Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

dyna 2000i sytkä

Aloittaja Jappis, 30 toukokuu 10, 15:02:08

« edellinen - seuraava »

Jappis

Olisko tietoo niiden dyna 2000i sytkän kuuden kytkimen asennoista shovelissa ilman voessia kun potku käynnistys on käytössä vai onko niillä mitään eroa sähkö starttia käytettäessä. Nyt kytkimet on off asennossa paitsi 2 on asento...josko käynnistys potkimalla  helpottuisi.
More cowbell !!

rieska

Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!

Hemuli

Sulla näyttäis olevan ihan ok säädöt - ennakot toisiksi tiukimmalla käyrällä joka on samalla lähinnä vakiokäyrää, VOES käytössä, kierrosten rajoitin asetettu kuuteen tonniin ja dual fire -moodi.

Jos tuntuu turhan tiukalta potkia käyntiin niin jätä VOES:n violetti piuha kytkemättä ja suojaa sen pää. Jos taas tykkäät että koneen pitää saada täydet ennakot nopeammin niin ko. johto pitää vetää maihin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Flstc91

Onko millaista eroa 2ki sytkällä jos on vain dual fire puola, kannattaako laittaa molemmille tulpille omat kipinät?

Hemuli

Omat kipinät? Tuossa yllä oli varsin hyvä ohje sytkän kytkennästä sekä single- että dualfiresovelluksissa. Jos on dualfirepuola niin sitten vaan se pinkki johto puolalle ja sytkästä katkaisin dualfire-asentoon.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Flstc91

#5
Tarkoitin huomaako tai onko mitään eroa jos olis tuollainen tuplakipinäpuola (kaks puolaa yksissä kuorissa) vai perinteinen?

Nyt mulla olis joku custom chromen orkkis performance puola mutta olisko suurtehopuola joka ei anna hukkakipinää paree?

Hemuli

En mä ole juuri käytössä huomannut eroa dual- ja singlefiren välillä.

Mistä niitä hukkakipinöitä tulee? Ei kai puolan merkillä ole sinänsä väliä, sytkähän ne kipinän tahdit määrää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 maaliskuu 11, 11:25:45
En mä ole juuri käytössä huomannut eroa dual- ja singlefiren välillä.
Mä oon. Ei potki sinkkuna takisin niin helposti, eikä aivastele kaasariin niin herkästi.
Muistanko väärin, että jotkut elektroniset sytkät on ohjelmoitu siten, että antaa koneen pyörähtää pari- kolme kierrosta ilman kipinää?
Tulee niitä turhia potkuja :P
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Cranessa taisi olla mahdollisuus kytkeä kiksi/sähköstartti erikseen niin ei tule niitä tyhjiä kierroksia, Dynassa taas ei. Se on ihan startin säästämiseksi tehty ominaisuus, kone ei laita hanttiin ekoilla kierroksilla niin startti ehtii kerätä vauhtia ennen ensimmäistä palotapahtumaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jyrggä

Dyna ainakin antaa kipinää vasta toisella kierroksella.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 maaliskuu 11, 11:25:45
En mä ole juuri käytössä huomannut eroa dual- ja singlefiren välillä.

Mistä niitä hukkakipinöitä tulee? Ei kai puolan merkillä ole sinänsä väliä, sytkähän ne kipinän tahdit määrää.

Mä oon.
Se ongelmahan on takapytty. Varsinkin jos on aikaisin aukaiseva imunokka ja joku loivasti käyrää nostava ohjelma sytkän aivoissa. Jos sytkä antaa ennakkoa vaikka 2,5k rundilla 20 astetta, on takapytyn mäntä liikkunu yläkuolokohdasta 25 astetta. Eli imeny seosta lähes 15% koko liikematkastaan. Kun siinä vaiheessa on etupytyn sytytyshetki ja se takapytyntulppa lyö se hukkakipinän, käy vaan mossahdus ja homma alkaa pytyssä alusta.
Etupytyssä tätä ongelmaa ei oo, koska siinä on vielä menossa pakotahti kun tulee hukkakipinä.

Eli "löysä"nokka ja paljon ennakkoa, niin ilmiön vaikutus on vähäisempi.

Se käyntiin polkiessa tuleva kaasarin mossahdus johtuu just tosta samasta syystä.

Jappis

Moro.Nyt on shovelin käynnistys aikamoista polkemista...puolan mittaus antoi tuloksen 5.6 ohmia.Onko voinut toimia vakio puolalla vai 3 ohmin puola hajonnut? Dyna 2000i suosittaa 3 ohmista..kipinää kyllä tulee joskin etu pytylle heikosti.
More cowbell !!

KvL

Eiköhän se ole orkkispuola. Eiku kauppaan.

Jappis

#13
No niin nyt on uusi puola, kipinä on hyvä mutta käynnistys lämpöisenä..päräys ja sit ei millään. Sytytystä tarkistamaan dyna 2000i ja yläkuolo kohilleen, virta päälle statusvalo välähtää mutta syt.yksikköä käännellessä ei statuslediä saa palamaan. Olen kokeillut kaikki mahd. kohdat joissa etusylinterissä on painetta ja yläkuolokohdan merkki kohillaan..niin ja pyörä on shoveli 1200 -78.
More cowbell !!

Jappis

Uusi päivä kirkkaampi mieli.. :)oli eilen väärä ajoitus merkki pallo ennen ennakon viivaa vaik piti olla se jälkimmäinen.
           
 ps.kummin on vaikeampi käynnistymään liian aikaisella vai myöhäisellä..oli liikaa myöhäisellä.
             
              t:jappis
More cowbell !!