Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evoluution pysäytyspommi Frutti Di Mare (ahdettu rautis)

Aloittaja Raimo-Raato, 24 helmikuu 09, 00:17:18

« edellinen - seuraava »

Smokie


Kokkonen

Mitäs Raimon tallissa tapahtuu? Oletko saanut konetta kasaan...? Millaisia palikoita tulevalle kaudelle?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Raimo-Raato

No ei tapahdu niin yhtikäs mitään. Osien tilaus on ollut tässä jo useemman kuukauden suunnitelmissa mut en oo saanut aikaiseksi. Työkseen kun nykyään motskareita rassaa niin kummasti vaikuttaa motivaatioon. Vaan jospa sitä sais loppukirin otettua. Ei nyt oo ostoslistan hahmotelmaa käsillä niin ees oikein muista mitä palikkaa tulossa.  ;D

Sen vähän mitä jaksanut puuhastella on mennyt käyttiksen parissa. Piti perehtyä myös pakokaasuahtimiin  ja tässä on tulos:

(ahdin määrää sulamistahdin)  :P
A.K.A. Rambe

Taavi

Niin se vain on noiden ahtimien kanssa, että on kolme seurattavaa asiaa... seos, pakopaine ja pakolämpö. Sitten vasta tulee nakutukset (ennakot) ja ahtopaine. Jos joku komesta ekasta menee pieleen on tuloksena yleensä tuollainen mäntä...  ;D

Raimo-Raato

Olikos se niin että kuumin lämpötila männässä kohdistuu imuventtiilin/lien puolelle? Ja jos niin mistäs se johtuikaan? Imupuolelta tuo juuri on sulanut. Männänrenkaat ei itseasiassa ole poikki (lukuunottamatta alinta öljyrengasta) vaan renkaiden päät ovat juuri olleet tuossa sulamiskohdassa. Se on varmasti yhdessä väljien pyttyjen kanssa edesauttanut kummasti tuota sulamista. Nooh, koneen ois periaatteellisella tasolla pitänyt kestää 0,6 kilon ahdot mutta kun minuuttitolkulla täysillä ahdoilla koittaa huippunopeusenkkaa jo ennestään pahasti huohottavalla moottorilla niin kappas kummaa.  ;D Seokset oli mittarin mukaan rikkaalla (jos siihen edes uskominen) mutta detonointia ilmeni isolla vaihteella vedättäessä ja pakovastus alkoi varmasti isoilla kierroksilla kasvamaan liian isoksi. No kaikkihan sitä pitää aina rikkoo ja rautis ei lie kauaa kestä kunhan sen kasaan joskus saa...
A.K.A. Rambe

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 27 helmikuu 10, 00:58:27...Työkseen kun nykyään motskareita rassaa niin kummasti vaikuttaa motivaatioon. Vaan jospa sitä sais loppukirin otettua....

Tuliko kirjoitusvirhe ja tarkoitit että "lopputilin" ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Ilmeisesti jonkinlaista teollisuusvakoilua on tapahtunut Saksasta Keski-Suomen suuntaan, sillä todennäköisesti tästä projektista innostuneena myös Horex on asentanut uuteen VR6 koneeseensa tuon Rotrex ahtimen  :)



Kuva: Horex.com
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 17 tammikuu 11, 10:20:50
Ilmeisesti jonkinlaista teollisuusvakoilua on tapahtunut Saksasta Keski-Suomen suuntaan, sillä todennäköisesti tästä projektista innostuneena myös Horex on asentanut uuteen VR6 koneeseensa tuon Rotrex ahtimen  :)

No mähän nyt olen jo tottunut olemaan suunnannäyttäjänä. Ei tää oo eka kerta.  ::) Ja tokihan myös Brittien TTS Performance on apinoinut mua rankasti. Ja joo, muistetaanpas nyt kumminkin että Hulkkonen oli eka joka Harrikkaan Rotrexin Suomessa sovitteli.

Hitto kun pitäis tätäkin projektia alkaa kasaamaan. Kevennykset ja tasapainotukset on limpuille tehty ja loppuhan ois vaan kasausta.  :P
A.K.A. Rambe

Kokkonen

Pitää huomata että vain hyviä kopioidaan   ;)   ;)  ;)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Raimo-Raato

Los Horos.

Tämäkin projekti taas pikkuhiljaa edistynyt. Alakerta alkaa olla enskaa lukuunottamatta kasassa. Limput keveni ihan kiitettävästi ja nokan nosto kasvo lähes puolella....
A.K.A. Rambe

Raimo-Raato

Trockin trap dooreja kun ei enää nykyään saa järkihintaan niin piti tilata Vulcan Worksin kallis. Billet takes you home?

Lohkothan tuossa on kovin väsyneet eli ne voi sit hyvillä mielin tulevana kesänä räjäyttää. Korjaushitsauksen päälle meni ainakin tusina helicoileja. Apuakselin tienoo ja laakeripesä on joku toinen seppä jo aiemmin tekohengittänyt. Klassista.
A.K.A. Rambe

Raimo-Raato

Hitaasti mutta kait varmasti edetään. Hessulle suurkiitos männänrenkaiden urien sorvauksesta tuumasille renkaille.
A.K.A. Rambe

Raimo-Raato

Jahas, toinen kuva jäi kyydistä eli uus yritelmä...
A.K.A. Rambe

seppo

Hyvältä näyttää! On ne vaan hirmuset nuo patit noissa rautiksen männissä...  Jos saa olla utelias niin eikö noiden mäntien mukana tullut omat renkaat eli miksi niitä piti sorvailla? Ihan niinku kermana pohjalla kysymys että pyörästä tulee edelleen ahdettu, eikö niin?

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: seppo - 21 tammikuu 12, 14:42:00...Ihan niinku kermana pohjalla kysymys että pyörästä tulee edelleen ahdettu, eikö niin?

Näkyis olevan kampuran päässä vielä ahtimen käyttöratas tallella ;)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957