Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Miksi käretön sytkä vaatii vastukselliset sytkätulpat?

Aloittaja Raimo-Raato, 21 huhtikuu 10, 10:25:22

« edellinen - seuraava »

Lyytinen

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 22 huhtikuu 10, 13:22:46Hauskahan näitä on vähän syvemmältäkin pohtia, jotain uutta tulee joka kerta.  :)

Totta mooses, itseäni monesti nettikeskusteluissa häiritsee se, että jokin asia julistetaan henkimaailman asioiksi ja siunataan kymmenellä "me too" viestillä peräkkäin. Ja taas vallitsee rauha maassa.

LainaaEihän nuo ole löytäneet oikeassa dynossakaan eroja, kun ovat kaapeleita vaihdelleet erilaisiin, sytkien välillläkin on yllättävän vähän eroa tehontuotossa jos vaan säädöt ovat kohdallaan.

Eikös Smokie tälle foorumille kirjoittanut, että oli ihan selvä katto jonkin rännälin dynokäppyröissä ja sitten viskasi vastushatut tms. mäkeen niin rupesi laulamaan ihan eri lailla. Mutta tietty jos ei dynossa näy niin sitten ei näy.

LainaaAlkuperäiseen kysymykseenkin löytyy vastausta ketjun alkupäästä.

Kyllä vain ja toisekseen valmistajan ohjeita noudattamalla ei myöskään voi mennä paljon pieleen. Eikös Rambella nyt ollut vaan laiskuudesta kiinni enemmänkin.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 22 huhtikuu 10, 15:23:45
LainaaAlkuperäiseen kysymykseenkin löytyy vastausta ketjun alkupäästä.

Kyllä vain ja toisekseen valmistajan ohjeita noudattamalla ei myöskään voi mennä paljon pieleen. Eikös Rambella nyt ollut vaan laiskuudesta kiinni enemmänkin.

Niin itseasiassa halusin tietää vastauksen kun oma maalaisjärki ei oikein ymmärtänyt vastuksen tarpeellisuutta. Aikoinaan kun rautikseen kärettömän sytkän laitoin niin eräs "alan ammattilainen" möi mulle nimenomaan vastukselliset tulpat vaan enpä huomannut mitään eroa toiminnassa. Toisekseen nykyään itse tiskin takana majaillessa pitää osata ottaa kantaa asiaan.  ;)
A.K.A. Rambe

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 23 huhtikuu 10, 11:53:27

Niin itseasiassa halusin tietää vastauksen kun oma maalaisjärki ei oikein ymmärtänyt vastuksen tarpeellisuutta. Aikoinaan kun rautikseen kärettömän sytkän laitoin niin eräs "alan ammattilainen" möi mulle nimenomaan vastukselliset tulpat vaan enpä huomannut mitään eroa toiminnassa. Toisekseen nykyään itse tiskin takana majaillessa pitää osata ottaa kantaa asiaan.  ;)

Jos nyt rinnastetaan kärjetön sytkä = elektroninen sytkä, niin pitää käyttää vastuksellisia tulppia ja johtimia, koska vastuksettomien (= Edit: pieniohmisten) tuottama RFI, EMI häiriöt saattavat haitata sytytyselektroniikan toimintaa ja aiheuttaa siten käyntihäiriöitä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W