Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

olisko jollain tietoa -49 dodgen laatikko öljyistä??

Aloittaja -wla-, 02 kesäkuu 10, 09:45:06

« edellinen - seuraava »

-wla-

Olisiko joku pelannut 40-50 luvun taitteen mopareiden kanssa missä on lättäpää 6 perässä  puoliautomaattilaatikko ehkä gyromatic en oo kyllä varma, mut kukaan ei tunnu tietävän mitä öljyä pitäisi laittaa sinne. laatikon kyljessä on kyltti missä käsketään käyttään ainoastaan moottoriöljyä 18W. ei oo kiva ajella kun ei tiedä montako kymmentävuotta sitten joku on viimeeksi vaihtanut/tarkistanut öljyt.

Jasu

Nopea googlella ettiskely tuotti tällasen tuloksen, liekö miten luottamista..?

Vitsikkään mielenkiintoisen oloinen laatikko...  ::)

Antti S.

Vanhempien nelipyöräisten kanssa tulee pelattua,mutta mopar-konsernin tuotteet on jääneet paitsioon jostakin syystä.Dodgen öljyistä en tiedä,mutta joku tietää varmasti tällä foorumilla:

http://www.jalopyjournal.com/forum/index.php

Löytyy mukavasti osaa ja autojakin tuolta classifieds-osastolta....

Lawless

-wla-

overdrivelläkin oon kyselly mut ei oo kukaan vastannut ja vaasassa paikallinen jenkki pulju ei osaa sanoo yhtään mitään laatikosta ja kirjat ei tunne enää näin vanhoja =/. Luulen et vois tolla 10-30 moottoriöljyllä lähtee koittaan. kai ny sen verraan voi ameriikan poikiin luottaa =)

KePu

Moi kysäsin Isäpapalta, kun hän on tommosta autoa ajanu privatti kuskina ja autoja kerkkesi korjata semmoset 45 vuotta ammatikseen. Eli  tossa Jasun linkissä on käypäset öljyt kummat vaan. Vaihdelaatikko itsessään on ihan normaali ratas vaihteisto, mutta kytkin on erikoinen . Siinä on yhdessä sekä levykytkin sekä turbiini. Voi vahtaa ilman kytkintä ja mäkilähdöt kuulemma onnistu hyvin kun turbiini luisti sopivasti.

-wla-

ok.kiitoksia vastauksista. nyt sielä pyörii 10-30 öljyt. sattuisiko se isäsi tietämään et onko tuo 3vai 4 vaihteinen, kun mulla löytyy vaan kolme ja 2-3 tuntuu pitkältä väliltä, mutta niinhän se on myös pikkulätyskässäkin =)