Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Levyjarru hydra keulaan

Aloittaja AK-47, 08 maaliskuu 09, 19:42:50

« edellinen - seuraava »

AK-47

Olen jossain nähnyt rumpujarruliselle Hydra Glide-keulalle tarkoitetun jarrusatulakiinnikkeen, jolla saadaan keula muutettua levyjarrulle sopivaksi. Muistaakseni se hyödyntää lokarin kiinnikkeitä...?

GMA:lla on kitti jolla saadaan keulalle tuplalevyjarrut mutta se ei ole se joka kummitteli mielessä.

Onko porukalla esittää vaihtoehtoisia ideoita?

Voisihan sitä yrittää väsätä itse sellainen mutta mistä ja kuinka vahvasta materialista?

//pati

Hemuli

PM:llä oli aikoinaan ne kaksimäntäiset minijarrut jotka tuli etulokarin kiinnikkeisïin, en nyt tähän hätään löytänyt kuvaa moisista.

Itse virittelin rumpujarruhydran keulaan levyjarrun tukevalla kiinnitysraudalla joka oli alapäästään etuakselissa ja yläpää sitten lokarinkiinnikkeessä, hyvin se kesti. Taisi olla vielä joku japaninjarru siinä kiinni. Perhana kun senkin pyörän kaikki kuvat on paperilla, ei ollut digikameroita silloin - täytyy etsiä ne joku päivä ja vaikka skannata tänne näkyviin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

Oon useamman tehny niin että braketti tulee kiinni akseliin ja siihen alkuperäiseen jarrukilvenpulttiin.
Oon myös tehny sellaisia PM kopioita siitä lokarinkiinnityksestä. Matskuna ollu 10 mm paksua "merivesi" alsaa. Hyvin on molemmat versiot toiminu.
Niissä PM malleissa siis puristaja on keulaputkien etupuolella.

Hemuli

Muisti palailee pätkittäin... Tuohon yllä mainitsemaani keulaan tehtiin siksi yläkiinnike lokarinkiinnikkeeseen koska se ei ollutkaan rumpujarrukeula vaan 70-luvun shovelista ja siinä oli sellainen ääriruma banaanijarrun kiinnike joka piti laikata pois. Rumpujarrukeulaan kiinnike tehdään tietysti noin miten Hessu sen sanoi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

AK-47

Kiitoksia herrat! Jos joskus löydätte kuvia noista taidonnäytteistänne niin mielelläni vilkaisisin...

Soikkeli

Aikoinaan hitsautin kiinnikkeet kummallekkin puolelle. Vieläkun olisi viilannut pois noi lokarin kiinnikkeet.
Keula tosin vaihtuu Järnhästen/ISR:n virityksiin.








C.O.G. 
Lifemember

Tuukka

Asiasta viidenteen. Mistäs olet Mr.pannu hommanut noi kuvissa näkyvät jarrusatulat? Olen koittanut etsiskellä vastaavia (oletan, että ovat brembo/grimeca tuotokset).
C.O.G.


Tuukka

Oli varmaan ainut paikka josta en huomannut katsoa. Kiitos.
C.O.G.

Soikkeli

Callesilta tilasin 3 vuotta sitten. Nykyään myyvät samanmallista Crimecaa 1250 sek/kpl ainakin luettelon mukaan.
C.O.G. 
Lifemember