Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Starttaus ongelmia.

Aloittaja Hessu, 18 elokuu 10, 08:10:04

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: MakeH - 19 kesäkuu 11, 20:39:14
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 19 kesäkuu 11, 18:52:20
Nappi RUNille niin puolalle tulee virta. Mitattu on.

Virtakynä työkalurullaan ja silloin tutkimaan että tuleeko puolalle virta ,kun vika aktiivinen.

Joo mittailin silloin kun ei tallin pihaan ajettuna lähtenyt käyntiin.
FXEF-81

ma^ko

Mut ettei jännitteety starttauksen aikana putoa puolalta liikaa jos ovat samassa karvassa ja saman krenan katkasijan takana sekä startin heräte että puolan virransyöttö.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 19 kesäkuu 11, 20:52:20
Mut ettei jännitteety starttauksen aikana putoa puolalta liikaa jos ovat samassa karvassa ja saman krenan katkasijan takana sekä startin heräte että puolan virransyöttö.

Kuulostaa maallikon korvaan ihan mahdolliselta. Jos nyt kuitenkin vaihtaisin sen katkaisijan ensin.
FXEF-81

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 19 kesäkuu 11, 21:00:04
Kuulostaa maallikon korvaan ihan mahdolliselta. Jos nyt kuitenkin vaihtaisin sen katkaisijan ensin.

Ei kuulosta huonolta idealta. Toinen mitä voit koittaa jo oire jatkuu niin ota johto puolan virransyöttöön ja jos ei tahdo tulille niin anna akulta suoraan sähköä puolalle, jos silloin herää n puolan virransyöttö on jostain heikolla hapella, eli startti vie puolan mehut. Huono kontakti, osittain poikennut johdin tms voi tehdä sen.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

Tästä lähdetään että vaihdan sen katkaisijan ja äsken tilaamani Dynan 3 Ohmisen puolan. Ajokausi katkeaa liian pitkäksi ajaksi jos tilaisin iipeistä. Tarkistelen naruja puolaa odotellessa, tosin siihen ei juuri jää aikaa jos HB:n toimitukset on samaa nopeusluokkaa kun ennenkin. :) Mutta juhannuksena ei muuta tekemistä ole, tai sanotaanko ettei tärkeämpää tekemistä... :D

Ihmetellään sitten lisää jos näillä ei tokene
FXEF-81

Rautahauli

Kävin irrottamassa puolan ja johtoja tutkiessa näkyi selkeä kohta punaisessa johdossa (puolan + > sytkä) josta oli eriste hankautunut ja raapinut puolatelineen yläreunaan. Tämä saattaa selittää vian satunnaisuuden koska yhtenä aamuna temppuili ihan kylmänäkin.

Puolatelineenkin olisin ostanut mutta HB oli jo ehtinyt lähettää puolan. Hätähousut! ;D Vein vanhan kursittavaksi.



Jatkuu...
FXEF-81

Rautahauli

Puola vaihdettu ja johdot fiksattu. Todnäk puolassa ei edes vikaa ollut mut on nyt ainakin sytkän valmistajan suosittelemat ohmit.

Koitin käymään eikä edes luvannut. Todella heikko kipuna ja toisessa tulpassa ei niinkään hyvää. Prkle. Laitoin tulpat kiinni jotka olin ottanut tien päällä vaihtoon. Lähti käymään mutta toisella startilla ei käynyt kun toisella pytyllä joten lopetin kiusaamisen. Ilmeisesti oikosulku tai bensan ruiskiminen kipinättömille tulpille tappoi ne.

Mistä tähän hätään Tsamppioonin RN12YC tulpat, tai vastaavat??? Tampereen alueelta jos löytyisi.
FXEF-81

ma^ko

Tääl tsadin seudul noit löytyy ihan hyvin perus autotarvikeliikkeistä. Mul olis kyl uusii Championei mut ne o tääl Vantaal ja ei oo Tampereelle asiata.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

Juu kyllä niitä olisi Motonetissakin mutta kun on tää vatun pakanajuhla!  :D

Jos jollain on vastaavia lähellä niin haen. Pitää käydä huomenna yhdellä tallilla katsomassa jos löytyisi.
FXEF-81

Rautahauli

Kaverilla olis "vähän käytetyt" NGK 7422 BPR5ES tulpat, ne on evoon. Mutta taulukko antaa samat NGK-kynttilät evoon ja uudempaan Shoveliin eli NGK BPR5ES-11, mitäs eroa noilla mainituilla, voisko nuo jälkimmäiset tällätä Shoveliin?
FXEF-81

ma^ko

BPR5ES versus BPR5ES-11 niin erona on vain se, että BPR5ES-11 kärkivälinä on tehdasasetuksena 1,1mm. Sinne vaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

FXEF-81

Rautahauli

Huoltikselta löytyi NGK:n tulpat. Pykälää suositusta kuumemmat mutta jopas pelittää taas. Kiihtyy paremmin motarinopeuksiin ja pienemmällä tärinällä, tiiä sitten vaikuttiko puola, toisenmerkkiset tulpat vai sekäettä. Mutta TOIMII! :D

Niin ja täng juu velipoijjaalle neuvoista sähkön maailmaan. Kuinka sähkön kulkua voi ymmärtää kun sitä ei näe. ;D
FXEF-81

ma^ko

Kuumemmat? NGK numeroilla neloset, huoltikselta? Ehkä kuitenkin kylmemmät eli kutoset? Kyllähän sähkön näkee, heti ku se hyppää... ennen sitä ei oikein.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

No juu, kutoset, kysyin asiasta vielä toiseen kertaan kun tuntui olevan niin varma asiastaan.
Mutta parisataa kilsaa toimi hyvin ja ainakin tässä vaiheessa näyttäisi että tulpat pysyy puhtaana. Ajelin motarinopeuksia ja kävin pari kertaa tien sivussa tsekkaamassa tulpat.

Kivaa kun mopeti toimii. ;D

FXEF-81