Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evoluution pysäytyspommi Frutti Di Mare (ahdettu rautis)

Aloittaja Raimo-Raato, 24 helmikuu 09, 00:17:18

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: seppo - 21 tammikuu 12, 14:42:00
Jos saa olla utelias niin eikö noiden mäntien mukana tullut omat renkaat eli miksi niitä piti sorvailla?

En kehdannut uusia hieman siipeensä saaneita 4000 km ajettuja mäntiä kun kova pelko ja epäilys että heti kohta pääsee ne kumminkin uusimaan.  ;) Noi Rossin männät oli 1,5 mm painerenkaille mutta eihän vastaavia löytynyt mistään muualta kuin rossilta. Renkaat ois ollut rapiat 30$ ja toimituskulut niille 120$ niin en nöyrtynyt tommoseen vittuiluun. Ja tulee olemaan edelleen ahdettu. Päälle kilolla ilmaa :P
A.K.A. Rambe

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 21 tammikuu 12, 15:08:49
Lainaus käyttäjältä: seppo - 21 tammikuu 12, 14:42:00...Ihan niinku kermana pohjalla kysymys että pyörästä tulee edelleen ahdettu, eikö niin?

Näkyis olevan kampuran päässä vielä ahtimen käyttöratas tallella ;)...

Joo paitsi että se on menossa vielä vaihtoon. Pykälää isompaa kehiin.
A.K.A. Rambe

seppo

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 21 tammikuu 12, 16:38:32
En kehdannut uusia hieman siipeensä saaneita 4000 km ajettuja mäntiä kun kova pelko ja epäilys että heti kohta pääsee ne kumminkin uusimaan.  ;) Noi Rossin männät oli 1,5 mm painerenkaille mutta eihän vastaavia löytynyt mistään muualta kuin rossilta. Renkaat ois ollut rapiat 30$ ja toimituskulut niille 120$ niin en nöyrtynyt tommoseen vittuiluun. Ja tulee olemaan edelleen ahdettu. Päälle kilolla ilmaa :P

Kylläpäs osaa jenkkipoika rahastaa rahdeilla, 120$  :o !!!

Ai että kuulostaa ihanalta kesäillan seranadilta tuo ahtaminen..... Aaaahhhh...

Raimo-Raato

Mulle tulee tuohon siis redsiftin 576 nokat joissa nostoa ihan kivasti. Tämän taatta valkkasin hieman pidemmät XR:n venat ja seetit vielä pikkasen syvemmälle kuin vakiona. Tästähän seuras sit se että venojen varret tulee pari milliä pidemmälle kuin ohjearvo. Keinuvipujen liikettä tarkastellakseni värkkäsin avonaiset rocker boxit. Venat on knibblewhiten black diamondit ja venajouset myös.
A.K.A. Rambe

Hemuli

Siinä sen näkee että tarvitaan yksinkertainen mies ratkaisemaan monimutkainen ongelma. Mä oon pääni puhki miettiny että miten sitä pääsis rautapään/shovelin vippojen liikettä tarkastelemaan ja meinasin jo laikata yhden venakopan auki. Mutta mitä tekee Rambe? Ottaa lattarautaa ja tekee siitä (niinhän se tekee kaiken muunkin - toim.huom. ;D).

Nerokasta!
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Lattarauta se paras rauta!  ;D Onks äl eli kulmarauta kanssa loppuunsa lattarautaa? :P

No niinhän sitä minäkin haaveilin halvasta venakopasta jonka ois pilkkonut mutta nuukuuksissaan keksi sit taas lattaraudan.  :-*

Mielessä visiointi pelotteli itseeni että keinuvipu yltää vain hädintuskin tuohon venan päähän mutta tilannehan onkin aivan päinvastainen. Tarkemmin en tosin kerennyt vielä analysoimaan että minne suuntaan missäkin noston vaiheessa vippa venaa kääntää.
A.K.A. Rambe

Smokie

Rambe on ainakin tämän maailman paras. Haluutsie muuten ostaa multa ahtimen, mä oon tos harkinnut notta laitankohan mä sitä koskaan takaisin, en vissiin. HD:n virittäminen oli varmaan typerin temppu mitä oon koskaan keksinyt. Nyt mulla on vissiin magneettokin jotekin paskana, kyllä vituttaa mutta en tunne kipua. Suatana kun ehdin laittaa jo HD:n akku CDI sytkän korssipyörään, rupes vituttaan kun en saanut sitä käyntiin niin laitoin siihen 3 tulppaa. Se piti sitten lykätä syvälle talliin kun rupes tos kylillä vähän tupet rapisemaan.

seppo

Kun nuo venttiilien varret tulee pari milliä yli ohjearvon niin siinä saattaa tulla semmonen ongelma että tuo keinuvipu ottaa kiinni venttiilikoppaan.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: seppo - 29 tammikuu 12, 13:52:10
Kun nuo venttiilien varret tulee pari milliä yli ohjearvon niin siinä saattaa tulla semmonen ongelma että tuo keinuvipu ottaa kiinni venttiilikoppaan.

Pikasen mittauksen mukaan ei käy lähelläkään.
A.K.A. Rambe

Raimo-Raato

Puolijumalan eli jyrsijän suosiollisella (tosin ajoittain kiroilevalla) avustuksella puhkottiin kansiin toiset reiät. Los fotos:
A.K.A. Rambe

Smokie

Del Monte mies sanoo kyllä. Itte oon kiroillut miksi helevetissä tein ittelleni ne piilotulppa malliset, ne ihan perseestä. Lipsahti tulppa vähän liian lähelle venakoppia, piti tehdä oman työkalun tulpanvaihtoon :( Lisäksi luulin että jäähdytysripoja säästyy enemmän mutta olin varmaan siinäkin väärässä.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 05 helmikuu 12, 12:18:44
Lisäksi luulin että jäähdytysripoja säästyy enemmän mutta olin varmaan siinäkin väärässä.

Tossa vielä pari kuvaa onnistuneemmasta kannesta. Aika vähän ripoja meni. Vedettiin noi suoraan TÄN ohjeen mukaisesti.
A.K.A. Rambe

Raimo-Raato

A.K.A. Rambe

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Santtu - 10 helmikuu 12, 18:32:38
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 10 helmikuu 12, 18:23:42
Meikän versio enskasta...

Ööää??

Tai no sen keventämisestä. JL-mechanica tais saada huomattavasti enemmän painoo pois omassa projektissaan mut kuhan huvikseni porailin vauhtireikiä.  :P
A.K.A. Rambe