Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S E säätöohje

Aloittaja Mopopoika, 06 toukokuu 10, 07:31:31

« edellinen - seuraava »

HillyMan

Päivitetään se verran että pätkiminen johtui sytkäpuolen antautumisesta ja tuntu virtalukossakin väljää olevan. Ne korjattu ja kun saan nostajan pesän öljyvuodon kuriin niin pääsee leikkimään lisää suuttimilla.

Kapteeni sika

Laite pelaa mutta pikku kitinää aiheesta vielä; eli etutulppa on snadisti kostea, takatulppakin näyttää siltä ettei ainakaan laihalla ole. Oletin, ja onhan se mahdollistakin, että kosteus olisi öljyä mutta kun ei kärytä eikä tulppa oikeastaan öljyiseltä näytäkään, keskielektrodi ja "basering" näyttää osittain kosteilta. Ei myöskään syö niitä tulppia.

Vaihdoin eilen testimielessä toisenmerkkiset tulpat, putsasin kansien kierteitä paineilmalla ja etupytystä pöllähti aika voimakas gason käry.

Mitäs tuosta kaasarista voisi vielä tsekata? Imuvuotoja ei pitäisi olla, suuttimet .0295, .066, kiihotuspumppu säädetty sen verran auki että vastaa kaasuun, seosruuvikin pitäisi olla oikein....

Tarkistan vielä tänään bensanpinnan, mutta onkos liian korkeasta pinnasta vaan se haitta että neulaventtiili ei sulkeudu kun koho kolisee kattoon, eli kohokammion tiivisteeseen.... Ei ole tulvinutkaan, ainakaan maahan asti. Paikallaan ei pölläytä edes mustaa mutta naru kireellä ajon kärytyksestä en tiedä.

Kapteeni sika

Kohokammion tuuleturäppänä nuohottu. Ryypyn plungerin pesä putsattu, kyl jousi sen kolauttaa pohjaan asti.

Testinkiä.

Kapteeni sika

Hyvin toimii! Tosin etutulppaa se snadisti sottaa vieläkin, siihen on korjausliike tehty mut se ei kuulu tähän osioon. Olikin turhan optimistista olettaa että se johtuis gasosta ;)

Kapteeni sika

Nevö ending stoorille jatkoa.  :D

Tänään alko pitään pientä tussahtelua kun valoista lähti, etutulppa taas märkä. Suljin kokkeilumielessä kiihotuspumpun kokonaan, jostain syystä kierrokset putos satkun-pari. Tulppa puhtaaksi ja muutaman kympin testilenkki; hyvin vetää ja tulppa pysyi kuivana. (kyllä takatulppakin osansa on saanut mutta ei niin pahasti kun etummainen.)

Avasin kiihotuspumpun ja kyl siellä oli kaikki tallella ja ehjää, laite tuntuu pelaavan ihan hyvin vaikka se on ruuvattu kiinni.

Eli olisko se märkä sittenkin gasoo, oon ihmetellyt että jos tollee öljyää tulppaa niin sen on pakko käryttää. Mutta kun ei.

Tuskin oli vimonen postaus tästä aiheesta.

HillyMan

Mulla tussauttelee kanssa kun sopivasti kaasun  saa käännettyä äkäseen juuri siihen rajalle ettei ihan vielä kiihdytyspumpusta tule mitään. Jäi sellanen tunne että saattas tarvita kiihytinpumpun aavistuksen aikasemmin mukaan tuloa. 

Kapteeni sika

Pitää perehtyä pumpun toimintaan tarkemmin. Aika paksulla soosilla nää laitteet toimii, varsinkin kierroksilla. Tyhjäkäynnillä ja kaupunkiajossa sit näkyy nykivän ja yskivän jos on rikkaalla. Uudet tulpatkin jeesaa mutta niistä menee paras teho aika nopeesti rikkaalla seoksella. Ainakin omassa laitoksessa näin on ollut.
Suuttimet on nyt aika nappiin.

Kapteeni sika

Jäi mainitsematta että kun korkkasin kiihdytyspumpun niin huomasin samalla että kaasuvaijeri oli aika tiukalla, ilmeisesti jäänyt huonolle säädölle vaijerien rasvauksen jälkeen aiemmin kesällä.(saatanan tunari) Nyt on pumppu taas käytössä ja tänään parinsadan kilsan lenkki. Tulpat on aika tuoreet NGK:t ja on siis kastuneet moneen kertaan viime päivinä, mut nyt näyttää pysyvän kuivina. Ehti jo snadisti karstottuun gasokylvyistä. Toimii kuitenkin hyvin.



Arvaus numero 8. kastelun on aiheuttanut säädöt jotka on tehty läppä raollaan.  ;)

Kapteeni sika

Pääsuuttimen pudotus kolme kokoa pienempään pisti vähän miettimään että menikö liian alas. Mikään ei kuitenkaan siihen viittaa. Ostin motonetista infrapunalämpömittarin (on käyttöä muuallakin) ja tulpan vierestä muutamankymmenen kilsan jälkeen etu 130 C taka 120 C. Tässä ei päästy kuitenkaan juurikaan pääsuuttimen toimintaalueelle, huomenna pitäs päästä.

Siinäkin mielessä hyvä kun soossit on lähempänä optimia versus "varmuuden vuoksi" pykälää isommat suuttimet, että tulpat pysyy tuoreempina ja tyhjäkäynti pysyy vahvana myös kaupunkiajossa jossa jökötetään valoissa. Aikasemmin on ollut sellasta tuhinaa ja tussauttelua.  ;)

Kapteeni sika

Vähän pitempi siivu narua kiristellen, 100-120 km/h, tulppien vierestä mitattuna taka 135C, etu 145C. Ei pahat, jos kansien lämmöistä nyt voi edes päätellä seoksesta mitään. Kunhan mittailin, oli taukopaikoilla muutakin tekemistä kun kuseskelua ja vissyn kanssa lotraamista.

Kapteeni sika

#280
Tais löytyä syy sile kun etutulppa kastuu. Kiihotuspumpun "nozzle" on tukossa osittain, ruikkaa etupytylle kaikki liemet.

Ei varmaankaan korjattavissa?

Kuukkeli löysi tämmösen:

http://www.aardvarkcycle.com/store/S&S-106-6124.html

Ilmeisesti ihan vaan tuupataan koloonsa??

Vai pitäskö hommata ehjä/uusi kohokammio/kaasari. Sössössä pysytään kuitenkin.  ;)

Edit.

Paineilmalla puhaltelua. Nyt nozzlen nokasta lähti tasainen viuhka kun painoi puikkoa pohjaan kammio irrallaan. Hahlo oli selkeesti etupytyn suuntaan. Kuusiokaulus on ilmeisesti sitä varten että ruikkimisen suuntaa voi kääntää, ja aika helposti se kääntyikin.

Tuntuu muuten vitun typerältä höpistä täällä itekseen.

Titus

Älä ole liian ankara itsellesi. Kyllä tuostakin vinkistä moni voi hyötyä . Nyt jää nähtäväksi vain poistuiko vaiva ?

HillyMan

Minkälainen ruikkiminen tosta pitäs tulla?  Mulla tulee kolme tai neljä suihkua, ei muista nyt niin tarkkaan. Ei vaan tuu hetikään mitään kun kaasua kääntää vaan vasta kun kääntää enempi ja tuntus menevän laihalle ennen ruuttausta vaikka välialueen suutin on liian iso. Jaksas taas ottaa kaasarin pöydälle ja alkaa tutkiin mutta kun on liian paljon tekemistä tai liian vähän tunteja vuorokaudessa.

Kapteeni sika

Joo nyt pelaa kaasari niinkuin pitää. Tyhjäkäyntipiirissä kuraa, kun otin seosruuvin ylös niin sen nokassa oli kuraklöntti.

Itse asiassa kun ei laita suuttimia -varmuuden vuoksi- isommiksi niin laitteen saa toimiin yllättävänkin hyvin.

Pumppu ruiskii nyt keskelle mutta hyvin toimii vakiopapitsu ilman sitäkin. 1 ½ kierrosta auki riittää kiihdytyspumpulle, silloin ruiskasee pikku sylkäsyn, jos kääntää reilummin auki niin tulee leveä viuhka. Eilen ajoin pumppu kiinni, en edes huomaa eroa.

Nyt kun tulpat ja kuski ei dunkkaa gasolle niin todettu että etuimu tiputtaa snadisti öljyä männänpäälle. (tätä jo veikattiinkin eikä se ollut oikeastaan edes ylläri) Ei kärytä mut sotkee sekin tulppaa jos ruoskii mopetia motortiellä, taajamanopeuksissa pysyy puhtaana. Talvella ainakin etukannelle pikku hoivaa.

AMi

Jatkellaan tähän eli lähtökohta -74 1200 shovel (käsittääkseni vakio) S&S E; pääsuutin 072 ja välialue 040; putket suorat 1 3/4". Tällä paketilla alavääntöjä ei ollenkaan ja 100km/h soppa ei riitä alkuunkaan. Käyntiin lähtee hyvin sekä kylmänä että kuumana. Tulpat enemmän mustat kun vaaleat.

Laitoin putkiin bafflet; alavääntö parani huomattavasti mutta soppa ei riitä edelleenkään.

Mistä kannattaisi aloittaa ja mihin suuntaan noita suuttimia lähteä vaihtelemaan?