Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S E säätöohje

Aloittaja Mopopoika, 06 toukokuu 10, 07:31:31

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Joo tekniikka on vanhaa ja sössö on mikä on, nyt se toimii hyvin mut jos vielä vähän sais viilattua.

ma^ko

Saa sen toimimaan melko jouheasti, muttei ihan hifisti, kyl sen suuttimen vaihdon kykenee havaitsemaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kapteeni sika

^joo, kyl sen huomaa. Parempi tuli, ei taida paremmaksi saada. ....eikä tarvi.

Kapteeni sika

Hehheh, kokeilin kuitenkin vielä 68:a, se kun mainitaan lähtökohdaksi vakiomottiin. Nyt sitä pikku kurlausta ei tunnu enää ollenkaan kun siirrytään pääsuuttimen alueelle, tai ainakin se on niin pientä että ei huomaa jos sitä ei nyt välttämättä koita hakemalla hakea. Hyvin vetää vielä isommillakin kierroksilla.

Kapteeni sika

Ja testithän jatkuu kun pikkasen ehkä rikkaalla kuitennii, ehkä.  :D

Laitoin pykälää pienemmän välialueen suuttimen, ei ainakaan isoa muutosta tullut, pitää vähän maiskutella tätä settiä. Tyhjäkäyntiruuvi on noin puoltoista kierrosta auki, sössön ohjeen mukaan jos on yli kierros ja kolmevarttia niin sit olis välialueen suutin liian pieni. Sen karkeen ohjeen mukaan siis oltas haarukassa.

Kohokammio on hankala irrottaa kun kaasari on paikoillaan, varsinkin se lyhyt ruuvi takapuolella. Tein pitemmän kiihotuspumpun ruuvista. Siihen pätkä 8mm:n hydrauliputkea lukitteella kii ja nyt sen takaruuvin saa helposti irti ja kii. helpottaa jumppaa. Valmiita settejäkin saa joissa on pitkät ruuvit mut maksaa monta kybää. Kiihotuspumpun ruuvi tais olla euronpari.

Näkyy kuvassa letkuklemmarin yläpuolella.



Ja tuskin nää testit tähän jäi.

Don Quijote

#260
Mulla oli aikoinaan Yost Power Tube asennettuna, sen sanotaan tasoittavan juuri tuota suuttimelta toiselle siirtymää ja muutenkin juohevoittavan kaasarin toimintaa. Perstuntumalla eron kyllä huomasi mutta ei se ehkä ollut ihan hintansa arvoinen. Ei se kyllä mitään haittaakaan aiheuttanut.


"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Kapteeni sika

Jostain luinkin siitä tuupista, sen ohjeissa luki että saattaa aiheuttaa suutinjumppaa.  ;) Taas.

On tää vähän turhaa viilata ihan millilleen, kun ei siitä kait millilleen edes saa. Lähtökohtaan verrattuna tilanne on hyvä, jos ei erittäin hyvä. Huonommallakin käynnillä pärjännyt monta vuotta.

koiruus

Sitäpaitsi, sovelin kaasussa on kaksi asentoa, lujaa ja helvetin lujaa!  ;D
Sohvi FLHTCUI -06

Kapteeni sika

Kyl se .028 on liian pieni välialueelle, .0295 takas. Nyt on se ainakin kohillaan, tai niinhän se oli alunperinkin.  ;D

.066 pääsuutinta koklaan vielä ensviikolla.

HillyMan

Mulls tuo 0,295 musts tulpat ja nyt tuo 0,285 kiinni ja tulpat maitokahvin väriset. Toimii aika hyvin etenkin jaksaa käydä tyhjäkäyntiä. Seosruuvikin taitaa olla kierroksen auki, 0,295 suuttimen kanssa seosruuvi puoli kierrosta auki. Kiihdytyspumppua pitää vielä hienosäätää.

twinspeed

Kun kuumana kesäpäivänä saa säädöt just kohdalleen, niin syyskylmillä alkaa jo olla laihan puolella. No, ei se kova vaiva ole sitten laittaa takasinpäin suutinta, jos tällai huomaa käyneen.

Hiukan offina, mutta säätämiseen liittyen... Mulla CV keihini tarttee nyt yli 200sen pääsuuttimen, ja niitä isoja on aika huonosti saatavilla (yleensä loppuu 200 tai jopa 190). Sillon kun meni huohotusilma vielä kaasarista sisään, vältti toi tasan 200nen (senkin muuten tein 180stä kaksmillisellä terällä :D) Ihan selkeesti meni liian laihalle kaasu pohjassa, kun huohotusilman ohjasi pois kaasarista ja avarsin putsarin ilmansaantia. Aattelin jo, että tartteeko thunderjettiä alkaa hommata. No, hiukan sitten avarsin 200sta suutinta pyörittelemällä kaksmillisellä terällä reikää. Nyt on aika kondiksessa; ei tee sitä miettimistä ja ikäänkuin puutumista, kun hitaasti rullaa kaasun pohjaan. Välialue on 46 vai 45 (42lla laihalla).
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

HillyMan

Joo ei tarttenu oottaa syksyyn. Tulin yöllä kotiin, viileetä ja kosteeta. Ihan selkeesti laihalla koko alueella. Nyt heräs kysymys että miten toi sössö toimii, meinaan sitä että kun vetää täyskaasulla niin saako bensaa molemmista suuttimista kun tuntuu että nyt on pääsuutinkin liian pieni vaikka en ole siihen koskenut. Kiihdytyksissä nykäs muutaman kerran ihan kuin ois ketjut lyöny yli hampaan, liekö juuri kaasarista tai sitten toi mun vaihdelaatikko on porsimassa lopullisesti.

HillyMan

Se mua tässä ihmetyttää että tyhjäkäynnin säätöruuvi ei ole kuin kierroksen auki 0,28 suuttimella ja tylpat hyvän väriset mutta ihan kuin ois laihalla ja 0,295 suuttimella (vanha oisko piru porattu) säätösuutin puoli kierrosta auki ja tulpat mustana. Taidan kokeilla ensin isompaa pääsuutinta. 0,28 suuttimella kun lähtee paremmin käyntiin.

Kapteeni sika

.066 toimii ihan hyvin. Todnäk vetää ohkooselle kun mennään mahottomman kovvoo mut kokeillaan nyt tätä jonkin aikaa. ainakin tuonne sataankahteenkymppiin kaakku piisaa....

Kapteeni sika

Tyhjäkäyntiä piti säätää v.loppana muutamaan kertaan, kun säädin niitä ylös, seuraavassa topissa ne oli liian korkeet, sit taas matalat... Sit huomasin että putsarin kiinnike rockerboxiin oli poikki ja kaasaripaketti eli jonkin verran. Piti kiristää pantoja mut nehän oli kiristetty tappiin, eli ruuveista loppui kierre kesken. Pikku mutterit ruuvien kantojen alle ja uusi yritys. Oli pieni eppäilys että menee suutinjumppa uusiksi jos siinä on ollut kokoajan pientä imuvuotoa, mut hyvin toimii taas.

Härskin hintaset sössön pannat tilaukseen.

Ei tule aika pitkäksi näitten kanssa. ;D