Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S E säätöohje

Aloittaja Mopopoika, 06 toukokuu 10, 07:31:31

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

AFR mittari hommaamati vieläkin...

Nykii satunnaisesti noin 3100 rpm kohdilla, reilun satkun vauhdissa, koitin "kompensoida" kääntämällä seosruuvia vähän isommalle, ja kyllähän se tuntui sinnekin vaikuttavan mut nyt on tulpat kosteina ja haisee kunnolla gasolle, tiätty. Taitaa vetää rikkaalle alakierroksilla.

Eli jos koittasin isompaa pääsuutinta koska ilmeisesti vaiva on sen alueella. Nyt pitää vaan katsoa mikä on nykyisen koko. Onkos tämä välttämätön sen irrotukseen kaasari paikoillaan:



Jappis

Olen omastani vaihtanut sopivalla talttakärjellä joka sopi magneetti istukkaan taisi olla iskumeisselin kärkisarjasta koska oli tarpeeksi leveä .  -jappis
More cowbell !!

rautapannu

JA MORO!!  omistani sekä super e & b oon vaihdellu ihan tumppimeisselillä on olemassa ihan kaasarimeisselikin mut siinä oli kärki vähän kapeempi käy silläkin mut ihan perustumppi leveellä & paksulla kärjellä ja on taatusti halvempi kuin toi kuvan työkalu kaasarimeisseli ehken taas parempi välialue suuttimelle??

Kapteeni sika

Kiitokset, tutkitaan jos nurkista löytyis jotain uraan sopivaa.

Kapteeni sika

Olipas pääsuutin tiukassa. Tyhjennysropusta kun avasin niin sieltä tippui myös "Main discharge tube" mutta sehän ei mahtunut reijästä joten piti vähän purkaa.

Pääsuutin .072 ja välialue .0295 Miltäs nämä kuulostaa suht vakio koneeseen?

SOHVELI-76

 Minun vakio 74" Shoveli toimi juurikin noilla suuttimilla..
0405691644

Kapteeni sika

Mulla 80", Koska tuntuu et ohkoselle menee lujempaa mennessa niin kokeillaan seuraavan koon suutinta. Muut alueet toimii ihan hyvin. Isoa muutosta ei tarvita.

Tämmönen löyty, alueella ollaan:


Don Quijote

On niin pitkä ketju etten jaksanut selata eli saattaa linkki jo löytyäkin. Täällä varsin hyvät suutinsuositukset:

http://www.nightrider.com/biketech/hdcarb_S&S_jetting.htm
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Kapteeni sika

Joo suunnilleen samat kun tossa ylempänä, ja kokeilemalla se sit selviää mikä on hjuva.

Kapteeni sika

Koitin hakee nykivää kohtaa 100-130 km/h:n vauhdeissa (suljetulla alueella tiätty) mut ei löydy ei. Vaihdoin seuraavan suutinkoon, eli .074. Pienestä kiinni näemmä.

Toi iskumeisselin kärki oli hyvä vinkki.

HillyMan

Mulla oli 0.295 keskialueen suutin ja seosruuvi puoli kierrosta auki, lähti hyvin käyntiin kylmänä mutta kuumana kävi raskaasti tyhjäkäyntiä ja tulpat mustana. Vaihoin pykälää pienemmän suuttimen ja nyt toimii kuumana hyvin mutta kylmäkäynnistyksessä ongelmia ja muutamaan minuuttiin ei tahdo toimia ei huikan kanssa eikä ilman. Yskii kaasariin vielä kilometrin ajettua. Seosruuvi kierroksen auki. Toinen mitä tekee niin kun pysähtyy liikennevaloihin niin pitää hetken kierroksia ylhäällä ennen kuin ne laskee tyhjäkäynnille. Jos seosruuvia avaa niin palautuu nopeemmin tyhjäkäynnille mutta käy raskaasti ja saattaa jopa sammua, selkeesti rikkaalla.  Imuvuodot tarkistettu eikä pitäis olla ja keskipakoissäätimenkin vaihdoin uuteen. Kysymys... voiko viri nokka tehdä kepposia kun tuntuu ettei saa toimimaan kun joko kylmänä tai kuumana konetta? Vai onko säädöissä edelleen jotain mitä en hoksaa, kaasari s&s super e shorty. Niin ja isommalla suuttimella joutu pitää tyhjäkäyntiä noin 1300 ja nyt pienemmällä suostuu käymään 1000 rmp.

Kapteeni sika

ootko kääntänyt seosruuvin ohjeen mukaan, eli kone kuumana ensin niin paljon kiinni että alkaa tuntuun käynnissä että menee liian laihalle, sit käännetään aukipäin että menee liian rikkaalle. Sen jälkeen ruuvi käännetään näiden kohtien puoliväliin.

Kyl mä säätäsin niin että kone toimii kuumana, kylmällä koneella ajetaan vähemmän.  Ja jos kiksillä käynnistelet niin siihen on omat metodinsa kylmälle/kuumalle koneelle.  Fiksaa se sähkötartti.  ;D Maailma pelastuu, ja polvi.

jape

joo hieman haastellinen tuo SS varsinkin enemmän laitetuissa koneissa ja huonon putkiston kanssa.
jonkin verran saa korjailtua airbleediä vaihtamalla isommaksi (siirtää pääsuuttimen mukaantuloa ylemmäs).
muutamissa noin 100hp takaselta 68 pääsuutin on ollut hyvä (keski 12.2, ylä 12.8 afr).
laittamalla tjetin voi hyvinkin pudottaa muutaman pykälän pää suutinta pienemmäksi (korjata keskialue) ja tjetillä lisätä yläpäähän.

Mikä sytkä ja mimmoset ennakot?


HillyMan

Kapu, startti korjattu ja silti saa kylmänä sahata jonkun aikaa. Sytkä kärjetön ja ensin laitoin limpun merkin kohdalleen ja sytkä niin että antaa kipinää kun kääntää keskipakolimput ääriasentoon. Sitten aavistus lisää ennakkoa kun tuntu toimivan paremmin. Kun ei oo toimivaa ajotuslamppuakaan nyt hollilla niin tein näin. Voi olla että kärsis ennakkoa hitusen lisätä mutta millä sen todentas ettei mene liikaa?  Hyvin lähellähän toi tuntus olevan ei sillä mutta eihän se huono ois jos vielä paremmaksi sais. Nokankin käytin kädessä mutta ei minkään näköstä merkintää että osais päätellä mikä se on. Tönärillä nostajan pesästä karkeesti mitattuna nuin millin isompi nosto kuin kirjojen mukaan vakio. No mennään tolla suuttimella jonkun aikaa ja tutkaillaan tilannetta. Pikkusen kiinnostas tehdä pakoputket uusiks ja samalla anturin paikat. Noita mittareita oli jossain myynnissä niin näkis ihan ajossa onko rikkaalla vaiko laihalla.

HillyMan

Eilen vähän viileämmällä kelillä lähti kylmänä käyntiin kun palmun alta mutta lämpimänä kävi mielestäni aavistuksen laihalla siinä 2 ja 3 tonnin kierrosten välillä. jaa-a, pitäskö vaihtaa suutin takas isompaan. pienestä se on kiinni. Pitää vielä kokeilla että laittaa ihka uuden 0925 suuttimen jos se iänikuisen vanha on vaikka kulunut isommaksi tai porattu tai jotain.