Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Millä saada neste kulkemaan takajarrulle/etujarrulle?

Aloittaja Jake, 22 huhtikuu 10, 18:32:58

« edellinen - seuraava »

Jake

Miten saa jarrunesteen kulkemaan sylinteriltä satulaan? Osat olleet irti ja nesteistä tyhjiä. Väliin laitoin teräspunosletkun. Poljinta pumppaamalla neste ei lähde kulkemaan taakse. Letkussa ei ole tukoksia ja sylinteri ja satula irroitettu ehjinä.
Veli kehotti ruuttaamaan lääkeruiskulla nesteet suoraan satulaan. Muita konsteja?


-mikko-

ilmausruuvista esim, tippakannulla pumppaamalla ;D
- shine can never replace attitude -

Kiiski

Veljes on jäljillä ja tippakannu toimii myös jos puhdas.

jarski

Ääni lääkeruiskulle täältäkin! Vähän pitää letkua väkerrellä väliin, mutta on kyllä hyväksi havaittu...

Jake

Ruisku 30c. apteekissa. Huomenna tuhrimaan. Koko järjestelmä siis täyteen takakautta?

jarski

Juu sieltä ilmausruuvista mie oon ruutannu nesteet sisälle. Sillä ruiskulla oon myöskin joskus vaan imenyt sitä nestettä/ilmaa ilmausruuvin kautta järjestelmästä.

Jake


börje

Osta se 500ml ruisku, niin riittää tilavuus ja imuteho. Siitä saa myös kätevän vaseliiniannostelijan

Jake

Iso ois ollu kyllä jees, ni ois säästyny sotkemiselta varmaan paremmin. Laitoin ruiskun nokkaan letkun ja sillä kiinni ilmausnippaan. Hyvin toimi kikka ja nyt on takanakin jarrut! Thanks!

Mauni

itellä ei ollut käytössä kuin tuollainen pikku ruisku nii eihän sillä mitään tullut siitä että olisi painanut sieltä ilmaus nipasta nesteet vaan sitten koitin sieltä säiliön pohjassa olevasta reijästä niin johon solahti liemet helposti eikä tarvinut paljon ilmailla sen jälkeen..

Soikkeli

Imin letkut täyteen nestettä öljynimurilla. Sellainen valkoinen 6-7 litraa vetävä johon saa pumpattua ailipainetta, hinta noin 50e.
Tuli nesteet läpi niin nopeasti että oli kiire täytää säiliötä ettei ime ilmaa sekaan.
C.O.G. 
Lifemember

Jake

Muokkasin tota otsikkoa ja nostan aiheen esille, kun on sama ongelma etujarrun kanssa  >:(
Etujarrun kahvasylinteri on vakio ja puristin DNA:n uusi.

En ole vielä tosissani alkanut askartelemaan jarrun kanssa, mutta muutama edellä mainittu jippo on ohimennen kokeiltu: ruiskulla nestettä suoraan satulaan ilmausruuvin kautta. Ei onnistunut, vaan neste pursuaa jokaisesta rakosesta pihalle, mutta ei mene sinne kun olis tarkoitus. Samoin ruiskulla on kokeiltu imeä neste kahvalta alas. Ei onnaa. Ja jätin vielä nesteet valumaan alas ilmausruuvi auki ja kahva teipattuna 3/4 kiinni. Ei valu satulaan.

Kahvaa puristaessa ilmausruuvista tavara pikkusen proiskuu ja männät inan liikkuvat, mutta muuta ei tapahdu. Alanko nyt leikkimään paineilman kanssa ja ruiskin nesteet pitkin maisemia, vai oisko siistimpi konsti?

Rautahauli

Painin syksyllä saman ongelman kanssa. Varmista että pääsylkyn mäntä on takana kun painat nestettä ilmanipasta. Samoin jos jätät nesteen valumaan niin eihän se neste pääse pääsylkyltä eteenpäin jos mäntä tukkii kanavan, eli jos kahva on teipattu nin mäntä ei ole takana.

Läpinäkyvä letkunpätkä ruiskuun niin näet onko ilmaa letkussa, jos on niin se menee järjestelmään ensimmäisenä ja homma alkaa alusta. Tän huomasin vasta kun alkoi jo vitutuskäyrä raapiin kattoa. Sitten alkoi sujumaan kun vedin ruiskulla "pakit" eli imaisin vähän nestettä nipan kautta, ilma nousi ruiskussa pintaan ja vasta sen jälkeen painoin mäntää alas.

En tiedä oikeata konstia mutta näin se mulla toimi.
FXEF-81

013

Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Jake

Kaikkialla muualla neste liikkuu, mutta ei kahvan sylinterissä. Haen huomenna korjaussatsin ja koitetaan paremmalla onnella.