Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S E säätöohje

Aloittaja Mopopoika, 06 toukokuu 10, 07:31:31

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Mun e tarttimetodit.: kylmänä neljä rivakkaa kahvankääntöä, ryyppy täysille, kone tulille, ryyppy pois ja liikkeelle. Jos kone on jäähtynyt tunnin verran niin ryyppy täysille, kone tulille, ryyppy pois. Kuumana riittää peukun vilautus napille.

Jos kylmänkoneen ryypytys jää pois niin sahaamiseksi menee.

Spöke

Surullista luettavaa ;D. CV-Keihinillä ei nyi, ei pätki ja tarvii yhen potkun kylmänä tahi kuumana käydäkseen. S ja ässällä never. Been there, done that. Täyskaasulla tosin hemmetin hyvä.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Hmnn... kyllä mulla lähtee S&S viemäritorvella vallan mainiosti niin kylmänä kuin kuumana käyntiin, yleensä yhdellä potkulla... Ei Keihinkään huono ole, mutten kyllä osaa pitää sitä käynnistyvyyden puolesta ainakaan SöSSönSöötä parempana ja molempia on ollut useampia ja samassa mottorissakin. Vanha kiihdytyspumputon pitkä S&S "B" on usein puolilämpöisenä "hieman haastava"...

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

HillyMan

Höh, nyt on lähteny hyvin kylmänä ja puolilämpösenä potkimalla käyntiin. Lämpösenähän toi on aina lähteny liki kerta potkulla. Kivempi se on potkia käyntiin kun startilla ;)   Mikä lie tilapäinen toimintahäiriö, veikkaan roskaa suuttimessa joka päätti poistua. Ja toi nykiminen ei välttämättä johdu kaasuttimesta ollenkaan. Eri vaihteilla hiukan eri tuntuma samoilla kierroksilla, veikkaan että vika on loppuun kuluneissa laatikon akseleissa. Selvinee kun räjäytän laatikon talvella.

Kapteeni sika

#244
Enskaketju vissiin alkuperäinen ja siinä "hieman" tiukkoja ja löysiä kohtia?

E. Pointti oli et onko ketju säädetty tiukimman kohdan mukaan.

Kapteeni sika

Tais käydä niin että kaasarin halkaisun yhteydessä tipahti jotain kuraa pois koska toiminta parani vähän joka alueella. Lisäksi en ole varma oliko Ejector Nozzlen o-rengas paikoillaan vai putosko kaasarin se pohjalle kun purin. Toimii hyvin mut tulpat näyttää et vähän rikkaalla olisi, tämä todettu vähän pitemmällä lenkillä. Taidan pienentää pääsuuttimen kokeeksi takaisin .072:n.

Ekassa viestissä mainitaan bensanpinnan taso, kuinka se tarkistetaan käytännössä?

mikjus

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 13 kesäkuu 16, 10:12:25
Tais käydä niin että kaasarin halkaisun yhteydessä tipahti jotain kuraa pois koska toiminta parani vähän joka alueella. Lisäksi en ole varma oliko Ejector Nozzlen o-rengas paikoillaan vai putosko kaasarin se pohjalle kun purin. Toimii hyvin mut tulpat näyttää et vähän rikkaalla olisi, tämä todettu vähän pitemmällä lenkillä. Taidan pienentää pääsuuttimen kokeeksi takaisin .072:n.

Ekassa viestissä mainitaan bensanpinnan taso, kuinka se tarkistetaan käytännössä?

Kuvan mukaan tarkastus.

Kapteeni sika

Ok, eli kun kohoa nostaa niin neulaventtiilin pitää olla tuossa vaiheessa sulkeutunut...oletan.

HillyMan

Kapteeni, hyvä huomio tuo enskaketju, se ei liity tähän keskusteluun niin ei siitä muuta kuin tarkastetaan sekin.

Kapteeni sika

Gason korkeus hifistelty kohilleen ja puhalleltu paineilmalla suutinputken ilmareikiä ymym. Syy tais olla siinä että joku paikka oli tukossa, ainakin osittain. Hyvin vetää seitennelosella pääsuuttimella joten luulen että sillä mennään.

Kapteeni sika

...vaan ei mennä. :)  Kun kerran oli ehjä (vanhassa oli ura nylpätty) seitenkakkonen haettu niin kokeilin sitä. Vähintään yhtä hyvin menee kun pykälää isommalla. Never better!

Eli jotain roskia kaasarissa oli.

PK-67

Taitaa mennä vähän ohi aiheen, mutta mitä nokkaa mahdatte käyttää kertepokulla käyntiin lähtevälla sovelilla jossa s&s kaasari.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: PK-67 - 17 kesäkuu 16, 20:53:08
Taitaa mennä vähän ohi aiheen, mutta mitä nokkaa mahdatte käyttää kertepokulla käyntiin lähtevälla sovelilla jossa s&s kaasari.

Nykyisen nokasta ei hajuakaan... Aiemmissa ollut F ja AB nokkia, seuraavan jos/kun avaan ni ehkäpä joku narunpunoja.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kapteeni sika

Menee jo hifistelyksi mutta siitä huolimati; Noin 90 vauhdissa kun alkaa kääntään kahvaa niin ikäänkuin pienesti röpöttäisi siihen asti kun kierrokset nousee yli kolmentonnin. Eli kokeillaan vielä pykälää pienempää suutinta, seitenkymppistä.

Spöke

Mä en ole ikinä saanut sössöä toimimaan täysin jouhevasti suutinten vaihtovaiheessa. Ei se silti tarkoita, etteikö joku saisi, mutta onhan tuo melko karkeajakoinen viemäriputki. Tosin, ei oo nää moottoritkaan ihan uutta teknologiaa.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa