Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

pannun huohotus

Aloittaja Danny, 28 toukokuu 10, 12:05:35

« edellinen - seuraava »

Danny

Onko väliä  kampikammion huohotusletkun pituudella, pitkä, lyhyt, ilmeisesti  tärkeää että matkaa hieman ylöspäin vai ?
Voiko moottorin ja kampikammion huohotuksen yhdistää yhdeksi öljytankkiin meneväksi letkuksi? muodustuuko tuolloin öljytankkiin painetta?

onko kellään kokemuksia SIFTON PRE-FILTER öljynsuodattimen toimivuudesta

Öljyletkun väliin asennettava "karkeasuodatin" missä on myös rengasmainen magneetti. Koko systeemi on purettava ja pestävä

Kiiski

Pituudella ei väliä, lähinnä mihin kohtaan haluat öljysumun ohjata, maahan vai lahkeeseen tai jonnekin muualle. Ei tarvitse olla ylöspäin. Moottorin ja kampikammionhuohotus sama asia. Älä laita huohotusletkua öljytankkiin, kyllä muodostuu painetta ja moottoriin kanssa pahimmassa tapauksessa saat massiiviset öljyvuodot koneeseen. pahin mitä nähnyt  ampui pannarista sylinterin juuri tiivisteet taipaleelle.
On kokemusta tuntuu toimivan, ainakin helvetisti rautajauhetta magneetissa kun putsaa sitä, tiedä sitten tekeekö hermoille hyvää nähdä joka öljynvaihdon yhteydessä kaikki muju konkreettisesti?

-wla-

olen juuri funtsannut samaa asiaa kun sotkee niin pirusti paikkoja. Olisiko ihan paska idea laittaa se huohotusletku meneen kuitenki öljytankkiin ja tehdä öljytankille huohotusletku johonkin runkoputken sisään niin jäisikö se öljy paremmin sinne tankkiin?? vai olisiko jotain muuta tapaa kuinka kannattaisi tehdä. osat kohta menossa maalarille et aika pian pitäs ratkaista asia.

Kiiski

Se huohotin sykkii ilmaa edestakas eli imee ja puhaltaa ja se että se menee öljytankin kautta ei ainekaan vähennä roiskeiden määrää, onpahan ainakin materiaalia mitä puhaltaa pihalle. Voit laittaa öljytankin korkkiin lisähuohotuksen ja pitää orkkis huohotusletkun ohjattuna vaikka ketjuille, niin voi auttaa. Huohotus on aina oire jostain, öljypumpunkuula ei pidä, ohivuotoa, breather ajoitettu väärin/huono, Kuutiotilavuutta kasvatettu (stroker) jolloin huohottaa enemmän jne.

Mutta kaikkee voi kokeilla, nimimerkillä kokeiltu on.

Soikkeli

Mitä kautta jakopään ilma kulkee kansiin hengittävässä evossa ?
C.O.G. 
Lifemember

Danny

#5
Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 30 toukokuu 10, 11:42:09
Se huohotin sykkii ilmaa edestakas eli imee ja puhaltaa ja se että se menee öljytankin kautta ei ainekaan vähennä roiskeiden määrää, onpahan ainakin materiaalia mitä puhaltaa pihalle. Voit laittaa öljytankin korkkiin lisähuohotuksen ja pitää orkkis huohotusletkun ohjattuna vaikka ketjuille, niin voi auttaa. Huohotus on aina oire jostain, öljypumpunkuula ei pidä, ohivuotoa, breather ajoitettu väärin/huono, Kuutiotilavuutta kasvatettu (stroker) jolloin huohottaa enemmän jne.

Mutta kaikkee voi kokeilla, nimimerkillä kokeiltu on.

Meinas eilen käydä huonosti, pitkän ajolenkin n. 150km loppuvaiheilla öljyvalo syttyi palamaan ja sitä sitten tien poskeen ihmettelemään, oli huohottanut kampikammion filsun kautta kaikki öljyt pihalle. En tiedä syytä moiseen, kone on uusi ja vakiohko, alkukesästä toimi ok, pumpun kuula ei kyllä pidä jos seisoo pidemmän aikaa mut täytyy varmaan tarkastaa se ensin, öljysuodatinkaan ei ollut tukossa, miten tuon breatherin ajoituksen voi tarkastaa, sen kun on ainoa mitä ei ole katsottu.


Danny

Hemuli

Breatherissa on ajoitusmerkki joka pitää kohdata nokassa olevaan vastaavaan loveen.

Tuosta huohotinletkusta... Porukalla on jostain syystä käsitys että öljytankkiin menevä letku työntää ilmaa tankkiin kun homma on juuri päinvastoin. Tuo letku on öljytankkiin kerääntyvän paineen huohotusletku ja ilma menee sitä pitkin moottoriin josta se sitten poistuu huohottimesta pihalle. Eli jos yhdistät molemmat letkut tankkiin niin aika pian sitä öljyä on joka paikka täynnä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

Lainaus käyttäjältä: regee - 31 toukokuu 11, 01:33:08
Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 30 toukokuu 10, 11:42:09
Se huohotin sykkii ilmaa edestakas eli imee ja puhaltaa ja se että se menee öljytankin kautta ei ainekaan vähennä roiskeiden määrää, onpahan ainakin materiaalia mitä puhaltaa pihalle. Voit laittaa öljytankin korkkiin lisähuohotuksen ja pitää orkkis huohotusletkun ohjattuna vaikka ketjuille, niin voi auttaa. Huohotus on aina oire jostain, öljypumpunkuula ei pidä, ohivuotoa, breather ajoitettu väärin/huono, Kuutiotilavuutta kasvatettu (stroker) jolloin huohottaa enemmän jne.

Mutta kaikkee voi kokeilla, nimimerkillä kokeiltu on.

Meinas eilen käydä huonosti, pitkän ajolenkin n. 150km loppuvaiheilla öljyvalo syttyi palamaan ja sitä sitten tien poskeen ihmettelemään, oli huohottanut kampikammion filsun kautta kaikki öljyt pihalle. En tiedä syytä moiseen, kone on uusi ja vakiohko, alkukesästä toimi ok, pumpun kuula ei kyllä pidä jos seisoo pidemmän aikaa mut täytyy varmaan tarkastaa se ensin, öljysuodatinkaan ei ollut tukossa, miten tuon breatherin ajoituksen voi tarkastaa, sen kun on ainoa mitä ei ole katsottu.


Danny

Olisko pumpusta mennyt kiila, tekee just ton. Eli pumppu irti ja tutkimaan
Flatheads!!!

jyrggä

Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Danny

Moro,
Öljypumpussa kaikki kiilat olivat paikallaan ja pumppu muutenkin ok. Olisiko tuo vika sitten Breather Valve tai miksi sitä sitten kutsutaankin ajoituksessa tai kokonaan väärän mallisessa, ymmärtääkseni niitä on ylikokoja ja pannuun/shoveliin omansa, voiko tuon väärä ajoitus tai väärän mallinen osa heittää öljyt pihalle ajossa, ilmeisesti voi, onko kokemuksia / tietoa. Kun nuo kiilat olivat paikallaan niin mikä tuon Breather Valven lisäksi vielä voisi aiheuttaa moista?

DS

Webmaster

Paljonkos ehdit ajella kun öljyt lähti ulkoiseen kiertoon? Muistaaksin ei ne nyt ihan heti ekalla reissulla sulta sieltä lähteneet? Ihan vaan uteliasuuttani kysyn.

Danny

Viimenen veto oli 150km jolloin öljyt katosivat, ennenkuin lähdin katsoin öljyt ja en huomannut öljytikusta että öljyn taso olisi ollut huomattavasti pudonnut, sitä ennen oli ajeltu lyhyempiä lenkkekejä alle 60km yht n.400 km

DS

Kiiski

Pakko olla jakopään puolella olevan öljypumpun vetorattaan  kiila poikinu. Tai pinion rattaan ja öljypumpun vetorattaan välistä puuttuu holkki ja öljypumpun rattaat hakkaa tyhjää?( Tää vika jo todella kaukaa haettu,pitää olla jo rattaidenkin saanu siipeensä) Breatheri vika se tuskin on mutta ajotushan selviää kun avaa sen jakopään. Onko pakoputket sisältä aivan märät öljystä?

Jack

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 09 kesäkuu 11, 22:41:03
Pakko olla jakopään puolella olevan öljypumpun vetorattaan  kiila poikinu.


Tätä mä yritin sanoa, mutten vaan sitten osannut.
Flatheads!!!

Danny

Moro, meni sormi perseeseen ja sit suuhun, alko maistumaan paskalle koko homma ja piti viedä härveli ammattilaisen käsiin

Ei ollut kiilat hukassa ja pumppukin OK niinkuin jo aiemmin mainitsin, ei ollut myöskään pinion rattaan ja öljypumpun vetorattaan välinen holkki, vika oli väärän mallinen breather gear valve, miksi se onkin sitten jo toinen tarina. Siinäpä se ja nyt näyttäis toimivan, ainakin ensimmäiset 200km on öjyt kiertäny takas säiliöön.


Danny