Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

kennedy rocker box

Aloittaja rodchop, 14 huhtikuu 10, 17:54:24

« edellinen - seuraava »

Sami

Tarkoitukseni ei ollutkaan leveillä että vain minä osaan mittoja etsiä. Ainoastaan valottaa asiasta heikommin tietäviä homman haastavuudesta. Olenhan vielä täysi noviisi teihin verrattuna kymmenenkin vuoden kokemuksella.

Samaa mieltä siinä että pelkkä ulkonäköparemmuus ei riitä jos noita joku alkaa tekemään. Ehkä ne kannattais suunnitella samantien pariksi neliventtiilikansille?

Tässä samalla tuli mieleen että olisko järkeä perustaa tänne joku arkisto/osasto mittoja/tarkkuuksia varten? Sinne vois kaivaa kaikenmaailman mittoja napojen reikäpiireistä porauksien välyksiin. Helpottais koneistuksien tekijoitä/teettäjiä kun olis yksi paikka mistä vois käydä tarkistamassa.

nicnac

Sen verran vielä haluaisin lisätä tähän, että venttiilin paikkakaan ei mikään täysin vakio ole. Venttiilin upotus vaikuttaa siis myös venttiilin pään paikkaan ja siten tarkka kohdistus venttiiliin yhdessä tapauksessa ei välttämättä päde toisessa tapauksessa. Minusta ainut merkittävä tarkkuus on miten keinuvipu ja tönäri kohtaa ja tämän mittauksen tekee kyllä työntömitalla riittävällä tarkkuudella.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Sami - 20 huhtikuu 10, 15:59:06...Tässä samalla tuli mieleen että olisko järkeä perustaa tänne joku arkisto/osasto mittoja/tarkkuuksia varten?...

Tuossa: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1759.0

Lisäsin "työkalut/työstölaitteet" osion otsikkoon "koneistaminen" ja aloitin alueelle pysyvän aiheen johon voi sitten niitä mittoja kerätä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

erakko

Ferral alucast oy kruunypyy valaa kyllä jos joku haluaa moisia teettää..

Joo ja en osaa linkittää.  :o
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Hessu

Emmä Sami sun juttua leveilynä ottanukaan. Kyllä siinä ohjelmaa on, mutta tehtävissä. Niinkuin sanoit.
Nicnacin tarina taas on silkkaa itteään.
Mutta paan ehdotuksen. Multa löytyy tallilta kolme erikokoista tönäriä ja yks syvyystönäri sekä ylimääräinen shovelin rockerbox. Toki muitakin mittalaitteita, mutta kun kerran työntömitta riittää.
Kun tuut seuraavan kerran tänne pääkaupunkiseudulle, tuu kylään. Olisin kovasti kiinnostunut mittaustavasta.

Ongelma ei todellakaan ole keinuvipuakselin korkeuden asema, vaan suojaputkien reikien ja niiden kulma. Nääs sen työntötangon ja keinun kohtaamisen määrää venanpää ja keinu. Siihen ei paljon voi vaikuttaa...
Eiköhän tää kina mun osalta oo tässä. 

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 22 huhtikuu 10, 07:48:02...Nääs sen työntötangon ja keinun kohtaamisen määrää venanpää ja keinu. Siihen ei paljon voi vaikuttaa...

Ellei tee niinkuin muutama viripaja ameriikanmaalla, vipan toinen varsi poikki ja hitsaten parempaan asentoon. Tää on vissiin aika pakollinen toimenpide esim. Shovester-konversioissa että saadaan vippakulma oikeaksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

nicnac

En oo nähny minkälaanen tuo kokonaisuudessaan on tuo shovelin rocki boxi, mutta jos ei se akseli oo saatavissa timmiksi niin sitten sellaanen akseli pitää tehdä. Sitten voin tulla mittaamaan. Tai en mä kyllä pääkaupunki seudulla liiku hirveesti...oon tainnu viimeksi olla 07 american car showssa. Enkä oo kyllä näillä tiedoilla hetkeen tulossa.

Jos sulla on ylimääräisenä sellaanen rockiboxi niin lähetä mulle tänne mitottavaksi?

e: jonkin hämyisen internet kuvatuksen perusteella niin se axelsoni pitää saada siihen ulkopuolelle pitkälle jotta pystyy mittaamaan. Sitten pari justia tappia nuohin kiinnitysreikiin jotta saa aseman niihin katottua.

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 huhtikuu 10, 08:43:44
Ellei tee niinkuin muutama viripaja ameriikanmaalla, vipan toinen varsi poikki ja hitsaten parempaan asentoon. Tää on vissiin aika pakollinen toimenpide esim. Shovester-konversioissa että saadaan vippakulma oikeaksi.
Vaikka lupasin lopettaa, sen verran vielä. Kun aikoinaan tein rystyyn rullakeinuvivut ja hain just tota asentoa oikeaksi, totesin että parempi panna se keinuvipu, joka on siis putki eikä akseli, keskeltä poikki.
Ei joudu hitsisauma niin kovalle rasitukselle. Ja saumaa tulee enemmän. Eli jos on hitsausvirheitä, se antaa anteeksi. Ja paljon helpompi saada pysymään palikat oikeassa asennossa, kun akseli toimii hitsausjiginä.

Kiiski

Meinasin pitää turpani kiinni mutten pystynyt!

Jos meinaatte alkaa tuotannon niin älkää helvetissä kopioiko shovelin orgis koppaa ja toista tehtaan bullshit virheitä vaan käyttäkää S&S koppaa mallina voi käyttää evon keinuja joita viljalti markkinoilla ja halpoja kuin saippua + saatavana eri välityksillä!  Varmaan helpompi tehdä se keinuvivun kiinnityskin kun tulee sillä evo-mallisella puikolla keinu kiinni+saa kannet voideltua tönäreitä pitkin ei tarvii sitä helvetillistä letku hässäkkää mikä tulee kun on split-kopat? Samaten jos irto kansi niissä kopissa niin voi mallailla sen koko boxsin korkeutta suhteessa venttiilin päähän mikä olis suuri plussa.

Vähän innovatiivistä tuote kopiointia pliis! niin muakin vois kiinnostaa!

arvo

Japanissa www.rogerchoppers.com tekee valettuja rivotettuja koppia shoveliin

rodchop

Ompa pirun hienot, vielä paremman näköset kuin Kennedyt.
HOG Forever Forever HOG

erakko

Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Webmaster

Lainaus käyttäjältä: arvo - 13 heinäkuu 10, 08:33:50
Japanissa www.rogerchoppers.com tekee valettuja rivotettuja koppia shoveliin
Katos vaan, toi paikka on 2km päässä sieltä missä käyn duunin puolesta viikoittain. Täytyypä käydä ihmettelemässä siellä joku päivä.

Rautahauli

Joo millin heitto ei haittaa kun tilissä. :D

Jos kannet on painevalua niin ei niitä muottejakaan pikkurahalla tehdä, kokillimuotin saisi teetettyä halvemmalla. Veikkaan kuitenkin että tehty painevaluna mutta en tiedä kun en ole irrallisia kansia hypistellyt.

E: Jaa noi jaappalaiset onkin hiekkavaluja.

Natking

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 22 huhtikuu 10, 09:12:36
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 huhtikuu 10, 08:43:44
Vaikka lupasin lopettaa, sen verran vielä. Kun aikoinaan tein rystyyn rullakeinuvivut ja hain just tota asentoa oikeaksi, totesin että parempi panna se keinuvipu, joka on siis putki eikä akseli, keskeltä poikki.
Ei joudu hitsisauma niin kovalle rasitukselle. Ja saumaa tulee enemmän. Eli jos on hitsausvirheitä, se antaa anteeksi. Ja paljon helpompi saada pysymään palikat oikeassa asennossa, kun akseli toimii hitsausjiginä.
Sen enenpaa ottamatta kantaa valuisiin ja koneistuksiin mutta juukylla, poikkihan se vippa kannattaa/tarttee laittaa. Sama operaatio oli edessa kun nimelta mainitsemattoman kiihdytysbillet kansi tekijan tekemia kansia laitettiin meen nitro-sikaan. Kaikessa etevyydessaan oli joku keksinyt muuttaa venttiilikulmaa joka aiheutti tietenkin sen ettei sopinukkaan orkkis vippapukki/koppa eika vipat. Tehtiin uusi pukki missa vipat oli ylempana ja ulompana, ja sitten vipat poikki ja akseliin paikalleen ja tikittaa sopevaan asentoon.
Hyvin ne siella kesti, tokihan tommonen 158cid kone on matalakierroksinen mutta nostoa kuitenkin jossain 7-800 valilla, ja jousipainetta sen mukaisesti.

Noitahan saa ''sopevasti'' ostaa, mm Baisley tekee vipat tolla lailla. Ja ottaa siita minuutin hitsauksesta muutaman satasen, siis per vippa, ja luonnollisesti siihen viela aihion hinnat paalle...
Hmmm, tarttiskohan ruveta tyokseen hitsaamaan vippoja ameriikassa  ::)

Jasen H tossa taas mua valistikin kun olin pari viikkoa sitten metrin paassa tommosista ''orkkis'' kopista, luonnollisesti huomaamatta/ymmartamatta mitaan.

Just trying to be different (like everyone else)