Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S E säätöohje

Aloittaja Mopopoika, 06 toukokuu 10, 07:31:31

« edellinen - seuraava »

trumpetti

se jousi laitetaan sinne pesäänsä ensin ja kuula sen jälkeen =kiihdytyspumpun tanko painaa kalvoa ja tekee pienen paineen kiihdytyspumppuun ja jousi antaa periksi ja bensa pääsee kuulan ohi kaasuttimeen  jos väärinpäin laittaa niin eipä taida kiihdytyspumppu paljon bensaa antaa jos siellä on kuula eessä

mikjus

Onkos mulla super G:n bensapinnassa sanomista kun tyhjäkäynti muuttu radikaalisti kun paikallaan kallistelee pyörää?

maick


Vinkkejä kaivataan Super E:n säätöön. Setup on seuraavanlainen: evo-Porsteri, konversio 1200cc, Dyna 2000i-sytkä, VOES kytketty. Ja ongelma seuraavanlainen:

Pintakaasulla ajaessa, moottorijarrutuksen rajamailla ja kaupunkinopeuksilla (about alle 50km/h) nypyttää vimmatusti. (Pakko siis antaa hanaa.  ;D) Enskaketjun kireys tarkistettu, kaasarin seos-, tyhjäkäynti- ja kiihdytyspumpun ruuveja väännelty täällä olleiden ohjeiden mukaisesti. Viimeisimmän tankkauksen perusteella kulutus noin 5 litran tuntumassa, eli ei enää pitäisi käydä paksullakaan.

Suuttimista en kyllä osaa sanoa tällä hetkellä muuta kuin että ne on samat kuin aiemmin oletettavasti hyvin toimineessa setupissa. Putket tosin on vaihtuneet vähemmän suoriin.

Onko edessä suutinjumpaa vai onko jotain muuta jäänyt kokeilematta?

Sellainenkin ominaisuus näyttäisi käynnissä olevan, että lämpimällä koneella esim. valoihin pysähtyessä tyhjäkäyntikierrokset ikäänkuin pikkuhiljaa valuu alaspäin. Onkohan jotain sökönä tai pinteessä? Kaasuvaijeri palauttaa ok, siitä tämä ei ole kiinni.

Maantieajossa ja reippaammalla kaasun käytöllä kulkine toimii hyvin.


Jack

millä vaihteella ajaessa about 50km/h nypyttää?

Mulla toi sössö aikoinaan Pannussa teki samaa tyhjäkäynnin hiipumista, melkeen aina sai olla pitämässä kaasulla käynnissä. En osaa sanoa onko vika vai ominaisuus.
Flatheads!!!

maick


Kyllä se kakkos-/kolmosvaihteella ajellaan noita nopeuksia. Eli ei mennä viitosella viittäkymppiä...


Hemuli

Tyhjäkäynnin aaltoilu viittaa vahvasti imuvuotoon. Jos imusarjan tiivisteet on kaikki ehjät ja kaasari on asennettu oikein - eli sitten vasta imusarja kireälle kun kaasarin tukirauta/putsari on tiukasti kiinni kansissa - niin sössön kaasarit voi myös vuotaa läppäakselin rei'istä jos se on kovinkin vanha tapaus.

Mikä sytkä sulla on?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

maick

Sytkä on tuossa yllä mainittu, Dyna 2000i. Ja tyhjäkäynti ei varsinaisesti vaeltele, paikallaan käy ihan ok mutta lämpimänä kierrokset valuu hissukseen alaspäin. Ei tosin ihan nollille saakka, mutta käsikaasua saattaa tarvita.

Mutta tarkistettakoon imupuoli joka tapauksessa. Kiristyksen tein juurikin tuossa järjestyksessä.

maick

Lisätään vielä sen verran dataa, että kyllä se näköjään tasakaasulla nypyttää hitaissa nopeuksissa vaikkei ihan pintakaasulla ajelisikaan. Tekee kaupunkiajamisesta melkoista taiteilua... Voiko rikkoontunut VOES aikaansaada tällaista nypytystä?

Välillä liikkeelle lähtiessä tuntuu ihan siltä, että kytkin ei heti irrottaisi kunnolla. Ykkönen 'lonksahtaa' silmään vasta kun irrottaa kytkimestä ja pyörä on pienessä liikkeessä. Tämä ei taida nypytykseen liittyä, mutta tulipa samalla mieleen. Pitäiskö kokeilla eri öljyjä? Nyt on käytössä Revtecit.


maick

Lainaus käyttäjältä: maick - 21 kesäkuu 12, 14:17:00
Lisätään vielä sen verran dataa, että kyllä se näköjään tasakaasulla nypyttää hitaissa nopeuksissa vaikkei ihan pintakaasulla ajelisikaan.

No niin. Nyt osaan vastata itse itselleni. Ameriikan Joen valitsemat suuttimet olivat lievästi sanottuna alakanttiin. Nyt välialueella 0.0295 ja pääsuutin 0.070. Enää ei nypytä ja Joutsan reissun perusteella aletaan muutenkin olemaan kohtuullisen hyvin kartalla.

Sellainen vielä askarruttaa, että pitäisikö vaihtaa pääsuutin kokoon 0.072 koska maantiekulutus näyttää jäävän karvan alle viiden litran? Tosin sisäänajovaiheessa tullut ajeltua kokolailla siististi 90-100 km/h eli kulutuksen kannalta optiminopeuksilla...

Spöke

Kulutus ei ole hyvä indikaattori. Sitäpaitti tuskin sulla on pääsuutin ollut vielä pelissä mukana 90-100 vauhdissa. Jos tulpat on vaaleat, aina välialuetta voi kasvattaa.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Kyllä säädöissään olevan Sportsterin pitääkin mennä tohon viiden litran alle tasaisessa alta satasen maantievauhdissa. Se ei vielä kerro seoksista juuri mitään. Jos mennään oikein överiksi niin sitten alkaa bensa maistumaan mutta liian laihaa seosta on hyvin vaikea kulutuksen perusteella arvioida. Mäkin sain aikoinaan Electran viemään kahdeksan litraa tasakaasuajossa kun menin "varmuuden vuoksi" laittamaan Mikuniin pykälää ohkaisemman neulan ja vielä vähän liian ylös ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

maick

Oolrait. Täytyy ottaa marssivauhdista tien sivuun ja tsekata tulppien väri.

72shovel

Kun noita suuttimia putsaa/vaihtaa, niin onko tuossa mitään muuta kuin että kaasari pohjasta auki vaan ja suuttimet veks, vai tuleeko sieltä kourallinen osia pitkin lattiaa?

Kiiski

Kohokammio on neljällä ruuvilla kiinni 3 lyhyttä ja yksi pitkä joka on samalla yksi kiihdytyspumpunkannenruuvi. Noiden irrotuksen jälkeen varovasti kohokammio irti ettei tiiviste hajoa eikä koho pääse vääntyilemään. Tässä kohtaan kandee olla tarkkana, kiihdytyspumpun suuttimen pieni sininen o-rengas voi olla kaasarinrunkoon tarttuneena tai jossain ja helposti putoo ja katoo. Muuta irto rojua siellä ei ole pääsuutin on keskellä ja sentin puolitoista pitkä patukka kaasarin tiivistepinnassa on välialue. Toisissa välialue suuttimissa on ruuvarille hahlo ja toisissa ei ne pitää irrottaa varovasti pihdeillä.

72shovel

kiitos tästä, epäilen että siellä on liian pienet suuttimet, sillä seosruuvi on liikaa auki (2-1/4 kiekkaa) jotta pyörä toimii ( verrattuna suositukseen )