Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel kytkin ravistaa.

Aloittaja prätgäng, 14 kesäkuu 10, 22:05:30

« edellinen - seuraava »

prätgäng

Shovelin kytkin "ravistaa"liikkeelle lähdettäessä?Kytkin levyt uudet välilevyt oli sinertävät eli lämpöö on saanu.Perus säädöt tehty miten pitääkin luulisin?kytkin on kuivakytkin.Sika on orkkis kolme piikkinen tapit on jonkin verran kuluneet.Ite epäilen välilevyjä? Mitä mieltä muut?

Soikkeli

Heitä se kytkin roskiin ja osta joku tarvikekytkin joka on suunniteltu toimimaan kuivana esim. BDL, noin 400e.
Noin 10 vuotta jaksoin yrittää säätää alkuperäistä kytkintä enkä saanut hyväksi.
C.O.G. 
Lifemember

prätgäng

Eikö orkkis kytkin toimi kuivana,vaikka vaihtais kaikki hilut sisään?

Hessu

Lainaus käyttäjältä: prätgäng - 15 kesäkuu 10, 09:36:35
Eikö orkkis kytkin toimi kuivana,vaikka vaihtais kaikki hilut sisään?

Soikkeli vähän liioittelee. Kyllä toimii ja ihan hyvin vielä. Ja mikä mukavinta, orgiskykä kuivana pitää paljon paremmin kuin öljykylvyssä. Eli voi käyttää löysempiä jousipaineita.

Se missä orgis häviää BDL ym. osastolle on kestävyys rajussa käytössä, sekä jos on kolmen tuuman beltti. Irrottaa vähän huonosti rakenteesta johtuen.

prätgäng

Joo sen oon huomannu,kun on toi 3"beltti niin irrottaa vähän huonosti.Mut se ravistus paikalta lähdettäessä? Onko välilevyt kierot vai joku muu syy? Normaali ajossa toimii hienosti.

Hessu

Vaikee täältä valokaapelin toisesta päästä sanoa onko sun väli/vetolevyt kierot.
Mutta jos ne sinertää, eli on saanu liikaa lämpöä, niin kyllä ne yleensä sellasen jälkeen on kierot.

jumpero

samantapaisia ongelmia,mulla tosin rusahtaa rumasti lähdössä,piikkisikaa tarkastelin kun levyt vaihdoin niin urilla on,ilmeisesti vaihtoon,rusahtaa kylmänä,hetken ajon jälkeen toimii normisti!

prätgäng

Nyt loppu irrotus ja ravistus shovelista!Oli vaan liikaa päittäisvälystä homma hoitui millin simmi levyllä eli välys nollaan.

jyrggä

Mulla ravistaa satunnaisesti välillä perkeleesti. Ja hyökkäyttää myös. Siinä on pari kertaa ollu jännä tilanne kun jalka lipeää kytkimeltä hitaassa nopeudessa, irto sepelillä, risteyksestä oikealle lähdettäessä.
Mitään vikaa en oo löytäny, mutta oon huomannu että jos vehje seisoo kaatosateessa, vaikka yön yli, niin tuota ongelmaa esiintyy sen jälkeen hetken.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Spöke

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 04 elokuu 10, 16:05:40
Siinä on pari kertaa ollu jännä tilanne kun jalka lipeää kytkimeltä hitaassa nopeudessa, irto sepelillä, risteyksestä oikealle lähdettäessä.
Mulla on kans jalkakykän kanssa sama juttu: AINA ekassa lähdössä nappaa kiinni rajusti, mutta vain kerran. Siihen on totuttu, mutta kerran oikealle lähdettäessä unohtui...tuli piiitkä musta sladdi ;D
Ominaisuus.
-M-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Timppa62

Mulla loppu toi äkäisen kytkimen kiukkuilu shovelissa kun:
- vaihdoin pitkät laakerit kytkinrumpuun ja tamer nylonlevy pohjalle (big fix kitti)
- vaihdoin alumiinisen painelevyn vanhan peltihässäkän tilalle
- vaihdoin 5-piikkisen keskiön, toimis varmaan 3-piikiselläkin. Tällä saa tarkemmin säädettyä
- painelevyn tarkka säätö, myös kytkin pohjassa
- öljysin kytkinlevyt

Joku näistä tai kaikki yhdessä. Nyt pelaa.

Jensen

Mulla alkoi kytkin tomiin kuin unelma kun sellu tinnerillä levyistä pyyhin pois ilmeisesti stefasta vuotaneen öljyn ja karhealla p 80 santapaperilla hioin ne ennen kokoamista. Kaverilla oli kans Shovel ja kokeili kaikkea mutta aina nykäisi lähtiessä vaikka mitä teki. Pani tameria ja levyjä. Mulla on kylläkin 5 piikkinen kytkin. Niin mulla on tuo avoremmi.

arto718

kytkin toimii aina ja oikein jos se on oikerin säädetty ja vaLITTU .

masa

Timppa62 sanoilla menty,noita levyjä en oo öljynny ,sen oon huomannu että säädön kun tekee tarkkaan esim. tönärin kanssa tosin se säätö on kuitenkin aika karkea(5 piikkinen + 3" avo) pelaa hyvin kylmänä ja jopa kuumakin.Ja näyttää paremmalta ulospäin kun painelevy ei lepata niin kun olis irtoamassa. :)

masa

Ohi aiheen en vaan kyllä tajua miten oma vastaus minkä laitoin on ajalla 00.47,38 ja tätä kirjotan klo 0,35,herra arto718 vetää vastauksen kello 01:29:09,kellon ollessa 00.35.00. mää oon kauhian hämmästyny  ::)