Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Flat Track, ja voittaja on....

Aloittaja Kokkonen, 10 toukokuu 10, 10:18:11

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

...XR750. Mitä, ei... kai...se onkin Ducati!

20 vuotta Flat Track kisoja hallinneelle XR750:lle ja sitä myötä Harley-Davidsonille ei tämä kausi alkanutkaan perinteisesti , vaan kisan voiton vei Ducatilla ajanut Joe Koop.
Voidaan puhua jopa shokeeraavasta alusta.
Mielenkiinnolla odotan MoCon ja muiden XR pajojen vastavetoa, tuleeko jotain uutta kalustopuolelle vai muutetaanko sääntöjä, kuten on ollut aiemmin tapana turvata pokaalit kotimaiselle merkille.

Lainaus käyttäjältä: AutoblogIn other words, last Saturday's Grand National Flat Track victory at Arizona's Yavapai Downs Mile by Joe Kopp aboard a custom-framed, air-cooled Ducati flat track racer is nothing if not historic. The feat is even more impressive considering that Ducati's flat track effort only began last year and this was the Italian marque's third race in competition. The powerplant used in the Ducati racer was borrowed from the company's Hypermotard 1100 EVO.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Thomas

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 10 toukokuu 10, 10:18:11
...vai muutetaanko sääntöjä, kuten on ollut aiemmin tapana turvata pokaalit kotimaiselle merkille.
noh noh, tuohan oli erittäin epäkorrektisti sanottu - vaikka niin totta onkin ;-)
Pienenä puolustuksena sanottakoon, että eroa tuli vain .25sec maaliviivalla.




Itse olen aina ihmetellyt miksei muut valmistajat ole ottaneet käyttöön "desmodromic venttilistöä" - eli missä venttiilit avataan ja suljetaan nokkien avulla, eikä perinteisten jousien. Ongelmiahan noissakin on, mutta ottaen huomioon Ducati'en kierroslueet, voisin kuvitella hyötyjen olevan parempia kuin haittojen. Tai saattaahan olla että muillakin valmistajilla vastaavanlaisia sovelluksia on käytössä, en vain muista törmänneeni niihin muissa yhteyksissä.

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

-mikko-

Asiaa ;D
LainaaItse olen aina ihmetellyt miksei muut valmistajat ole ottaneet käyttöön "desmodromic venttilistöä" - eli missä venttiilit avataan ja suljetaan nokkien avulla, eikä perinteisten jousien. Ongelmiahan noissakin on...
Täytyy, lähes vannoutuneena Ducatistina  ::) kysyä, että mitä ongelmia sinulla on ollut tuon desmodromic venttiilikoneiston kanssa?
Eihän tuon pomminvarmempaa systeemiä ole, sitä kun ei edes kierrokset saa sekaisin!!!
- shine can never replace attitude -

Kokkonen

Moto GP Yamahassa on myös tuo Desmo systeemi. Olisko patenteilla niin suojattu, ettei muut pääse halvalla mukaan? Tämä on pelkästään minun arvaus.

Takaisin Flat Track maailmaan, viimeksi "muu" merkki voitti osakisan -98 ja sitä ennen taisi olla -93, molemmilla kerroilla Honda. Muistaako kukaan, koska viimeksi tuli noita sääntömuutoksia?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 10 toukokuu 10, 12:11:13...Takaisin Flat Track maailmaan, viimeksi "muu" merkki voitti osakisan -98 ja sitä ennen taisi olla -93, molemmilla kerroilla Honda. Muistaako kukaan, koska viimeksi tuli noita sääntömuutoksia?

Ihan villi arvaukseni on että -99 ja -94 ;D ;D ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 10 toukokuu 10, 13:14:54
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 10 toukokuu 10, 12:11:13...Takaisin Flat Track maailmaan, viimeksi "muu" merkki voitti osakisan -98 ja sitä ennen taisi olla -93, molemmilla kerroilla Honda. Muistaako kukaan, koska viimeksi tuli noita sääntömuutoksia?

Ihan villi arvaukseni on että -99 ja -94 ;D ;D ;D...

;D ;D Noin minäkin sen kuvittelin olevan, mutta en löydä todisteita. Oikeastaan viimeisimmät "protektionistiset" sääntömuutokset löysin -70 luvulta. -77 rajoitettiin sylinterien lukumäärä kahteen. Noita kisaluokkia on paljon ja sääntöjä myös. Nykykään pelataan näköjään imusarjan kuristuksilla.

Desmodrom ohjaus on ilmeisen vanha keksintö, ensimmäiset sovellutukset vuodelta 1914. 1944 Norton Manxissa oli tuollainen käytössä. Mersun F1 koneessa 1954. 1956 Fabio Taglioni omi sen Ducatille. En löytänyt mitään mainitaa patenttisuojista.
Konstruktio on monimutkainen ja äänekäs, joten siinä lienee suurimmat syyt, miksi sitä ei ole muissa tuotantopyörissä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

-mikko-

Taglioni (Ducati) lienee ensimmäinen jolla desmo sarjatuotannossa!
Manxin desmo oli kokeiluversio millä ei edes ajettu kilpaa. Kiersi enemmän kuin vakio, mutta voimaa eivät britit saaneet lisää, siksi unohtivat...
Se onko mersun kisakoneessa käyttämä, manxin kokeilut ennen sitä tai ducatin toteutus sama, niin siihen en osaa ottaa kantaa!?
Ensimmäinen patentti desmodromisesta venttiilikoneistosta, muistaakseni, haettu jo 1800-luvun lopulla (ei ducatin toimesta, kun toiminta alkoi vasta -26 ja pyörien teko  vasta myöhemmin...) ja Ducatin viimeisin 1987 muistaakseni ::)
- shine can never replace attitude -

jyrggä

Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Smokie

Gee that looks like fun! Aika terveellisen näköiset aidatkin radalla :o