Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S E säätöohje

Aloittaja Mopopoika, 06 toukokuu 10, 07:31:31

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Ensimmäisenä tulee mieleen, jotta kiihdytyspummu antaa liikaa soppaa. Säädä reippaasti pienemmälle tai peräti kokonaan pois ja kokeilemaan.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

valkama

Eilen putsasin kaasarin ja lähti toimimaan hieman paremmin.

Nyt ei enään stummppaa kaasua painettaessa. Mutta äkillisesti kaasua väännettäessä paukuttaa/yskii. Tämä tapahtuu varsinkin matalemmilla kierroksilla.

Seosruuvi säädetty kuten perus ohjeessa ja on nyt 2 kierrosta auki. Pumpun ruuvi säädetty myös kuten ohjeessa 1 3/4 auki.  Jos laittaa kiinnimmäksi niin katkomaan/nykimään ja jos avaa niin alkaa vaan paukuttaan/katkomaan lisää.. 

Mitähän sitä keksis :o


Hessu

Koita snadimmalla ala/välialuesuuttimella. Mikähän siellä on nyt?

Jack

kertauksena vielä tähän.

Sössöä säädettäessä, siis suuttimia haettaessa kiihotuspumpun ruuvi kiinni sotkemasta asioita.

Sitten joku joskus (hevosmiesten tietotoimisto tai intterwebbi) kerto, että ensin pääsuutin kuntoon, eli täyskaasu sitten ala-alue.
Flatheads!!!

JPP


72shovel

Ajattelin nyt ajokauden päätteeksi purkaa shorty-e pöydälle ja kasata täydellisen korjaussarjan avulla uuteen uskoon eliminoidakseni imuvuodon mahdollisuuden mitä olen epäillyt kaasarin yskimisen ja kierrosten seilaamisen, sekä äkillisten sammumisten takia.

En ole ollenkaan perehtynyt asiaan paitsi edellisen postauksen linkin kautta, itse haluan kuitenkin homman tehdä ja oppia joten onko kellään "pahimmat mokat" listaa mitä on tiedossa kun ensikertaa on alkanut kaasaria purkamaan/rakentamaan uudelleen?

imusarjaakaan en ole tutkinut, mutta onko syytä vaihtaa tuo o-rengas mallinen pantamalliseen MIKÄLI sieltä sellainen löytyy?

suuttimet on ilmeisen oikean kokoiset jo, joten samanlaisilla mennään. toimii koko kierrosalueen ilman ongelmia eli jää se arvuuttelu pois.

Hemuli

Sössö on sen verran yksinkertainen kapistus että eiköhän se luonnistu.

Jos haluat vaihtaa o-rengastiivistyksen kuminauhamalliin pitää kannet vaihtaa myös.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jappis

  Terve. kaasuläpän keskitys on hyvä kattoo ennen kun kiristää läpän ruuvit kokonaan...jouset kyllä vetää sen oikeaan asentoon.
More cowbell !!

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 21 marraskuu 11, 14:31:57
Jos haluat vaihtaa o-rengastiivistyksen kuminauhamalliin pitää kannet vaihtaa myös.
No ei kai sentään, eikös sellainen retrofitkit riitä? Mulla on ainaki eriparikannet, etukansi O-rinkulalla ja takakansi pannalla. O-rengashuulteeseen oon sorvannut alumiinisen renkaan. Niitä taitaa saada ihan diileriltäkin. Paskoja noi molemmat on, että ihan sama, kumpi tiivistys, joka toinen vuosi ne on uusittava jokatapauksessa.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Taisin muistaa väärin, onhan näitä konversiokittejä.

http://www.vtwinmfg.com/webapp/wcs/stores/servlet/VTwinProd5_10101_10102_3308863_-1_142247_142648_142671_142673

Itse asiassa muistan nähneeni vastaavan jossa on kaksi ohutta muovirengasta, sillä voi myös laittaa uudemmat ja vanhemmat osat ristiin. Muovirengas sopii tarkasti joko imusarjaan tai kanteen, myös molempiin jos ne ovat vanhan mallisia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Timppa62

Lainaus käyttäjältä: 72shovel - 21 marraskuu 11, 12:33:15
Ajattelin nyt ajokauden päätteeksi purkaa shorty-e pöydälle ja kasata täydellisen korjaussarjan avulla uuteen uskoon eliminoidakseni imuvuodon mahdollisuuden mitä olen epäillyt kaasarin yskimisen ja kierrosten seilaamisen, sekä äkillisten sammumisten takia.

En ole ollenkaan perehtynyt asiaan paitsi edellisen postauksen linkin kautta, itse haluan kuitenkin homman tehdä ja oppia joten onko kellään "pahimmat mokat" listaa mitä on tiedossa kun ensikertaa on alkanut kaasaria purkamaan/rakentamaan uudelleen?

imusarjaakaan en ole tutkinut, mutta onko syytä vaihtaa tuo o-rengas mallinen pantamalliseen MIKÄLI sieltä sellainen löytyy?

suuttimet on ilmeisen oikean kokoiset jo, joten samanlaisilla mennään. toimii koko kierrosalueen ilman ongelmia eli jää se arvuuttelu pois.

Kaasarin kunnostamisen ohella kannattaa tsekata tulpanjohdot ja erityisesti puolan päässä tulpanjohtojen liitokset. Oireet on hemmetin harhauttavasti kaasarioireiden kaltaisia. Eikä tarvii kummostakaan hapettumaa tai kosteutta ja johan ajellaan pää munissa ihmetellen että mikäs nyt. Vaeltava tyhjäkäynti, kaasariin ampumiset jne. loppui omasta moposta puolan ja tulpanjohdot vaihtamalla.

72shovel

joo ne menee ehdottomasti uusiksi samalla kun vaihdan keskipakosäätimen ja sytkävermeet uusiin talven aikana

maick

Kaipa tämäkin säätämistä on... Kaksi kysymystä: a) Mikä idea tuolla ameriikan serkun muovikikkarevirityksellä on kaasuvaijerin kiinnityksessä? b) Tuleeko kaasarin ja ilmanputsarin rungon väliin joku tiiviste?



Kiiski

Jos se muovikikkare on tossa toi valkonen niin varmaan siksi et vaijerin sielu on liian pitkä kuoreen nähden, s&s kaasareiden mukana tulee vakiovaijereille tarkotettu adapteri mikä on valmiiksi pitkä eli mitään muovi virityksiä ei tarvii. Jos tarvetta mä voin sellasen uuden myydä 10â,¬.

Se tiiviste suodattimen ja kaasarin väliin on melkolailla pakkaustarvikkeita voit laittaa tai olla laittamatta ei kyllä vaikuta tosielämässä mihinkään.

Hemuli

Täsmennyksenä Kiisken kertomaan, noita vaijerinpitimiä on kahta eri pituutta - Sportstereissa kuuluu käyttää pidempää tai sitten vaihtaa bigtwinin vaijerit. Sama laulu myös Mikunissa. Lyhkäsiä löytyis multa molempiin, voin vaihtaa pidempiin jos jollain on tarvetta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957