Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Emännän spora A pu va!

Aloittaja PK-67, 15 heinäkuu 10, 21:05:39

« edellinen - seuraava »

PK-67

Elikkä tommonen tuli rakennettua, mutta ei sitä uskalla ajoon antaa  >:(kun pientä rauhattomuutta pinenmissä nopeuksissa vaikka jättökin pitäisi olla kohdalla.Alkaa olla kikat vähissä ??? täällä elikkä mitäs pitäis vielä tarkistella?? ::)

Jarkko

paljon sitä jättöä on kun kuvassa näyttää aika isolta mutta voi olla vaan mun silmät kierossa.

PK-67

 
mitattu n120mm. Oireet viittaisi kyllä liian isoon jättöön mutta....

Thomas

Niin no.. mitattu 120mm ja sitten jos/kun takajousista joustaa, niin saattaapi tulla hieman vielä lisää..

Joku tsopperi-rakentaja kertoo varmaan kohta että 8cm jätöllä pärjää hyvin (tai ainakin omalla sportyllani).

Leveämpi eturengas saattaa rauhoittaa vähäsen, mutta ei taida oikein sopia 'tyyliin'..

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Mopopoika

Tarkennatko vähän
Mikä on pieni nopeus? Kävelyvauhti, 30, 50 km/h ?

Meneekö 50 km/h ja nopeammassa vauhdissa hyvin suorat ja kurvit?

Onko renkaat linjassa?

12 cm jättö vaikuttaa hyvältä. Tossa on painopiste aika korkeella että se tekee sitä todennäköisesti huojuvaksi pienellä nopeudella.
Mulla oli edelliskesänä takapyörän pinnat löystyneet ja se teki menoista vähän epävakaan :-\

PK-67


Elikkä meno vakautuu vasta n+50 vauhdista. pienemmissä nopeuksissa suorastaan arvaamaton.

Pyörä on takaa jäykkä.


Harza

Komppaan Mopopoikaa.

Kannatta tarkistaa takarenkaan pinnat. Minulla oli aikoinaan sportsterissa takavanne ruostunut sisältä niin paljon että pinnat löystyivät. Meno oli todella mielenkiintoista varsinkin hitaissa kurveissa.

Hemuli

Paljonkos noissa t-kappaleissa on kulmaa?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

PK-67



T-kappaleissa on kulmaa 6astetta.Täytyneen tarkistaa nuo pinnat ::)

Thomas

Tarkista samalla rengaspaineet, ja että ohjausakseli on oikealla kireydellä (ts. tarpeeksi kireällä).

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Jensen

6 astetta on aika paljon T-paloista? Mulla Shovelissa säätökeula ja kun oli jättöä noin 10 senttiä niin oli epävakaa. No pykälän säädin paloista ja jättö lisääntyi 4 senttiä niin ok ja paljon parani.
            Veikkaan että paloista asteita nykyjään vain noin 3 enää ja ainakin minun mopeen soppeli ja sillä tulee toimeen.
             Hondassa enemmän jättöä mitä laki sallii mutta hyvin rullasi alamäkeen. Tuntui ihan hyvältä.

Mopopoika

Viikonlopun reissut tehty ja voidaan taas jatkaa pohtimista.

Mulla on ollut pyörissä jätöt noin 7-8 cm akseliväli 210 ja 7 asteen t-kappale sekä noin 15 cm akselivälillä 186cm oliskohan ollut 3 asteen t-kappaleet. Molemmilla arvoilla on pyörä toiminut hyvin. Pitkä malli on kävelyvauhdissa vähän epävakaa mutta juoksuvauhdista ylöspäin se on hyvä ja vakaa ajaa.

Analysoidaan vielä tota rauhattomuutta. Eikö pyörä mene suoraan vai onko se arvaamaton kun kääntyy vai molemmat yhdessä?

PK-67

 
  No niin vika taisi paljastua alemmassa t-kappaleessa pumput löysällä  :-\. Rauhottui kummasti.
 
  Kiitos kaikille asiaan osallisuneille.

Raimo-Raato

Jättökeskusteluun jos jättäis omatkin jätteensä:

Tässä kun nykyisin töissä tulee koeajettua jos jonkunlaisia härpättimiä niin huomannut että kaikki tuntuu hitaissa vauhdeissa niin pirun rauhattomilta jos irroittaa kädet tangosta ajolasien laittoon/poistoon. Omassa pannussa jättö muistaakseni jotain 17 cm. luokkaa ja kärsii ajaa ilman käsiä vaikka 10 km/h. No onhan se ohjaus jokseenkin raskas siinä vaiheessa kun tekee uukkari mutta muuten kaikinpuolin hyvä. Mut joo eipä sitä ajo-ominaisuuksia ilman käsiä testailla ja kaikki ajamani laitteet olleet ihan hyviä kaikissa nopeuksissa jätöstä riippumatta. Taitaa loppupeleissä olla tottumiskysymys toi jättöasia...
A.K.A. Rambe