Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
01 Lokakuu 2014, 12:11:59 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: 1 [2] 3 4 5   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Muutoskatsastus  (Luettu 11379 kertaa)
Hemuli
Administrator
*****
  • Helsinki
  • Viestejä: 7094


    C.T.F.S.


    WWW
    « Vastaus #15 : 19 Huhtikuu 2010, 13:33:24 »

    Onhan niillä ollut koeajovelvollisuus tähänkin asti, harva vaan on lähtenyt käsivaihde/itsemurhakytkin-yhdistelmää koittamaan Virnist&#228;&#228;...
    tallennettu

    Sportsters rule - blowing away big twins since 1957
    Taavi
    Full Member
    ***
  • Oulunseutu
  • Viestejä: 225


    « Vastaus #16 : 19 Huhtikuu 2010, 13:45:25 »

    Paljon kuutioita ja kicksi käynnistys, lisättynä edelliseen varmaan lisää kokeilemisen halua... Mitenhän jos menee käännetyllä vaihdekaaviolla muutoskatsastukseen niin pomppaako???
    tallennettu
    Antti S.
    Sr. Member
    ****
    Viestejä: 303


    « Vastaus #17 : 19 Huhtikuu 2010, 15:58:08 »

    Mä en ole tuollaisesta koeajovimmasta kuullut.Kai äijälle on iskenyt mopokuume ja haluaa tyypittää mikä olisi mieluisa vaihtoehto itelle Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n
    tallennettu
    jarde
    Newbie
    *
    Viestejä: 45



    « Vastaus #18 : 21 Huhtikuu 2010, 07:56:02 »

    Eikö noita jarruja vois konttorilla testata? Eihän taka-akselin muutos kyllä tosiaan luulis vaikuttavan jarru tehoon.. Jarrutus tilanteessa jos oikea oppisesti jarrutetaan etu ja takajarrulla niin sehän on etujarru jolle paino siirtyy ja näin ollen tekee suurimman työn... Ep&#228;varma Luulis nyt että katsuritkin sen ymmärtäisi?
    tallennettu
    Hemuli
    Administrator
    *****
  • Helsinki
  • Viestejä: 7094


    C.T.F.S.


    WWW
    « Vastaus #19 : 21 Huhtikuu 2010, 08:29:06 »

    MMAF on tehnyt varsin paljon jarrutestejä ja näistä valtaosan jäykkäperäisille. Näissä testeissä ei ole ilmennyt mitään sellaista mikä puoltaisi jarrutestin pakollisuutta. Katsotaan nyt, miten Trafi suostuu pykälää soveltamaan. Ehkä saadaan sellainen menettelyohje joka mahdollistaa jäykkäperän katsastamisen ilman jarrutestiä.
    tallennettu

    Sportsters rule - blowing away big twins since 1957
    Kiiski
    Hero Member
    *****
  • Vantaanranta
  • Viestejä: 1154



    « Vastaus #20 : 21 Huhtikuu 2010, 08:40:42 »

    Se on ihan kaks eri asiaa mitä katsuri ymmärtää ja laki sanoo. Sitten on tää kolmas asia vielä, mitä haluu ymmärtää? Sen kanssa aina kaikista pahimmat ongelmat.
    Jotenkin söpöä kun aina silloin tällöin näissä katsastus keskusteluissa joku katsastus neitsyt selittää miten se homma menee. Itte kun on aikoinaan menettäny prosentteja kun on vaihtanu ketjut ja rattaat 40v pyörään niin ei aina usko tohon lakiin ja oikeamielisyyteen. Ei muuten mutta siihen aikaan tarjottiin 50 000mk veroja kun meni prossat yli ja voi pojat että ne yritti tosissaan. Ja riittää niitä juttuja myöhemmiltäkin ajoilta sähkömagneettisten yhteensopimistodistusten vaatimisesta aina vaikerrukseen että maalauksestakin pitäis mennä prosentteja kun tuore maali tekee kuulemma niin uuden näköseksi.
    Itellä menee pakki aivan sekasin kun ajaa edes leimakonttorin ohi puhettakaan et uskaltais mennä huvin vuoksi sinne kokeilee yhtään mitään.
    tallennettu
    mista
    Hero Member
    *****
  • Huittinen
  • Viestejä: 603



    WWW
    « Vastaus #21 : 02 Maaliskuu 2011, 10:53:51 »

    Tuli tässä itsellenikin mieleen, että olenko jo kusaissut omille jaloille kun aloin muuttamaan pyörää kerralla noin paljon. Jos siis ajattelisin pyörän muutoskatsastaa jäykäksi ja kaikille muutoksille niin MMAF prosenttilaskuri antaa noin suunnilleen kaikki muutokset sisään lyötynä 42%.... Paljonkos noita saa kerralla puljata?  Virnist&#228;&#228;

    Tai sitten aletaan tekemään jotain puljauksia.. tai sitten vaan jätetään muutoskatsastamatta..
    (peläistyinkin, että kaaviossa on vika, mutta prosentti olikin 42 eikä 58..) Se ei vaan näytä tuota rengas/vannemuutosta tuolla kaaviossa oikein)
    tallennettu

    XLH 1975 Rautis, Volvo Amazon 2d, Volvo Amazon Kombi, Volvo 240 Tbo, Chevrolet Fleetside C1500
    ma^ko
    Hero Member
    *****
  • Tsadin Maalaiskunta
  • Viestejä: 2622



    « Vastaus #22 : 02 Maaliskuu 2011, 10:56:13 »

    58% muutettua vai 58% alkuperäistä? Yli 50% ei saa olla muutettua millään aikavälillä, mopn identiteetti häviää ku 50% muutosta ylittyy.
    tallennettu

    Täysin stocki prätkä on ihan ok, jos on säilynyt stockina antiikiksi...
    mista
    Hero Member
    *****
  • Huittinen
  • Viestejä: 603



    WWW
    « Vastaus #23 : 02 Maaliskuu 2011, 10:57:10 »

    58% muutettua vai 58% alkuperäistä? Yli 50% ei saa olla muutettua millään aikavälillä, mopn identiteetti häviää ku 50% muutosta ylittyy.

    Korjasin. Kaavio näyttää vanteet väärin tuolla. Prosentti onkin 42%. Eli 42% on muutettu tuosta pyörästä.

    Kaaviossa kun vetää raksin kohtaan pyörät niin näyttää ####, mutta laskee kuitenkin oikean prosentin sinne alas. Eli ei tarvinnut lisäillä itse erikseen.
    tallennettu

    XLH 1975 Rautis, Volvo Amazon 2d, Volvo Amazon Kombi, Volvo 240 Tbo, Chevrolet Fleetside C1500
    Tuusulan T-Bone
    Hero Member
    *****
    Viestejä: 1828



    WWW
    « Vastaus #24 : 02 Maaliskuu 2011, 11:52:39 »

    Prossia saa puljata kerrallaan kaikkea väliltä 0-100 %. Sen sijaan niitä ei kannata puljata kerrallaan tai useammallakaan kerralla enempää kuin 0-49 %. Virnist&#228;&#228;
    tallennettu

    "If it ain't long, it's wrong." - Sugar Bear
    mista
    Hero Member
    *****
  • Huittinen
  • Viestejä: 603



    WWW
    « Vastaus #25 : 02 Maaliskuu 2011, 12:22:33 »

    Prossia saa puljata kerrallaan kaikkea väliltä 0-100 %. Sen sijaan niitä ei kannata puljata kerrallaan tai useammallakaan kerralla enempää kuin 0-49 %. Virnist&#228;&#228;

    Noni.. Eli mulla on hyvin vielä jauhot pussissa.
    tallennettu

    XLH 1975 Rautis, Volvo Amazon 2d, Volvo Amazon Kombi, Volvo 240 Tbo, Chevrolet Fleetside C1500
    sporttivartti
    Full Member
    ***
  • Hellsinki
  • Viestejä: 247



    « Vastaus #26 : 27 Toukokuu 2011, 15:15:19 »

    Kyselläänpä nyt täältäkin: Löytyisikö Sporsterin vakiot änkkärit lainaan nurkista alkuviikoksi karsastukseen, palkkiona sixpack ohrajuomaa.

    edit: vinkki rahamiehelle: Herttoniemessä tarjottiin muutoskatsastuksen (jäykistetty+springer = kuulemma laaja) hinnaksi 220 eur...
    « Viimeksi muokattu: 27 Toukokuu 2011, 15:26:04 kirjoittanut sporttivartti » tallennettu
    jyrggä
    Hero Member
    *****
    Viestejä: 755



    « Vastaus #27 : 27 Toukokuu 2011, 18:04:49 »

    Tuohan ompi sitten halapaa ku saippuva!
    Mun surullisen kuuluisa muutoskatsastushan maksoi muutama vuosi sitten 10e/prosentti. Lappujen teko vaiheessa konttorin johtaja tuli tän reteesti ilmottamaan.  Otteeseen muuten tuli 39%
    tallennettu

    Nothing beats cubic inches...  except turbo!
    ma^ko
    Hero Member
    *****
  • Tsadin Maalaiskunta
  • Viestejä: 2622



    « Vastaus #28 : 27 Toukokuu 2011, 19:12:20 »

    Kyselläänpä nyt täältäkin: Löytyisikö Sporsterin vakiot änkkärit lainaan nurkista alkuviikoksi karsastukseen, palkkiona sixpack ohrajuomaa.

    On mul ainakin yhdet Sportyn änkkärit, lainauski ehken ihan mahdollista.
    tallennettu

    Täysin stocki prätkä on ihan ok, jos on säilynyt stockina antiikiksi...
    sporttivartti
    Full Member
    ***
  • Hellsinki
  • Viestejä: 247



    « Vastaus #29 : 28 Toukokuu 2011, 00:03:45 »

    On mul ainakin yhdet Sportyn änkkärit, lainauski ehken ihan mahdollista.

    Buenos, palailen vlopun mittaan - tuli myyntitarjous, katson mihin hintaan lähtee jos ostaisi talteen tallin nurkkaan, enemmän ja vähemmän vapaaehtoisia konttorikäyntejähän saattaa tulla matkanvarrelle lisää...
    tallennettu
    Sivuja: 1 [2] 3 4 5   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Support MMAF

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook