Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Triumph T100R

Aloittaja JuhaP, 25 toukokuu 10, 19:01:02

« edellinen - seuraava »

Tapanino

Kiitokset JuhaP ja Kaaleppi vastauksista. Vettä tulee kuin aisaa, että eiköhän se jo pyörä jouda telakalle. Sakkaputken asento siellä reiässä on ilmeisesti myös tärkeä, en tiedä onko siellä jokin ohjuri sille asennolle, vauhtipyörän kyljessä oleva pultti pitää putkea oikeassa asennossa ilmeisesti. Rataspumppua harkitsin vain hetken, mutta Morgon mäntäpumppuhan pitäisi istua alkuperäisen tilalle heittämällä ja lupaavat sen olevan vähän "paree" kun alkuperäisen. Täytyy hommata se suodinpaketti myös. Millä öljyillä muuten ajelette? Tämä on kyllä sellainen kysymys, että siitä sikiää pitkä rimpsu kommentteja ja ehkä sitä keskustelua käydään jo jossain topiikissa muualla.

turner

terve, Morgon rataspumppu on hyvä mutta ehkäpä tavaliseen käytöön ylimittanen? tavallinen mäntäpumppu pelaa aivan hyvin mikäli ei ole aivan loppu, voit "rotsata"kuulan sinne pesäänsä vähän kopauttamalla pienellä tuurnalla sitä, jousien kunto tulee tarkistaa/vaihtaa. ostin viime talvena yhden morgo mäntäpumpun 57£, ei ollu kallis ja laatu ok.

ei se Triumph-unit:n avaaminen mikään iso jobi ole, avaat tulpan ja uusit/putsaat putken,runkolaakerit uusit jos tarvetta ilmenee, tiivisteet uutta ja pari akselitiivistettä jne...jos moottori on toiminut hyvin ei tarvi varoiksi korjata?  suurin homma lienee ton ikäisessä kannen jälkikiristys, pientä jumppaa rockerboxien kanssa mutta tuleepa venttiili välykset katottua huolella..hehhe. se kilahtelu moottorijarrutuksessa ei Triumphissa meinaa mitään,

hyvän pyörän olet hankkinut, öljyksi esim valvoline 20w50 vr1, hyvä öljy ja kohtuu hinta ja vaihdat usein! öljyrunko omaa melko pienen tilavuuden ja jos virtaa piisaa niin sen runkoputken pesu voi olla hyvä idea?

Tapanino

Noniin, purku alkoi. Alkutekijöissä ollaan. Venttiilikopat irti ja purettu ja merkkailtu, että tulee samoille sijoille. Kuinka tarkkoja olette olleet työntötankojen suoruuden kanssa? Molemmissa pakopuolen tangoissa näkyy juuri ja juuri silminhavaittava heitto kun pyörittelee tasaisella alustalla, en mittailut heittoa vielä. Molempien pakoventtiilien keinuvivun vastinpinnat samotenkun keinuvivussa vastaava pinta ovat vähän arpisia, tuskin haittaa, tosin voihan niitä varmaan vähän hioa hienolla hiomapaperilla. Yhden työntangon alapään kupissa paistaa hieman kuparinväriä, olisko tuosta pinta kulahtanut. Oletteko käyttäneet manuaalin ilmoittamia välyksiä 0,05 mm imu ja 0,1 mm pako, (kylmänä)? Aattelin vaan, että onko pakoventtiilit kantaneet.

tyg

työntötangot hylkyyn ja välykset manuaalin toleransseihin, niin toimii kuin on suunniteltu.

Ongelmat tulee aina siitä kun pistetään hommat vähän "sinnepäin" ja säästetään väärässä
paikassa. Kerralla homma kuntoon , niin ei tartte enää myllyä omassa käytössä availla.

Tapanino

Vähän hitaasti etenee, kun tuppaa muuta oleen. Mites ootte tehneet noiden ulosvetäjien kanssa, mistä oote hommanneet vai ite tehneet? Jakopään rattaat, jakopäänpuoleinen ratas kampiakselilla. Tein reikälevyn, jossa on mutteri keskellä ja sillä saa sen ensiöpuolen pikkurattaan ja sitten sen puolen lohkon aikanaan, mutta sitten se kytkinpakan puoli, siinä on joku sisäkierre. Koitin saada täkäläistä triumph gurua kiinni, mutta ei onnistu ja eihän niitä vehkeitään kukaan tietenkään mielellään lainaa, kun ei ne lainatessa parane. Vinkkejä?

turner

#20
olen itse tilannut monia tarpeellisia ulosvetimiä Hollanista classic-peteriltä...hinnat ei päätä huimaa ja ihan ok laatu...

kampiakselin rattaan(jakopää) ulosvetimen leukojen profiili voi olla joissain vetimissä huono, vaatii hiomista. mutta peteriltä mulle tullut vedin oli priima, made in uk.

nokkien rattaiden ulosvetimen saat samasta paikasta.

halvat postimaksut/nopea toimitus, laatu osia jne... hyvä kauppa.

http://www.petersclassicbikeparts.nl/

HarryL

Lainaus käyttäjältä: turner - 16 joulukuu 11, 17:44:43

halvat postimaksut/nopea toimitus, laatu osia jne... hyvä kauppa.

http://www.petersclassicbikeparts.nl/

Itsekkin tuolta tilaillut ja homma toimii moitteetta!

Tapanino

No niin kone kasassa taas, mutta ei kiinni. Öljynsuodatinasia on vielä auki, Juurikkalalta oli ne putken sisään työnnettävät filtterikitit loppu ja uusia tulee joskus kesällä. Tilalle tarjosi semmosta vaakamallista tuubia, johon käy tridentin suodatin, sitten löytyy netistä vielä Nortonia varten tehty suodatin, jossa on rättisitkan suodinpatruuna ja tulee klämpillä putkeen kiinni. Tuo verkkosuodattimen tilalle tuleva suodatinhan pelaa imupuolella, mutta käsittääkseni nuo kaksi viime mainittua laitetaan paluulinjaan. Minkäslaisia suodattimia se porukka on Triumphiin laittanut?

tyg

Lainaus käyttäjältä: Tapanino - 28 maaliskuu 12, 13:09:19
. Minkäslaisia suodattimia se porukka on Triumphiin laittanut?

Paluu linjaan ennen sylinterin kanteen menevää oljylinjaa. Ihan auton tarvikesuodatinta
laitoin (FRAM). Paineet riittää. Renault R4 tai R5 oli pienin suodatin jonka aikanaan löysin
tarvike-suodatinjalan tuumakierteeseen sopivan.

KvL

Norton commandon jalka, tuollaisen laittaa täräytän jahka saan kiinnikkeen tehtyä -69 bonneen.



Tuosta vielä plinkkiä:
http://www.britti-helmet.fi/catalog/product_info.php?products_id=319&osCsid=8489a6bc324d0c6dce68ff0a034e8b26

Tapanino

Kiitoksia taas, vielä kun olis joku jolla olis näyttää kuvia miten istuu OIF:ään tuo Nortonin suodinjalka. Joku pakoputkiklämppi Biltemasta ja mustaksi färjäten, kun vaan tilaa löytyy. Tossa juuuri vieressä seisova kaveri ehdotti, että laitta imupuolelle tuo patruuna, että putsaa öljyn ennen kuin se menee moottoriin, että säiliöstä mahdollisesti irtoava hilse ei joutuisi koneeseen. Siinä mielessä imupuolelle laitettava suodatin kyllä olisi OK. Toki verkkosuodatin jäisi runkoputkeen, vaikka tuon patruunan paluupuolelle laittaisinkin. Brittihelmessä 35â,¬ Nortonin jalka+suodatin. 145â,¬ se Tridentin vaakaputki ja suodatin, mikä minusta on aika kova hinta.

tyg

Lainaus käyttäjältä: Tapanino - 29 maaliskuu 12, 13:15:07
kaveri ehdotti, että laitta imupuolelle tuo patruuna, että putsaa öljyn ennen kuin se menee moottoriin, että säiliöstä mahdollisesti irtoava hilse ei joutuisi koneeseen. Siinä mielessä imupuolelle laitettava suodatin kyllä olisi OK.

Sittenhän se öljy pääsee koneeseen valumalla painovoimalla suodatinpatruunan läpi,,,jos valuu.
Alkaa vielä imupuoli pumpusta kavitoimaan(lyömään tyhjää).
Painepuolelle ehdottomasti.

Redneck

Onhan siellä B-Hssä OIF-malleihin suoraan öljyntyhjennysaukkoon laitettava suodatinkin.   
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Tapanino

Joo, niin onkin, ja oli jo tilauksessa, paitsi ne on nyt just loppu ja tulee kesällä vasta kuulemma lisää. Tästä voisi taas aloittaa kädenväännön, että kumpi ompi parempi imupuolella vai paluupuolella, tuohan on siellä imupuolella. Jos ameriikan keskusteluja seuraa, niin paluupuolta pitävät parempana, vaikka tuota imupuolen suodatintakin on kuulemma jo 20 vuotta asenneltu, eikä kovin montaa konetta sen takia ole korkannut. Aattelin pähkäillä sitä Nortonin suodatinta siihen. Täytyis jostain ettiä siitä mittoja, että mahtuisko se olemaan siellä akun lähellä jossain, siellähän on aikalailla tyhjää tilaa ja ne mitääntekemättömät sivukotelot vaan peittona. Nyt en vaan osaa hahmottaa tässä päätteen ääressä, että mites se tila nyt muotoutuukaan. Tridentin suodinpatruuna pitiäsi mennä suoraan moottorin kiinnikkeisiin ja jää näkösälle, mistä nyt ei sinällään haittaa olisi.

HarryL

Lainaus käyttäjältä: Tapanino - 29 maaliskuu 12, 13:15:07
Kiitoksia taas, vielä kun olis joku jolla olis näyttää kuvia miten istuu OIF:ään tuo Nortonin suodinjalka. Joku pakoputkiklämppi Biltemasta ja mustaksi färjäten, kun vaan tilaa löytyy. Tossa juuuri vieressä seisova kaveri ehdotti, että laitta imupuolelle tuo patruuna, että putsaa öljyn ennen kuin se menee moottoriin, että säiliöstä mahdollisesti irtoava hilse ei joutuisi koneeseen. Siinä mielessä imupuolelle laitettava suodatin kyllä olisi OK. Toki verkkosuodatin jäisi runkoputkeen, vaikka tuon patruunan paluupuolelle laittaisinkin. Brittihelmessä 35â,¬ Nortonin jalka+suodatin. 145â,¬ se Tridentin vaakaputki ja suodatin, mikä minusta on aika kova hinta.

Mulla on tuommonen setti kiinni T140:ssä. voin ottaa kuvia kun meen lauantaina tallille. Saatpahan ees jotain hajua :)