AB ja tönärit nuo mitkä tuli paketin mukana.

-mika-

Rautahauli

Etupytyn pakovena alkoi naputuksen joka korjaantui säätämällä hydrauleja, testilenkin ajaksi ja aamulla noin viidenkilsan matkan ja taas alkoi terävä naputus. Ei naputa kokoaikaa mutta lämmetessään aika möykkä, ei uskalla ajaa. Sama nostaja (venttiilikoneisto?) naksahteli eilenkin säätäessä kun takarengasta pyöritti vaihde päällä. Naksahtelu pieneni kun hydraulit oli käsissä ja ne putsattiin ennen testiä.

Epäilys siis että kyseinen hydrauli on sökö ja sitä varten tilasin kovat konversiot hydraulien tilalle, onkos näistä kokemusta? Jos näilläkin naksuu niin sit vika on muualla.

Nostajien rullat tsekataan samalla.
FXEF-81

Jack

kovat konversiot on ihan jees, ainakin pannussa oli, Tosin möykkää on enempi, mut jos se sit hiljenee, on jotain vialla.
Flatheads!!!

Rautahauli

Joo ei se "hallittu" koneen naputus haittaa mutta nykyinen ääni on paha. S&S Cycle - Pushrod Installation Instruction video  Tässä tehdään sama konversio.  Voihan niitä hydrauleja sit laitella takas jos siltä tuntuu.
FXEF-81

KvL

Meni kanssa yksi hydrauli tuossa taannoin, vaihdoin kova-palikka-konversion ja nyt on menty niillä  joku 8 tonnia, ei valittamista.

Säätäminen on selkeämpää ja sitä singerisaundiahan on oikein mukava kuunnella.
Ja säädön tarpeenkin kuulee nopeasti.

Takaimun palikasta piti ottaa materiaalia vähän pois, että saa tönärin paikalleen, mulla on säädettävät colonyn alu-kepit. Palikkasarja oli kuumasta pyörästä alle 30â,¬.

Rautahauli

Tukitko ne öljyreijät nostajapesistä? Ilmeisesti ei ole välttämätöntä.

Amatöörille tuli mieleen että olisi vaihtanut sen sökön hydraulin uuteen mutta pitäisikö siinä tapauksessa vaihtaa muutakin? Muutkaan hydraulit ei kuulemma ole uuden veroisia.

Säätö muutti koneen käynnin selkeästi paremmaksi vaikkei se mielestäni huonosti käynyt ennenkään. Sitten kun naputus alkoi uudestaan niin kyllä se selkeesti kuului etupytyn nostajasta/venakoneistosta. Ei ollut enää epämääräistä vaikeasti paikallistettavaa, saattaa olla että siellä äänsi joku toinenkin nostaja ennen säätöä.

Lähipuodin kautta olisi saanut Colonyn, S&S:n ja jonkun nevöhöödin palikoita. Otin sössöt kun ei ollut juuri muita kalliimmat, 39â,¬/setti. Pitäs olla huomenna lavassa.
FXEF-81

jannu

Minäkin astuin tuohon "keppi ei sovi väliin" ansaan aikoinaan, kunnes sain valistusta että ne tangot on oikeesti eri mittaisia.
Pisin etupytyn pakoventtiiliin, toiseks pisin takapytyn pakoon ja lyhkäset keskelle.

Älkääkä suotta tukkiko niitä öljykanavia, kuluu suotta nostajat/pesät paljon nopeemmin huonoon kuntoon jos sen tekee...

Säätöohjeethan löytyvätkin monesta jutusta jo aikaisemmin, mutta kone pitää olla "dead cold", eli yön yli jäähtynyt ja kepistä päittäisvälys kokonaan pois, niin että pyörii vielä kahdella sormella just "namisti"  ;)

Rautahauli

Nostajat ylös tarkistusta varten eikä niitä paljoa tarvinnut mittailla, joka rullassa vissiin parimilliä löysää, pahimmassa ehkä enemmän. Onneksi oli kuitenkin kaikki ehjiä eikä siis karanneita neulasia. Oli pieni toive että vika olisi ollut jumivassa hydraulissa mutta ehjiä ne taitaa olla.

Mistä hyvät nostajat nopsaan ja mieluusti sopuhintaan?
FXEF-81

Lyytinen

Esim. Cranen rullasatsi on viiskymppiä about mistä vaan, ei kai niitä itse nostajia tarvii vaihtaa?

erakko

Komppaan Lyytistä.
Tietty jos nostajan ja pesän välinen välys liian iso tai nostaja/pesä kovin skraiduilla ni sit ylikoot tilalle.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Rautahauli

En niitä nostajia tarkemmin syynännyt mutta selkeetä rullan akselia ei edes näkynyt, kaippa se niistä jotenkin näkyviinkin saisi. Kaveri mittailee vielä meneekö stanut vai tarviiko ylikokoot. Kyl mä luulen että uutta palikkaa laitetaan. Jim`s:n big axle tms.

Nokkakepissäkin näytti jotain jälkeä olevan.
FXEF-81

Rautahauli

Korkkasin pahimman nostajan. Rullan päittäisvälys ehkä kympän-pari, Neuloja ei näkynyt edes osittain kun rullan painoi toiseen laitaan. Klappia rullassa reilut pari milliä.

Snurralla niittaus auki ja akseli pois. Muutama neula tippui lattialle mutta löysin niitä kaikenkaikkiaan 17 kpl. Jos niitä oli enemmän niin ne hukkui tallin lattialle tai sit oli jauhautunut rullan sisään koska sellaista rakoa ei ollut josta ne olisi ulos päässyt  ajossa. Kaikki löytyneet neulat oli ehjiä.

Pehmoista matskua on akseli.  ;)

Toki tuosta on metallia kiertoon lähtenyt mutta niin pieninä hiutaleina että tuskin haittaa.

Tästä seuraa että kurkkaan nostajien kunnon vähintään vuosittain. Jos hydraulit tikittää snadisti niin syytä tarkistaa miksi.

FXEF-81

Rautahauli

Oujeee! Ei ollut muuta hajalla. Taas käy nätisti. Etupaon keinuvivussa tuntuu käsikopelolla reiluhko välys mutta se sit joskus, ei se kyllä mielestäni äännä mitenkään.
FXEF-81