Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S E säätöohje

Aloittaja Mopopoika, 06 toukokuu 10, 07:31:31

« edellinen - seuraava »

72shovel

suuttimet oli puhtaat, sekä muutenkin kaasari puhdas sisältä, ei mitään ylimääräistä. suuttimet oli 72 ja .295 jännä juttu että tuon seosruuvin pitää olla noin paljon auki noilla suuttimilla (2-1/4 kierrosta)

Sampsa

Mitenkä on voiko tommosesta kaasarist poistaa ton kaasun palautus vaijerin, ku ajattelin laittaa tangon sisäisen kaasukahvan? kun tuntuu olevan aika voimakas toi oma palautus jousikin tossa, eli tuleeko jotain haittoja?kokemuksia?

Jensen

Mulla on Shovelissa E ja vain veto vaijeri ja hyvin pelittää.

Sampsa

Ok..kiitos tiedost :) mut jos jollain sattuu olemaan toisenlainen kokemus esim. poistin palautus vaijerin ja keulin puuhun niin laittakee infoa ;D

Hemuli

Se palautusvaijeri on vaan varmuuden maksimointia turvallisuusviranomaisten toimesta. Se on siellä sitä varten että jos käy niin onnettomasti että se läpän palautusjousi katkeaa tai kaasu hirttää kiinni niin kaasun saa kiinni kahvasta. Aika epätodennäköistä että niin käy.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

72shovel

laitoin kaasariin kiinni velocity stack suppilon äsken ilmanputsarin tilalle. en koskenut suuttimiin enkä säätänyt mitään. pelittää loistavasti paitsi motarilla ja kiihdyttäessä kolmosella/nelosella tuppi nurin niin alkaa röpöttämään. loppuuko kakku vai toiminta kovassa vauhdissa ohikiitävän ilman aiheuttamaa ongelmaa. kaasarin ja suppilon välissä on tiheäsilmäinen rst-verkko.

Jack

pääsuutinta isommaksi....
Flatheads!!!

72shovel

Lainaus käyttäjältä: Jack - 30 syyskuu 12, 21:33:15
pääsuutinta isommaksi....
pääsuuttimen vaihdoin .72-->.74 eli pykälää isommaksi. nyt röpöttää räyskaasulla vielä enemmän ja sammui kun painaa kytkimen pohjaan. tehot loppuu siihen kun röpötys ja nykiminen alkaa

Jack

kokeiles laittaa kättä suppilon eteen kun röpötys alkaa, jeesaako?

minkäkökonen bensaletku ja hanan reikä? tollakin on joskus huomannu olevan vaikutusta.

Ei kai sulla oo jotain kumma elektronista sytkää ja rajotinta siinä vehkeessä?
Flatheads!!!

tuuba

jäätääkös imusarja? mulla meinaan oli tossa vaimon jo myydyssä sportissa hiukan samantapaista ongelmaa. mä ja muutama mua viisaampi tultiin siihen tulokseen että se imu suppilo kiihdyttää virtausta liiaksi ja imusarja jäätyy josta seuraa tuon kaltaisia ongelmia ja juurikin silloin kun vetää tuppi nurin. tollalailla kaupungissa toimi ihan mukavasti
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Hemuli

Meinasin tota jäätämistä itsekin ehdottaa - nyt on niin paljon kosteutta ilmassa ja lämpötilat laskussa. Tenua tankkiin niin vois helpottaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Nykybensassa vaan on tenttua jo "tehdasoptiona"...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

72shovel

Lainaus käyttäjältä: Jack - 03 lokakuu 12, 08:45:21
kokeiles laittaa kättä suppilon eteen kun röpötys alkaa, jeesaako?

minkäkökonen bensaletku ja hanan reikä? tollakin on joskus huomannu olevan vaikutusta.

Ei kai sulla oo jotain kumma elektronista sytkää ja rajotinta siinä vehkeessä?

motonetin kymppimillin sisähalkaisijalla olevaa bensaletkua, hana virtaa semmosella paineella ettei o niistä kiinni. kärjellinen sytkä on. röpötys kyllä on aikalailla samanlaista kuin että jos ois joku rajotin, mutta tällä olen ajanut tuppi nurin sössön ilmanputsarilla ennen ilman ongelmia

ma^ko

Onks se kiihdytyssuppilo suoraan sivulle? Saattaa vauhdissa aikaansaada kummallisia, ei toivottuja virtauksia. Laita kokeeks sille kilpi, vaikka jostain kanisterin palasta roudarinerkalla, siis niin ettei ilmavirta pyyhi suoraan putken suuta, siis etureunalle.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kapteeni sika

#134
Shovelista kannet fiksattu ja vanha äänimaailma tuli taas selkeämmin esiin. Eli kun kaasun kääntää kiinni korkeampien kierrosten jälkeen niin porisee putkissa, samoin moottorijarrutuksessa. Ei kuitenkaan varsinaisesti pauku, ainakaan mun korvissa ei kuulosta siltä. Super E tyhjäkäyntiseokset säädetty ohjeen mukaan. Laihemmalle käännön huomaa ajossa pätkimisenä ja kaasariin poksutteluna. Siitä kun kääntää ruuvia vartin, yli, aukipäin niin kone käy ja kiihtyy hyvin aika laajalla säätöalueella, ei siis ole käynnin kannalta niin tarkka missä kohtaa säätöruuvi on.

Ainoa häiritsevä on siis se porina. Putket on aika avarat ja äänekkäät, jonkinlaiset huilut putkissa on mutta ei ne ainakaan juuri ääntä vaimenna. Aiheesta koittanut hakea tietoa ja olenko ymmärtänyt oikein että vaikka säädöt on kohdallaan niin siitä huolimatta voi paukkua putkissa jos ne on "vapaasti hengittävät"?  Eipä se porina/pauke muuten haittaa kunhan se ei tarkoita sitä että olisi liian laihalla.

E: Kansien ja putkien väliset tiivisteet tsekattu. Imusarjassa uudet kumipannat.