Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

evon sähköt, apua kaivataan

Aloittaja kallio, 26 toukokuu 10, 23:14:49

« edellinen - seuraava »

kallio

sähkövedot menossa ja pientä kysyttävää..  ???

millaisilla muutoksilla vois käyttää liitteenä olevaa kaavioita kun mopossani ei ole mitään startti katkaisinta vaan käynnistys auton virtalukon tapaisella virtalukolla.

virtalukossa merkit:

B- eli virta akulta

A- virta päälle (valot ym.)

S- starttaus

Ja ihmetyttää toi kytkentä takajarruvalonkatkaisimelle releohjaimen sytytys virrasta?

Ja mistä pitäs ottaa puolan+ liittimeen virta?


Starttina ultima 1.4kw. 90-06vm.

kaikki ekat 11. liitintä olen jo kytkenyt (eli valot vilkut ym) eli ne on hoidossa.


(Oon sekaisin kuin seinäkello kun tuli muutettua -88 pyörän ensiöveto uudemman malliseen hihnaan eli startti ym vaihtui ja samalla meni sähköhommat uusiksi.)

ps; Penikin apu saa ihmeitä aikaan.








Hemuli

Mikäs siinä jarruvalon kytkennässä on ihmeellistä? Sen pitää palaa vaikka valot ei olisi päällä niin pakkohan se on ottaa samasta syötöstä mistä sytkälle menee virta. Ja samasta menee sitten myös puolalle virta.

Jos se auton virtalukko on tosiaan vain kolmiasentoinen (off/on/start) niin sitten sytkä ja valot on pakko yhdistää.

Onko sulla muuten tuollainen valmis releboksi? Toi mun piirtämä kaaviohan toimii ainoastaan määrätyn merkkisen boksin kanssa. Irtoreleillä rakennettava järjestelmä on sitten ihan eri näköinen, piirsin siitäkin aikoinaan kaavion samaan aikaan kun tein tuon johonkin MMAF:n artikkeliin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kallio

#2
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 27 toukokuu 10, 08:34:26


Onko sulla muuten tuollainen valmis releboksi? Toi mun piirtämä kaaviohan toimii ainoastaan määrätyn merkkisen boksin kanssa. Irtoreleillä rakennettava järjestelmä on sitten ihan eri näköinen, piirsin siitäkin aikoinaan kaavion samaan aikaan kun tein tuon johonkin MMAF:n artikkeliin.

Jep, tollanen releboksi on,  (blackbox, custom electronic).

kallio

jauhan vielä samasta asiasta. Sori.

Sähköjärjestelmä pelittää kaikilta muilta osin paitsi ei tule kipinää. Joten pitääkö  boxista tulla virtaa puolalle myös starttaushetkellä?

Virtalukko tallilla ja en muista antaako se virtaa myös starttaus (S) asennossa tuohon virtapäällä (A) asentoon.

Kiiski


kallio

Syy löytyi kadonneeseen kipinään:

Akussa ei ollut tarpeeksi virtaa..  ;D

Kolme päivää etsin vikaa.. -noloa-

ay20

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 27 toukokuu 10, 08:34:26
Irtoreleillä rakennettava järjestelmä on sitten ihan eri näköinen, piirsin siitäkin aikoinaan kaavion samaan aikaan kun tein tuon johonkin MMAF:n artikkeliin.

Mun pitäis alkaa sähköjä laittamaan omaan koneeseen. Eihän sulta Hemuli löytyis tuota kaaviota enää mistään. Joskus sen taisin ladata hdcf foorumilta mut en enää löydä.

Hemuli

Tossa on nyt yksi mikä mulla duunikoneella oli. Siinä nyt on vähän kaikkea ylimääräistä kuten esim. vilkkujen ohjaus mikrokytkimillä jotka vaativat omat releet. Lisäksi siellä on yksi vaihtorele joka sammuttaa kaikki muut sähköt paitsi starttinappulan ja sytkän käynnistyshetkellä.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raaseri

Ristus....-84 Electra Glidessa sähköt aivan sekasin.Hajos virtalukko ja laitoin uuden(käytetyn).Vanhassa ja vaihdetussa lukossa eriväriset piuhat,paitsi virta(pun.).Johtosekamelska on aikkas hirvee.Olisko kellään mitään vinkkiä,ette menis hermot???