Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mikuni HSR 42 ja vakio EVO

Aloittaja Welder, 10 huhtikuu 10, 23:03:47

« edellinen - seuraava »

Welder

Mistähän kannattais lähtee liikkeelle tollasen vakio evon kans, katoin et siellä oli vakiosuuttimet 160 ja 25.

Eli laitanko neulan keskivaiheille ja sitte siitä soveltamaan?

Ilmanputsari on K&N ja putki on V&H Pro pipe, jossa on sisuskalut apinoitu kawan änkkäristä.

Hemuli

Jos kyseessä on bigtwin niin saattaa toi välialue olla aavistuksen iso, Sportsterissa taas sopiva. Omassa Electrassa toimi parhaiten 22.5 suuttimella ja siinä oli tehty jo vähän muutakin viritystä kuin pelkät putket ja putsari. Mutta yksilöitähän nää on ja parempi aavistuksen rikkaalla kuin laihalla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Welder

Kyllä se on bt, no kokeillaan noilla ny aluks ja katotaan mitä tapahtuu.

Welder

Oon nyt yrittäny saada säätöihin tuota mopoo ja 1/4-1/2 kaasulla toimii hyvin mutta nopeassa kiihdytyksessä veto loppuu. Mitä seuraavaksi?

Hemuli

Mites kiihdytyspumpun säätö? Mikunissahan pystyy säätämään sekä aloitus- että lopetuskohdan. Aloitus oli muistaakseni niin että pumpun vivun ja kaasarin rungon väliin jäi parin millin rako ja lopetus jossain 1/2-3/4 kaasun kohdalla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Welder

Kiihdytyspumpun oon säätäny ja se on just tuollai et parin millin rako ja loppuu 3/4, laitoin kaasukahvaan teipin niin on helpompi seurata.

Miten ne limppujen jouset vaikuttaa jos on liian löysät tai jäykät?

Täyskiihdytyksen ku ottaa niin jää junnaamaan ja veto loppuu?

Tällä hetkellä ei oo kyl kiekkamittaria kiinni mut tuskinpa tuos ny kiekat vetää tappiin.

Kokkonen

#6
Lainaus käyttäjältä: Welder - 18 kesäkuu 10, 17:43:18
Miten ne limppujen jouset vaikuttaa jos on liian löysät tai jäykät?

Täyskiihdytyksen ku ottaa niin jää junnaamaan ja veto loppuu?

Löysemmillä ottaa täyden ennakon aiemmin, jäykemmillä myöhemmin. Normaaleilla jousilla täysi ennakko tulee noi 2000 rpm kohdilla. Jousia on ollut saatavilla kolmeakin jäykkyyttää, löysä, normaali ja jäykkä eli heavy dyty, mutta en tiedä millä kierroksilla noilla kahdella tulee täydet ennakot. Noi HD jouset vaatii kaasarin säädön myös.

Mulla oli Shovelissa sama vika sytkän vaihdon jälkeen, sytytys oli jäänyt noin 10 astetta myöhäselle, veto loppui tuossa 3000 rpm korvilla.

Edit: typo
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Welder

Sytkä on säädetty Hemulin ohjeiden mukaan (Dyna S).
Ja eileen säädin kiihdytyspumpun lopettamaan hieman ennen 3/4 kaasua ja nyt toimii jo paremmin.
Koitan vielä laskea neulaa alemmaksi mikäli se autais jotain.
Pitää varmaan laittaa kiekkamittari et näkee millä kierrosalueella veto loppuu.

Kiiski

Pääsuutin aivan liian iso mun veikkaus. Tule alaspäin ainakin kymmenen pykälää tyyliin 165-155 ja neula keski asentoon. Ala-alueelle säädä lisää bensaa.

Edit. Eipä tullut luettua koko ketjua kokeile 155. Ja ota kiihdytyspumppu kokonaan pois sotkemasta säädön ajaksi.

Welder

No niin, nyt se neulajumppa palkittiin. Ruuvi jonka avulla neulan lukitseva klipsi kiinnitetään, irtosi ja meni etupytyn imuvenan väliin. Onneksi venttiili ei hajonnu ja selvittiin pelkällä hionnalla.