Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Triumph T100R

Aloittaja JuhaP, 25 toukokuu 10, 19:01:02

« edellinen - seuraava »

HarryL

Tässä olis nää (huonot) kuvat. Unohin järkkärin kotiin.





Tuohon jalkaan käy muuten myös Talbotin suodatin.

Redneck

Hyvin istuu tuo suodatinpaketti. Muistelen että myös rätticitikan suodatin sopii tuohon .
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Tapanino

No niin nyt on Trumppa kasassa ja ajeltukin on, mutta kytkimen kun saisi pitämään vielä paremmin. Oon heittokellolla säätänyt paineasetelman jouset painamaan tasaisesti, mutta missään ei puhuta, että miten paljon jousia kiristetään, muutakuin, että aloitetaan kiristämällä mutterit niin, että ruuvin päät ovat tasan mutterin kanssa ja sitten aloitetaan säätämään levy suoraan. Ruuvin päät tulevat nyt muutaman millin ulos siitä kiristysmutterista, aion tänä iltana ottaa kopan irti vielä ja vetää pari kierrosta lisää kireyttä jousiin, täytyy vaan tutkia ensin, että onko jousessa varaa. Keskitapin välyksen säädin ohjeen mukaan yhden ruuvin kierroksen verran auki, mutta vaikka laitan vaijerin ihan löysälle, niin luistaa sittenkin. Levyt olivat mielestäni OK, kitkalevyn pintaan stanssattu valmistajan logokin oli näkyvissä ja välilevyt oli suoria. Öljy on Valvoline 20W-50 motorcycle oil, jonka pitäsi soveltua nimenomaan märkäkytkimille. Kolmosen kun laittaa päälle pienessä vauhdissa ja lähtee vedättämään, niin jossain vaiheessa loppuu pito kytkimestä.

koiruus

Omakohtaista kokemusta Hondasta, jossa paukkua ja märkä kytkin:
Mobil Delvac MX 1330
Ei liukasteita ja mineraaliöljy, toimii !
Ja se hinta on kohdallaan, neljän litran kannu alle 30 eukkoo.
Hondan suosittelema Castrol oli ihan täyttä myrkkyä, kaikilla vaihteilla kakkosen jälkeen kytkin luisti.
Vaihdoin öljyn ja suodattimen ja ongelma poistui. En siis pessyt edes levyjä.
Kannattaa kokeilla.
Sohvi FLHTCUI -06

Tapanino

Yht'äkkiä katsoen en tommosta MX 1330 Delvaccia löydä, ilman MX:ää kyllä, Delvac 1330 näyttäis olevan yksiasteinen dieselöljy.

Jack

eikös Delvac kuulu muille foorumeille..... ;D
Flatheads!!!

koiruus

Oisko nimi taas vaihtunut, mutta 15w-40 mineraali Delvac.
Katoppas ihan MX 1300 15w-40.

Ja Delvacci on ihan hyvää öljyä KAIKKIIN maansiirtokoneisiin ja maamoottoreihin.  ;D
Sohvi FLHTCUI -06

ma^ko

Maamoottoreihin se on ohutta.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tapanino

Pito löytyi kytkimeen, Ruuvasin jousia pari kolme kierrosta tiukempaan ja heittokellon avulla painelevyn heitto 0,3 mm:n sisään. Riittänee. Jonkin verran jälkisytysposautteluja vielä, vaikka stroboskoopin avulla laitoin mielestäni sytyn kohtalleen.

Tapanino

Ootteko käyttäneet tiivisteliimoja koneen kasauksessa vai ihan perinteisiä tiivisteitä vai molempia?

eeko

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=tiivisteliima
Tuota Permatexia paperitiivisteen kanssa mä oon käyttänyt.
-eeko

Tapanino

lähteekö liitos auki, ilman, että tiiviste menee, vai onko sellaista olemassakaan?

eeko

Kyllä se lähtee, kun ottaa sievästi irti.
Riippuu tietenkin paikasta ja tiivisteen
mallista/paksuudesta.
-eeko

Tapanino

Tämä ketju alko JuhaP:n hienoista pyöräkuvista ja myöhemmin sano laittaneensa vielä uusiin puihin sen. Olis kiva nähdä missä mallissa pyörä on nyt. Laitan tohon oman pyöräni kuvan, vaikka tämä kuuluiskin paremmin vmpk:n sivulle, ihan vakio trumppa...  :) saas nähdä lähteekö kuva mukaan

Tapanino

En löytänyt täältä valmista palstaa kysymykselleni, joten jatketaan tässä. Manuaalissa sanotaan ensiövedon öljytilavuudeksi 3,5 dl. Jos laitan sinne sen verran, niin jonkun aikaa ajettuani siitä on osa palautunut moottorin öljynkiertoon ja öljyä tulee melkein syliin, kun täyttötulpan avaa. Konehan huohottaa ensiökopan kautta, mutta meneekö ne öljyt siitä kampiakselin laakerin läpi kampikammioon?