Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Triumph T100R

Aloittaja JuhaP, 25 toukokuu 10, 19:01:02

« edellinen - seuraava »

Jarkko

#45
Lainaus käyttäjältä: Tapanino - 15 elokuu 12, 08:38:53
En löytänyt täältä valmista palstaa kysymykselleni, joten jatketaan tässä. Manuaalissa sanotaan ensiövedon öljytilavuudeksi 3,5 dl. Jos laitan sinne sen verran, niin jonkun aikaa ajettuani siitä on osa palautunut moottorin öljynkiertoon ja öljyä tulee melkein syliin, kun täyttötulpan avaa. Konehan huohottaa ensiökopan kautta, mutta meneekö ne öljyt siitä kampiakselin laakerin läpi kampikammioon?

Vai valuuko sulla öljyt vaan alakertaan ja sitä kautta enskaan? Ei kun tässähän sanotaankin että ne nousee tankkiin  :)

Tapanino

joo täyttötulpalla tarkoitin tosiaan varsinaista öljyntäyttötulppaa siinä penkin ja tankin välissä, enkä sitä ensiökopan tulppaa. Mietin sitäkin, että miten päin sen kampiakselin laakerin pitäisi olla, siinähän on toisella sivulla eräänlainen "laippa". Laippa on nyt vauhtipyörän puolella, laitoin laakerin samoinpäin, kuin mitä se olikin kun koneen avasin.

Tapanino

Noh, vastaanpa itse. Ensiöpuolen ja kampikammion öljymäärää balanssoi niiden välisessä seinämässä kolme pientä, n 1,5 mm:n reikää, jotka ovat vaakasuorassa rivissä kutakuinkin sen kampikammion laakeriaukon alareunan tasalla rattaan oikealla puolella. Kun kone oli mulla auki, niin laturin kiinnityspultit olivat irti, enkä sitten kasatessa laittanut niihin mitään tiivisteainetta. Se alempi pultti on alempana kuin nuo kolme reikää. Olisiko niin simppeli juttu, että öljy on notkeaselkäisenä vuotanut sen laturin pultin kierteiden kautta kampikammioon, siinä pultissa on kylläkin laippa juuressa, joka vastaa koteloon. Vielä alempana on ketjunkiristäjän kiinnityspultti, mutta se ei ole mulla irti ollutkaan.

nuppi

Mites tuo koneen huohotus, eli ton ensiökopan kautta tuleva lähtö.

Mihin siitä lähdöstä lähtee letku alunperin? itsellä lähtee vaan letku suoraan koneen alle ja höhöttää sitä kautta aika reilusti..

on tuo oma rakkine muuteki vähä kaikinpuolin räpelletty ni pitäis yrittää jotai tolkkua saaha..  ::)

Tapanino

Siitä huohotinreiästä lähtee ensin n. 15 cm:n letkunpätkä, jonka jälkeen tulee T-kappale. T-kappaleesta lähtee pienempi letku ylös tankin ja runkoputken väliin ja letku liittyy ylempänä runkoputkeen, joka toimii öljysäiliönä. Isompi letku T-kappaleesta jatkaa taaksepäin ja on kiinnitetty takalokasuojan reunaan, ulkopuolelle ja loppuu sitten kun lokasuojakin loppuu. Mielestäni tyhmän näköinen, mutta niin se on ollut ja niin se on oltava.

nuppi

jepulista. koneesta lähtee nyt oma letku tonne takaiskarin yläpään luokse missä tekee pienen mutkan alas. nyt huohottaa pelkkää ilmaa. öljytankilla sit oma huohotus letku.

nyt on 3 viikkoo korjattu kaikkia pikkuvikoja ja räpellyksiä, ensimmäiset kunno koelenkit ajettu, muuten toimii hyvin, mut vaihelaatikon stefa vuotaa  ???

eli seuraavaks taas enska auki ja stefojen vaihtoa..  ;D

Tapanino

Laitanpa tänne taas kysymystä, kun ei löydy netistä millään. Ootteko mitanneet koskaan pakoputken lämpötiloja? Mikä lämpötilan pitäisi olla ja mistä kohdasta mitattuna? Mun pyörässä oikeanpuoleinen putki sinistyy enemmän kuin vasemmanpuoleinen. Kaasareita on vaan yksi, joten ero johtunee sytytysajankohdasta. Toisten mielestä sinistyminen kuuluu asiaan ja jotkut osaavat värin perusteella sanoa, että onko säädöt kohdallaan. Kaasuttimen olen säätänyt kuten manuaali neuvoo, suuttimiin en ole koskenut. Luistin neula on siinä lovessa mihin pyydettiin, tosin ohje sanoo, että kakkosloveen ja muistelin miettineeni, että ylhäältä vai alhaalta lukien, jätin siihen loveen missä olikin.

jsr85

Voihan siinä olla imuvuoto tuossa oikeanpuoleisessa imusarjan tiivisteessä.

Lähetetty laitteesta NEXUS S käyttäen tapatalk 4:sta

nuppi

itellä samallaine homma, vasen tulppa mustempi ku oikea. yhellä kaasarilla, kaasari säädetty, imusarjan tiivisteet vaihettu, puolat vaihettu, sytkä säädetty. silti on vaa mustempi ku oikee. ainii ja puristuksetki samat kummassaki pytyssä..