Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S E säätöohje

Aloittaja Mopopoika, 06 toukokuu 10, 07:31:31

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Välialue 040 on kamalan iso, eikä toi 72 pääsuutinkaan pieni ole. Jos tuntuu, että kaipaisi vielä isompia suuttimia, niin herää kyllä epäilys imuvuodosta tai jostakin muusta viasta.
Long John Stroker

AMi

#286
Vedetäänpä tuo välialue takaisin; en oo tainnu tarkistaa edes oikeeta suutinta  :-[. Täytyy tarkistaa vielä nuo uusiksi.....

No niin eli pääsuutin 072; välialue 028 ja pääsuuttimen ilmasuutin 040. Kaasuttimen säätöruuvit on lähellä "tehdasasetuksia".

Lainattu motopediasta: "Vuodesta 2004 lähtien S&S Shorty kaasuttimissa on säädettävä pääsuuttimen ilmasuutin [13]. Vaihtamalla suutin suurempaan saadaan hidastettua pääsuuttimen toimintaa, siksi tämä auttaa korkean nopeuden säätöä säädettäessä kohdassa 8 mainitulla tavalla. Tämä auttaa myös moottorin säätöä silloin kun pakoputket eivät ole optimaaliset huipputehoja varten. "

Mitä arvon raati suosittelee kun tuntuu että soppa ei riitä maantienopeuksissa; hiljaa houkuttelemalla saa nopeutta nostettua mutta normaalisti kiihdyttämällä alkaa pauke ja röpötys?

jape

Mä laittaisin noi kyllä dynossa...
Mut äkkiseltään intermediate .295-32
Airbleed 42-44
Mainjet 66-68

Kapteeni sika

-04 vanhemmissa sössöissä ei ole vaihdettavaa air bleed suutinta, mut toki siihen voi sellasen laittaa.

Since 2004 S&S shorty carbs have been fitted with an adjustable main jet air bleed (#13). Changing this jet to a larger size will delay the signal to the main jet, therefore aiding with high speed tuning as described in step 8. This also aides with tuning an engine that is fitted with an exhaust system that is not intended for high performance. The air bleed uses main jets, the stock size is 40. If it needs to be changed the range is normally 50 to 60.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: jape - 06 joulukuu 16, 10:56:44
Mä laittaisin noi kyllä dynossa...
Mut äkkiseltään intermediate .295-32
Airbleed 42-44
Mainjet 66-68

Toisilla ei oo kuin persedyno... ;D

Mutta tässä aika hyvä resepti vakiokoneelle. Rokeltaminen ja paukkuminen voi tarkoittaa myös liikaa soppaa, ja toi 72 pääsuutin on aika iso.

Kiihotuspumpun lienet säätänyt? Säätöohjehan kuuluu, että "vanhan miehen kusi".
Long John Stroker

Kapteeni sika

Joo noilla suuttimilla pelittää vakio isolohkokin hyvin. Toimii kyllä isommillakin mut paremmin sopivilla.  ;)  

Karstat on alkaneet häipyyn mäntien päältä kun pudotin pääsuuttimen kokoa 72-> 66, syssyn hapekkaille keleille vaihdoin 68:n, se tais olla kylläkin tarpeetonta.
Välialue .0295 on hyvä, pykälää pienempi on jo liian pieni.

Kiihotuspumppu kandee vääntää kokonaan kii kun suuttimia kokeilee ja vaihtelee, säätää sen viimeiseksi.

AMi

Jeps; kiitti vinkeistä. Lähdetään näillä teidän vinkkaamilla ja kysellään sitten lisää.

HillyMan

Mullahan meni sitten kaikki päin persittä tossa loppukaudesta. Kaikki ongelmat alko siitä kun putsasin kaasarin oikein kunnolla joka sopukkaa myöten. Siittä tuli sellanen että ihan sama millä kierroksilla kaasua käänsi vähän niin ampuu kaasariin, pitää kääntää kaasua reiluummin niin joko toimii tai ampuu vielä kovempaa kaasariin. Tasakaasulla toimii kunhan ei vaan milliäkään käännä kaasua lisää, selkee puutuminen ja hetken päästä ampuu putsariin. Kiihdytyspumpun putki oli kohtuullisen tukossa mutta eniten ongelmaksi muodostuu se että ihan kuin pieni kaasun kääntö vetää törkeästi laihalle, joko suuttimia isommaksi tai kiihdytyspumppu ei tule tarpeeksi ajoissa mukaan. Kausi loppui kesken joten keväällä jatketaan.

Kapteeni sika

Laitoitko sen snadin o-renkaan kiihotuspumpun putken nokkaan?

Kuten ennenkin todettu niin pumppu auttaa kylmästarteissa kun kääntelee kahvaa rivakasti, sillä saa gasoo sylintereihin. Sit oikein säädetty pumppu vastaa kaasuun nopeammin. Mulla kun on sähköstartti niin lähtee käyntiin ilman kahvan kääntelyä (ryyppy toki täysille) ja jos ajelee hissukseen niin sitä pumppua ei tarvi siinäkään.

Jotain muuta häikkää sulla, jos pumppu on käännetty kiinni niin ei sitä maantiellä edes huomaa.

jape

Jonkin verran tullu laitettua Tjettiä noihin sössöihin. Sen avulla saanut vähän enempikin laitetun koneen keskialueen kohilleen.

HillyMan

Jotain mätää juu. Se kaipaamasi o-rengas toki paikallaan mutta liekö jostain muualta kateissa. Huikkakin toimii ihan väärinpäin, mitä enempi avaa niin sitä laihemmalle menee eli just ennen kun menee kiinni niin on rikkaimmillaan.

Jappis

Mulla oli vastaavanlainen ongelma joskus,pyörä toimi ok meno matkan mutta kotiin lähtiessä..pauketta kulki joko kevyellä pintakaasulla tai tyyliin täysii. Viaksi paljastui imusarjan ja kaasarinlaipan välisen bakeliitin ohut o-rengas joka oli murtunut .   
     

More cowbell !!

HillyMan

Pitääkin tarkistaa sekin kun kaasarin irrottaa. Tarkemmin kun miettii niin voi hyvinkin löytyä sieltä välistä vuoto, vika kun ilmeni edellisen kaasarin putsauksen jälkeen.

Kapteeni sika

Vaikka syksyllä näyttikin siltä että putkenvaihto avarampaan, tai ainakin äänekkäämpään, ei aiheuttaisi suutijumppaa niin ostin kuitenkin varoiksi avaimen pääsuuttimelle. Ruuvimeisselillä kyl nylppää suuttimien kannat kun käsikopelolla niitä tyhjennysropusta vaihtelee.

http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/920501

Kohtahan sitä pääsee jo testaileen.

erakko

Ei muuten sit välttämättä ko avain ole sopivan kokoinen jos suuttimet on jonkun tarvikevalmistajan tekemiä..
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.