Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vanteen max leveys

Aloittaja Natking, 16 heinäkuu 10, 00:49:33

« edellinen - seuraava »

Natking

Nonnii, tammosta asiaa rupesin ihmettelemaan. Jos on 3.50 levee kummi niin sen suositus vanne oli jossain katalookissa 2.25''.
Mita raati on mielta etta kuinka leveelle vanteelle tommosen kummin vois oikeen laittaa?
Nyt kun tahtoo kayttaa tommosta kuvan mukasta puolavannetta( 4'' levea?), se nyt tietenkin tarttee kaventaa mutta etta kuinka leveeks sen vois jattaa?
Siina kun mennee muodot vahan sekasin jos oikeen kapeeks joutuu hieromaan, eika myoskaan kiihottas ruveta sita mitenkaan alyttomasti taytehitsaamaan.
Just trying to be different (like everyone else)

Hemuli

Onko toi tosiaan nelonen vanne? Miten mä muistelisin että noi touringin kiekot olis 3.5" tai peräti 3"? Vai onko kyse niin uusista vanteista että ovat jo leveämmät. I alla fall, en mä tuollaista rengasta venyttäis paljoa yli kolmosen vanteelle. Mulla on yksi 130 matalaprofiili väännetty 4.25" vanteelle ja kyllä se on jo niillä rajoilla, jättäisin vanteen vähintään 20 mm kumia kapeammaksi. Vanteen leveys kun mitataan sieltä reunojen sisäpuolelta niin on se pöllön näköistä jos ulkoreunat tulee kumin leveyden yli.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Natking

Juu, en tiia ton oikeeta leveytta, vetasin hatusta vaan ton 4''.
Tossa vanteessa ei vaan oikee oo kauheesti varoja kavennella, varmaan siita just sais tuuman vetastya poijes.
Jotenkin vaan lantussa hakkaa ajatus etta ei haluis mitaan kovin leveeta kummia, ja nimenomaan tarttis olla noi vanteet.
Voi olla mahdoton yhtalo kun keulakin on viela kapeaa mallia, tarttee mittailla ku paasee kotio..

Thomas

Avon Speedmaster AM6 - 3.50-19TT renkaan suositukset ovat
rim width min : 1.85"
rim width max : 2.50"
recommended : 2.15"

Continental'in taulukosta kapein 3.00" vanteelle sopiva kumi oli 100/80'nen..

Ainakin noi ensimmäiset 'kapulavanteet' oli 3" leveitä, en muista levenikö ne sitten myöhemmin (eli samalla kun akseli muuttui tuumaiseksi)..

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Natking

Joku tommonen 100 levea kummi vois olla maksimi mika sopis mun henkimaailmaan tassa tapauksessa. Likinna se kait sitten liippais 3.5'' kummia?

Noi mun vanteet taitaa olla 1'' aksilalla, jos ne on muuttunu siina samalla leveemmiks niin tarttee ruveta mettastaan vanhempaa mallia olevaa vannetta. Noissa pakkaa olemaan etukumi 130 ja takakumi 150 levia.