Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S E säätöohje

Aloittaja Mopopoika, 06 toukokuu 10, 07:31:31

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Eli venttiilillä vuotoa, jos se o pakovenalla ni se palaa ennen pitkää ja imuvenalla haittaa muuten vaan. Millä olet diaknostoinut että venat vuotaa? Ku ilmeiesti fillaris kuitenki käy ja käynnistyykin suht ok... hieman outo yhtälö.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ezmo

Kiksissä ei vastetta kovinkaan ja ilmaa kun laitetaan tulpan reijästä, suhisee pakoputkessa silloin, kun vena on kii. Käy ja kukkuu hyvin. Potkin kiksikisassa käyntiin 9krt minuutissa....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Mulla oli kannet remontissa toissavuonna kun tulppa napsahti reiteen. (ei veritulppa vaan samppiooni) Samalla tsekattiin venat ja pajan mukaan ne piti vaan 30%. Mut en mä ollu sitä huomannu käytännössä mitenkään. Venafixin jälkeen kaasari toimi samoilla säädöillä.

ezmo

Kait se vika on sit kaasarissa mutta missä??? Vuoden vanha S&S E Tyhjis ruuvi on aika tasan 1 1/2 auki. Pääsuutin on 68, välialue on 310. Kurkku käheänä starttispraytestien jälkeen. Kurkun ympärykset ja kaasarin ja kurkun välinen alue tulvi starttispraytä, vaan ei kierroksiin vaikuttanut...

Vaihdoin eilen uudet keskipakolimput ja kärkisytkän (Accel). Ei merkittävää muutosta käytökseen. Kiekat jää korkeelle, valuu alas, jos valuu, kytkimellä voi nykästä kiekat alas tyhjäkäynnille...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

No kuinkas seosruuvi? Ilmeisesti ruuvattu ohjeen mukaan. Mun laite tuntuu olevan aika tarkka siitä.

ezmo

Ups. Tyhjisruuvilla tarkoitin seosruuvia 1 1/2 kiekkaa, tarkka on
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Eikä kaasuvaijeri ole liian tiukalla? 

ezmo

Kaasukahvassa klappia, eli ei kanna vaijeri. Ruuvarilla oon yrittänyt kääntää kaasarin päässä läpän akselia kierrosten ollessa korkealla, vaan ei liiku mihinkään, eli vaijeri ei jumita.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Keskipakolimput, uusi kärkisytkäsetti (Accel) vaihdettu ja samaan syssyyn modasin parempaa saundia putkistoon. Nöiden sähellysten jälkeen tyhjäköynti rokkaa, niinkuin pitäis.... Tiedä en, oliko limpuissa vai missä jotain, pääasia, että toimii. En vaan jaksanu syyllistä alkaa haarukoimaan. Kiitos avuista
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Kevään ekat startit oli mallia palmun alta. Pari viimeistä, kuten tänäänkin pitikin sahata että hörähti. Ihan kun kiihdytyspumppu ei toimis ollenkaan, tai sit toinen ääripää, eli kastelee paikat. Mut kun kuitenkin lähtee kun vaan kääntää kahvaa ja starttaa.
Muutama kahvan kääntö, ryyppy päälle ja starttaus on ollut aikasempi resepti, nyt pitää renata kaasua reilusti ennenkun lähtee. Sit kun lähtee niin toimii, lämpimänä lähtee kun näyttää peukkua napille...

Tulpat on viimevuotiset, mut toimisko lämpimänä jos niissä olis vikaa?
Ainoa muutos kaasariosastolla viime kesästä on bensansuodattimen poisto. Raanassa on riittävän hyvä suti.

Lycanth

Lähdenkö suosiolla kurkkaan kaasarista suuttimet ja suutin kauppaan? Seosruuvi saa olla ainakin 2 ja 1/2 kierrosta auki ja imu täysillä kun pyörä starttaa kun palmun alta. Kierrokset melko korkealla. Imua laskemalla tippuu kierrokset ja jotenkin vastaa kaasuun. Jos imun ottaa heti pois niin ei puhettakaan, että pysyisi kaasulla.

Eli summarum välialueen suutin liian pieni, koska seosruuvi pitää olla paljon auki. Pumppua en vielä ottanut pois pelistä, mutta muistin mukaan laittelin tehtaan asetukseen. Jälkiviisaana ois voinu ne koot kurkata kun purin kaasarin ultraäänipesuun. Helvetin lyhyet putket eli vetää laihemmalle seosta?

Jack

pumppu pois pelistä kun säädät, ja tehtaan asetuksella pumppu ruikkii ihan tarpeettoman paljon
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 06 huhtikuu 15, 16:09:30
Kevään ekat startit oli mallia palmun alta. Pari viimeistä, kuten tänäänkin pitikin sahata että hörähti. Ihan kun kiihdytyspumppu ei toimis ollenkaan, tai sit toinen ääripää, eli kastelee paikat. Mut kun kuitenkin lähtee kun vaan kääntää kahvaa ja starttaa.
Muutama kahvan kääntö, ryyppy päälle ja starttaus on ollut aikasempi resepti, nyt pitää renata kaasua reilusti ennenkun lähtee. Sit kun lähtee niin toimii, lämpimänä lähtee kun näyttää peukkua napille...

Tulpat on viimevuotiset, mut toimisko lämpimänä jos niissä olis vikaa?
Ainoa muutos kaasariosastolla viime kesästä on bensansuodattimen poisto. Raanassa on riittävän hyvä suti.

Ilmanputsari irti ja gasohana auki, rivakkaa kahvankääntöä. Ruiskii kyl aika helvetisti gasoo ja jos kahvaa pumppaa 10 kertaa niin varppina kastelee. Käänsin kiihotuspumppua pienemmälle viime kesänä ja sen jälkeen vaati muutaman lisäruiskauksen kahvasta kylmästartissa. Pitänee säätää se uudestaan. Tötterön päällipuoli näytti siltä että jotain on valunut ilmanputsarista, mitähän se ny olis. :)

Vaihdoin tulpat samalla.

Kapteeni sika

Opettelua. Kone lämpimäksi ja seosruuvia pienemmälle yli kierros, siitä asennosta on matkaa liian laihalle vielä puolisen kierrosta. No sit ei kiihotuspumpun 2 täyttä kierrosta enää riittänytkään vaan sitä auki parisen kierrosta lisää että kone alkoi vastaamaan kaasun kunnolla ja heti.

Röistä lähtiessä pari ruikkausta kahvasta, ryyppy täysille ja kone tulille, ei tarvinnut sahata.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen, näemmä. :)

Kapteeni sika

#224
Hyvin on pelittänyt koko kesän. Putkien päät ollut ohuen, kuivan noen peitossa. Pyörä menossa talvisäilöön joten olen ajanut pienkonegasolla vimoset ehkä parisataa kilsaa. Nokea kertyy huomattavasti vähemmän ja ehkä snadisti enemmän etuputkeen, kuin takaputkeen. Paikallaan käydessä ei haise öljy eikä sitä oikeastaan kulukaan, mutta haju on pistävä, ihan kun olisi liian rikkaalla. Ei kärytä eikä savuta.

No tänään hain pilikasta lambda-anturille holkin joka hitsataan etuputkeen. Jos vaikka seosmittarin hommais...joskus... :) Putket kun kuitenkin irtaantuu talven aikaan, on sit valmiina holkki kyljessä.