Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Suomalaista choppervientiä

Aloittaja Hemuli, 05 maaliskuu 09, 20:36:50

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Saksalaisessa Custombike lehdessä 1/2010 on artikkeli Petri Ruususesta ja hänen Honda CBX customistaan. Erikoinen pyörä.
Kyllä lehti rakentajaakin kutsuu "oudoksi linnuksi".  :)
Hyvä ja myöteinen tarina.

Lopussa lehti kysyy Petrin tulevista suunnitelmista, tuossa saattaa olla Triumph Speed Twiniä, taikka/ja Rautapäätä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

MCM lehdessä 4/2010 on muutama suomalainen rakentaja ja pyörä

- Jarpin Morphinesta on kolmen sivun juttu
- Norrtäljen artikkelissa päässyt mukaan Anssi Kantosen VW/Vickers, Petri Ruususen LSD-Triumph, Jan Backmanin Trumph, Pekka Pohjamon H-D J 1920, Jallun Yamaha Wild Star. Jäikö joku maitsematta...?
- Petrol Circuksesta löytyy myös puolen sivun juttu, Stefan "Imatra" Pihkala + Shovel ja Andy kuvissa.

Minnan pyörästä, kuten kuvauksellista omistajastakin, löytyy useitakin otoksia.
Parin sivun erillinen juttu on otsikoitu "Swedish style pa finska"  (pa = po ruottalaisella oolla, ei löydy mun koneesta)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Antti S.

Ei täysin kotimaista choppervientiä,mutta meikäläisten tuotoksia vilahtelee Chopper townin tekijöiden uusimmalla:

The One World Tour DVD (motorcycle movie video teaser)

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Miikka

Sopii hyvin, muutenkin yllättävän asiallinen pätkä.

mirka

toimittajan oli innoissaan asiasta mun mielestä. Hyvä juttu  :)

Kokkonen

Saksalaisessa Custombike lehdessä 6/10 on nelisivuinen juttu Anssi Kantosen Rocket Reducer Vickersistä runsain kuvin. Asiallista tekstiä.
Otsikoitu "Volkskrad" (sotilasslangissa Krad = moottoripyörä joten Volkskrad = kansanmoottoripyörä), jolla varmaan viitataan käytetyttyihin Volkswagenin (=kansanauto) osiin. :)

Mun mielestä ehdottomasti koko lehden näyttävin pyörä!
Tom W

Tuomo

samainen rocker reducer oli myös brittien BSH:ssa pari kuukautta takaperin

Kokkonen

Saksan Custombike jatkaa edelleen suomalaisten esittelyä.  :)
1/2011 lehdessä on viiden (5) sivun kuvallinen artikkeli "Show me your Garage" jakson alla esittelyssä Vantaalainen autotalli ja Tex, Helsingin Hotrod piireistä. (Itse en häntä tunne, mutta alan suomalaisille harrastajille lienee tuttu).
Hieno, ahdas talli. Upeita pyöriä ja mukava artikkelikin.

(Minua hieman häirii, että siinäkin tuodaan joitain suomalaisten ja Suomen ominaisuuksia esille, jotka eivät ihan noin tyypillisiä kuitenkaan ole. Mutta sellaisen kuvan olemme kuitenkin itsestämme ja maastamme luoneet)
Tom W

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 18 joulukuu 10, 09:25:08
Saksan Custombike jatkaa edelleen suomalaisten esittelyä.  :)
1/2011 lehdessä on viiden (5) sivun kuvallinen artikkeli "Show me your Garage" jakson alla esittelyssä Vantaalainen autotalli ja Tex, Helsingin Hotrod piireistä. (Itse en häntä tunne, mutta alan suomalaisille harrastajille lienee tuttu).
Hieno, ahdas talli. Upeita pyöriä ja mukava artikkelikin.

(Minua hieman häirii, että siinäkin tuodaan joitain suomalaisten ja Suomen ominaisuuksia esille, jotka eivät ihan noin tyypillisiä kuitenkaan ole. Mutta sellaisen kuvan olemme kuitenkin itsestämme ja maastamme luoneet)

Pystyiskkö scannaamaan vaikka kuvat tuosta tänne ja tekeen tulkin hommaa tuon jutun verran. Saatais muutkin tietää mitä meistä siellä ulukomailla oikein aatellaan  ::)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hemuli

Olettaisin että jutun Tex on täällä pääkaupungissa majaansa pitävän suurehkon moottoripyöräkerhon jäsen joka on esittänyt varmoja otteitaan myös vuosittain pidettävissä Kaanaan Kahinoissa Sportsterin puikoissa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 18 joulukuu 10, 13:23:55
Pystyiskkö scannaamaan vaikka kuvat tuosta tänne ja tekeen tulkin hommaa tuon jutun verran. Saatais muutkin tietää mitä meistä siellä ulukomailla oikein aatellaan  ::)

Ehkä mun olisi ollut oikemapi sanoa, et hyvä, että artikkelissa tuodaan esille se mitä meistä oikestaan tiedetään ja positiivista tuossa lehden muussa kirjoituksessa on nimeomaan se, että se tuo jotain muutakin esille.

Vapaa käännös artikkelin alusta:
" Mitä me tiedemme oikestaan Suomesta? Vain että siellä puhutaan erästä kieltä joka koostuu pääosin "l", "i" ja "ä" kirjaimista.  Sauna on suomalalaisille pyhä, kansallisruoka on kalakukko- jotain kalasta ja leivästä - ja Leningrad Cowboys. Suomi on lumessa toukokuuhun asti ja itsemurhakuolleisuus on suurempi kuin missään muualla Euroopassa. Täällä tehdään myös enemmän tappoja ja Amok-juoksuja. (Amok, jota usein käytetään yhteydessä amok-juoksu, on malaijin kielen sana, joka tarkoittaa hallitsemattomuutta. Sanaa käytetään usein kuvaamaan mielipuolista riehumista aseen kanssa. Suom huom). Me oletamme että se johtuu pitkästä talvesta, ikuisesta  pimeydestä ja omituisesta kielestä."

Tuo on siis rehellistä tekstiä siitä, mitä yleisesti Suomesta ja suomalaisista tiedetään Euroopassa. (Jokusen seikan voisin vielä lisätä, mutta ne eivät kuulu tähän).

Custombike lehti yrittää osaltaan laajentaa Suomi-kuvaa positiiviseen suuntaan. Artikkelissa kerrotaan Suomen aktiivisesta ja oman tyylisestä pyörien rakentelukulttuurista. Pilke silmäkulmassa.

Erinomaisen hyvä asia että harrastajuntamme levittää uutta Suomi-tietoutta alan median välityksellä. Yleinen Suomi-kuva kun ei ole kovinkaan mairitteleva.

Alla pari skannausta, ei siis koko juttua kuitenkaan
Tom W

Sami

Mystinen Tex välttelee yleensä kameroita, ja antaa sensijaan rakentelu/ajotaitonsa puhua puolestaan.

Ohessa kuitenkin harvinainen otos kisa-alueelta, jossa kuski ei ole vielä ehtinyt hyppäämään pois pyörältään, ja häviämään varikkopilttuun hämärään. Allekirjoittanut luonnollisesti säntää aina paikalle kun on mahdollisuus päästä legendaarisen Hahmon kanssa samaan kuvaan...

mirka

MC-nytt 3/2011

Juttu FlyGirlista Ja Minnasta....
Kannessa lukee kyllä 3/10, mutta uusin MCnytt siis nyt 19.2.11. Lehden sivussa lukee tuo oikea 3/11

Kokkonen

Saksalainen Custombike jatkaa edelleen suomalaisten rakentajien ja pyörien julkaisua. 2/2011 numerossa on viiden sivun kuvallinen artikkeli Pekka Poramon 1926 VD Harley/Royal/BSA pyörästä.

Otsikoitu "Steam Punk" (josta toisaalla lisää), kertoo pyörän rakentamisesta, mistä osista ja tietty jokunen sana itse tekijästäkin.

Ei huono!
Tom W