Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S E säätöohje

Aloittaja Mopopoika, 06 toukokuu 10, 07:31:31

« edellinen - seuraava »

maick

Kiitokset vastauksista ja tarjouksista. Mun täytyy huomenna tsekata vaijerivarasto läpi, tai ainakin mitata minkä mittainen vaiska on hakusessa. Adapterikin voi olla tarpeen. Palaan asiaan...

maick

No niin. Eipä istunut vaijeriehdokkaat paikalleen. Tältä näyttää kahvan pää:



Eli pitäisi olla kierteet. Ja tietysti vaijerit olivat eriparia, koska toinen pää sopii mutta toinen ei. Vaijerinkiinnikkeen päät on tällaisia:



Mitenkäs tässä tulisi menetellä? Vaijerikauppaan pitänee mennä joka tapauksessa, mutta tarviiko sen lisäksi pidemmän vaijerinpidikkeen että saa kaikki sopimaan?

tuuba

mulla ei oo ainakaan koskaan ollu sösössä tota pautus vaijeria paikallaan kun siinä on jousessa kyllä melko riittävästi voimaa... niin kai se siinä sitä varten on että jos jostain syystä pääse hirttämään kiinni
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Hemuli

Palautusvaijerilla voi viskata kuikkaa ;D...

Kyllä noi kierteettömätkin pysyy paikoillaan kun vaijerivälys on säädetty kohdalleen. Monasti on tullut käytettyä moisia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

maick

Joo, kuikka on saanut jo vaijerinsa  ;) Kierteetön pää istuukin hyvin pidikkeeseen, mutta kun saman vaiskan toinen pää ei sovi kahvaan, niin pitää marssia kauppaan (Mannelle). Sitä vielä ihmettelen, että onko tuo pidike nyt sellaista mallia mihin vakiovaijerit sopii. Vai tarvitaanko Kiisken mainitsemaa pidempää adapteria?

Rautahauli

-81 sovelin sössössä on tuollainen samanlainen pidike ja siihen vakiovaijerit sopii. Tiiä sitten noista uudemmista.



Nämä jäi lyhyeksi semi-apen asennuksen jälkeen, laitoin myös uuden palautusvaijerin. ;)
FXEF-81

Kiiski

#96
Heti kun käyttää tarvike kahvaa noi ongelmat noiden vaijereiden kanssa alkaa, ihan perseestä. Yleisin neuvo tohon on et tee ite ne vaijerit, ihan perseestä sekin. Mä kokeilisin Biltwellin uutuus kahvaa mikä tulee adaptereilla joihin "kaikki" vaijerinpäät sopii, sopiiko en tiedä. Meinaan kuitenkin kokeilla heti miten kun toi vaijeri show on taas ajankohtainen.

Siis tollanen.  http://www.biltwellinc.com/throttles.php

maick

Ilmeisesti tästä Biltwellin kaasukahvasta on kyse:

http://biltwellinc.com/gallery/popup.php?src=http://www.biltwellinc.com/gallery/albums/album-96/lg/throttle1.jpg&w=800&h=800&title=throttle1.jpg

Hyvältähän tuo näyttää. Harmi ettei ollut silloin tarjolla kun kaupoilla oltiin. Mutta kaipa tuohon PM:n kaasuvaijeripesäänkin ratkaisu löydy. Askarteluapaskartelua...

Mä haluaisin nähdä miten Strömsöössä rakennettaisiin moottoripyörä  :o

Edit: Äh, Kiiski ehti linkin kanssa ensin...

tuuba

Lainaus käyttäjältä: maickMä haluaisin nähdä miten Strömsöössä rakennettaisiin moottoripyörä
joo tossa ois kyllä ideaa.
laita sinne fst:lle ehdetus ohjelma ideasta
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

JPP

Mä ostin syksyllä tuon Biltwellin kahvan. Kallishan se on, mutta tosi laadukas. Meni hermo niihin muovisiin, joita ois varmaan saanut 10 kappaletta yhden Biltwellin sijaan.

Mukana tulleista nipoista yks sopi niin kuin pitikin.

maick

Mikä oheisessa jäjestelyssä mättää?



Ostin huohotusta varten tuollaiset banjo-tyyppiset nipukat, mutta ne ei oikein tunnu sopivan. Kaasarin ja putsarin rungon väliin jää suunnilleen saman verran rakoa kuin banjojen kiinnityspultin kannan paksuus on (noin 3mm). Onko evo-sporttien ja evo-big twinien nipukat erilaisia?

Tuo Super E on ollut tuossa alunperinkin kiinni, samalla imusarjalla. Joku tampio on vaan hukannut muutaman oleellisen osan huohotuslinjoista...

Imusarja on näppituntumalla kiinni, ei siis kiristetty vielä tässä vaiheessa.

72shovel

laitoin E:hen uuden k&n putsarin vanhan korpun tilalle, ei sieltä vanhasta ilmaa meinannut tulla puhaltamallakaan läpi enää.. no mitä sanotte sellasesta kun ilmansuodattimen öljyäminen jollain k&n huoltopaketilla yms ennen käyttöönottoa. onko tuo ihan välttämätöntä, riittääkö suhautus jotain muuta vai jätänkö noin. koskaan en ole autossa enkä pyörässä suodatinta (vapaavirtaus) pesun jälkeen öljynnyt, mites sovelissa?

Rautahauli

^Välttämättömyydestä en tiedä mutta K&N:n setillä huolsin sovelin sudin viime kesänä pariin kertaan ja nyt talvella. Hyvin se öljytty suti tuntuu toimivan.
FXEF-81

Hemuli

Yleensä uusien konnien mukana tulee se öljy tai jos suodatin on punertavan sävyinen on se jo valmiiksi öljytty tehtaalla. Kyllä prätkän suodatin olisi hyvä öljytä aina pesun jälkeen, se on kuitenkin huomattavasti alttiimpana ilmassa leijuville hiekanjyväsille.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

werock

Terve. tuossa räjäytyskuvassa numerot 40 kuulat,ja 41 jousi. tuleeko ne juuri tuossa järjestyksessä? eli ensin kuula sinne ja sitten jousi? koska mä putsasin omani ja mulla ne oli siellä päinvastoin?