Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Millä saada neste kulkemaan takajarrulle/etujarrulle?

Aloittaja Jake, 22 huhtikuu 10, 18:32:58

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

Mulla kävi niin ilmauksessa että se mäntä jäi aika syvälle sylinteriin eikä jousen voima riittänyt palauttamaan sitä taakse. Työnsin mäntää säiliön pohjaventtiilistä paksulla neulalla taaksepäin (männänvarresta, ei kumista) ja kun systeemi sai nesteestä vähän vastapainetta niin se alkoi palautumaan jousen voimalla. Eppäilin jo että olin koonnut korjaussarjan väärin.
FXEF-81

Jake

Jaa! Pitäsköhäntä tuota kokeilla ensin. Mulla oli säiliö tyhjennettynä, muttei mäntää purettuna, kun värkin maalasin. Kiitos tuosta vinkistä Hauli!

Jake

V*tut. Ei kulje neste vaikka mäntää koittaa liikutella ees taas. Painoin sitten ilmaa alakautta järjestelmään ja se kyllä kulkee läpi, kun kahva ei ole painettuna. Muuten ei mikään liiku mihinkään..

Jake

Tilanne jatkuu.. Neste kulkee järjestelmässä, mutta tuntuu, että ilmaa olisi aina vaan. Kuplia ei kyllä tule enää ulos, kun ilmausruuvin avaa, mutta paineen joutuu joka kerta pumppaamaan, kun ruuvi on ollut auki. Nyt on järjestelmä sulki ja kahva pinteessä nippusiteen kanssa. Katsotaan huomenna onko paine pysynyt.

Alkaa mennä ymmärrys homman kanssa jo.


Mauri H.

?

Eikö eilen kateltu että vika olis sen satulan linjauksessa eikä ilmassa.

Voisit testata niin että päästät jarrulevyn pultteja hiukan löysälle niin että se keskittää satulan kanssa ja kokeilet lopuuko se epämääräisyys sillä.
Fat Bob 2008
XR1200 2009

Jake

No mä tietty linjasin sen satulan jo :D Silti jatkuu sama säätö ku ennen. Eli epämääräisyys ei poistunu.

filtteri

jos sulla on satuloissa männät jumissa niinku mulla oli,se oli aika epätoivosta hommaa ennen kun sain vinkin em ilmiöstä.suihkautin vähä crc:tä männän juureen ja painoin ne sisään ja homma rupes skulaamaan.

Mauri H.

Kokeile Jarkko tuota levyn löysäystä kuitenkin...

Männät ei oo jumissa, satula on uus ja männät näyttää liikkuvat molempiin suuntiin kevyesti.
Fat Bob 2008
XR1200 2009

Jake

Lainaus käyttäjältä: Mauri H. - 07 huhtikuu 11, 17:24:06
Kokeile Jarkko tuota levyn löysäystä kuitenkin...

Kokeilinkin, kun satula oli irti ja levy paikoillaan. Ei vaikutusta.

filtteri

mulla ne männät liikku semmosen millin edestakas et ei ne ihan tönkkönä jumissa olleet mut ton mäntien voitelun jälkeen rupes toimii heti,se et sylinteri on uus ei sulje tota mahista pois eli kannattaahan sitä kokeilla jos temppu varasto muuten rupee olemaan tyhjä.tietty jos ne männät liikkuu siellä ihan reilusti ni turhaa se sitten on :-\

Jake

Voishan sitä koittaa ne männät painaa sisään.

Jake

Hemuli oli tonne spöken säikeeseen laittanut ameriikanmiehen vinkin ja sitä kokeilin. Eli satula irti ja pumpataan painetta. Jarrupalat on välissä, joten männät eivät painu pihalle. Kun palat on yhdessä, kammetaan ne auki ja laitetaan satula levylle. Homman _pitäis_ olla bueno. No samalla siinä Maurin kanssa ilmattiin satulaa sen ollessa kahvasäiliötä ylempänä ja ilmaahan sieltä pulputti. Nyt pitäisi olla ilman sitten pois ja kahvakin tuntuu hyvältä. Katsotaan huomenna..  ::)

Sellainen huomattiin, että palat kun painuvat yhteen ja kahvaa pumppaa, niin satulan runko leviää pumppaamisen kanssa samaan tahtiin!? Onko kyseessä normaali ilmiö, vai onko uusi satula jo valmiiksi susi? Satulan boksissa ei ollut valmistajaa, kuvittelisin sen kuitenkin olevan DNA:n valmistama(valmistuttama). Mäntiä neljä. (Kahvasylinteri 1997 sportin alkup., jarrulinja teräspunosta.)


Mauri H.

Joo, tuo satulan eläminen on  sikälikin ikävää että tuo 4-mäntäinen satula melkein tuntuisi vaativan isomman pääsylinterin, ja nyt kun satula leviää millin - pari niin kahvassa on sellainen kumimainen fiilis.

Pohjaan asti se ei taida mennä jos nyt ei kaksin käsin raivolla purista, mutta vähän huolestuttavaahan toi eläminen on.

Aikoinaan softikseeni vaihdoin hyvin vastaavan Jay Braken 4-mäntäsatulan ja jarrukahva oli kuin kiveä olis puristanut kun palat otti levyyn kiinni, eli ei kyllä joustanut tippaakaan.
Fat Bob 2008
XR1200 2009

ma^ko

Eihän jarrusatulan runko saa yhtään mihinkään eikä sinnekään levitä, jotain on ko vermeessä pielessä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Raimo-Raato

Tuli opittua uus extreme kikka kun mikään muu ei auttanut: Ilmausruuvi raolleen ja jarrunestesäiliön pohjareikään varovasti paineilmaa. Takajarru olikin sitä myöten sit bueno.  :P
A.K.A. Rambe