Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Montako kipinää per polkasu?

Aloittaja Raimo-Raato, 10 elokuu 10, 23:32:22

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Rakkaat kansalaiset, ootteko tutkailleet montako kertaa kiksikäyttöinen vakio BT menee puristuskohdan yli yhdellä rivakalla polkaisulla? Eli toisinsanoen montako kertaa tulppa iskee kipinää?

Tossa omassa pannussa ollunna viimeajat ongelmaa käynnistymisen kanssa ja kaasariin tsupsauttaminen käyntiin yrittäessä on alkanut olemaan arkipäivää. Tossa korjaushitsausten yhteydessä tuli nyt kerrankin polettua mopoa ilman enskakoppaa ja huomasin että ilman virtoja napakasti polkiessa motti pyörähtää yhden puristustahdin yli mutta sitten ennen toisen puristustahdin ylittymistä kampura pyörähtää takaisinpäin reilusti jolloin imuventtiili aukeaa uudelleen ja kuulee kuinka paine sylinteristä pääsee kaasariin. Ei siis ihme että tupsauttelee jos ei ekalla kipinällä pärähdä. Vaan kun ei ole ennen tullut kiinnitettyä huomiota asiaan niin onko tämä itseasiassa ihan normaali "ominaisuus" ja kone pitäis saada tulille jo sillä ihka ensimmäisellä kipinällä? Jos ei, niin voiko esim. väljä moottori korostaa tuota piirrettä?

Vittu kun oli taas kirjoittaminen hankalaa  >:(
A.K.A. Rambe

Hemuli

Näinhän se menee, ja sen tupsautuksen jälkeen on ihan turha polkea käyntiin virrat päällä. Tää on nähty niin monta kertaa kun pyörän omistaja potkii hiki päässä rotteloaan käyntiin, sitten kun on hetken seurannut episodia taustalta niin päättää ojentaa auttavan kätensä ja kas - vekotin lähtee ekalla.

Kikka on siinä että saman tien kun tupsauttaa niin virrat pois. Sitten kaasu hitaasti täysin auki ja viitisen polkaisua niin että pidetään naru kireänä koko ajan. Kaasu pois ja takaisin auki viitisen milliä. Virrat päälle ja rivakka polkaisu. Suurimmassa osassa tapauksia on lopputuloksena palotapahtuma.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Juuh. Tuo ilmiö ja kikka on toki tiedossa. Ennen kyllä lähtikin noin käyntiin jos sattui tupsauttamaan mutta nykyään ei yleensä lupaa ja parin polkaisun jälkeen tupsauttaa jälleen. Vittumaista.  ::) Enemmälti heikkoa käynnistymistä ei ole tullut vielä tutkittua. Mäkistartilla lähtee kumminkin heti ja pyörii närtisti myös tyhjäkäyntiä. Pitää huomenna lainata duunista ohivuotomittaria tai ainain puristuspainemittaria. Takapytyn kannesta puuttui pakoputken lähdöstä/kiinnikkeestä puoliympyrän verran tavaraa kun putki päässyt heilumaan. Liekkö puhaltanut jo niin vapaasti että pakovenakin palanut... Saattaa toki olla että Linkertinkin säädöt on vaan taas ihan metsässä.
A.K.A. Rambe