Finnbikers

  • 11 Joulukuu 2019, 07:37:26
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Kiristysmomentteja ?  (Luettu 5398 kertaa)

jeikei

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Kiristysmomentteja ?
« : 14 Maaliskuu 2009, 22:39:11 »

Purettua pyörää tarvis varmaan välillä vähän kasaillakkin,ainakin jos mielii kesällä taas tien
päälle :D
Eli tarttisin tietoa Rodin kiristysmomenteista,etu-ja taka-akselin sekä swingin akselin muttereille.
Näillä tiedoilla pärjäis aluksi,löytyykö kellään esim. linkkiä?
Olen hakenut 1130.com:sta mutta ei vaan ole vielä löytynyt.Korjaamokäsikirjaakaan ei nyt ole käsillä.
Niin ja prätkä on DX -08
Kirjattu

Kokkonen

  • Global Moderator
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2242
  • Dinosaurus
Vs: Kiristysmomentteja ?
« Vastaus #1 : 15 Maaliskuu 2009, 17:16:22 »

Kevät todellakin lähestyy, tässä ensiapua....

Etuakselin mutteri 68 - 75 Nm (50 - 55 ft-lbs)
Taka-akselin mutteri 129 - 142 Nm (95 - 105 ft-lbs)
Swingi (jos se on tuo "Pivot shaft nut") 61 - 75 Nm (45 - 55 ft-lbs)

Kaikki V-Rodin kiristysmomentit löytyvät tästä linkistä
Kirjattu
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

jeikei

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Kiristysmomentteja ?
« Vastaus #2 : 15 Maaliskuu 2009, 18:41:49 »

Noniin...
Johan alko lyyti kirjottaan ;D
Kiitos Kokkoselle hyvästä linkistä,sieltähän niitä löytyy.
Kirjattu

Vallu

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Kiristysmomentteja ?
« Vastaus #3 : 16 Maaliskuu 2009, 23:42:36 »

Pieni täsmennys eli Night Rodin (DX) taka-akselin mutterin kiritysmomentti on suurempi kuin Kokkonen mainitsi.
Manuaalin mukaan se on 190-203 Nm (140-150 Ft-lbs).

"pääsinpäs sanomaan" ;D
Kirjattu

Kokkonen

  • Global Moderator
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2242
  • Dinosaurus
Vs: Kiristysmomentteja ?
« Vastaus #4 : 17 Maaliskuu 2009, 00:22:17 »

Nuo korjaukset ovat aina tervetulleita  8).
Mikähän siinä on syynä, että momentit muuttuvat noinkin paljon mallista toiseen?
Onko laakeroinnissa tapahtunut muutoksia?

V-Rodista ei netistäkään kovin helposti alan infoa löydy. Tuo 1130cc.com taitaa olla ainoita lähteitä. :-\
Kirjattu
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

jeikei

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Kiristysmomentteja ?
« Vastaus #5 : 17 Maaliskuu 2009, 17:56:56 »

1130cc.com:n taulukko on 06-malleihin.

Laakereita en ole päässyt vertailemaan, mutta 07-DX:ssä ja 08-ja siitä etteenpäin kaikissa
Rodeissa on leveämpi taka swingi aikaisempiin verrattuna (leveempi takagummi ja isompi mehupönttö).
Liittyyköhän tämä jotenkin kireyksiin  ???
Jostain muistan lukeneeni että swingin akseleissakin olisi koko eroja,vaikka swingi olis samanlevyinen.

Hyvä Vallu tarkennoksesta,minkälainen manuaali sulla on käytössä?
07- ja siitä etteenpäin ?
« Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu 2009, 18:08:45 kirjoittanut jeikei »
Kirjattu

Vallu

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Kiristysmomentteja ?
« Vastaus #6 : 18 Maaliskuu 2009, 11:41:11 »

Tehtaan oma -08!
Kirjattu

Karzza

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 56
Vs: Kiristysmomentteja ?
« Vastaus #7 : 21 Maaliskuu 2009, 09:26:48 »

tulipa tehtyä käyttäjäprofiili tännekin 8)

Multa löytyy korjaamokäsikirja ja varaosakirja 2004 Rod:iin, jos jou tarvii sellaisen tietoja.
Kirjattu