Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Harley-davidson myyty intiaan !!!

Aloittaja Webmaster, 01 huhtikuu 10, 11:07:38

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Kyllä mulle kelpaa tämmöiset uutiset.  ;D

Muistanks mä oikein että harrikoita on kasattu meksikossakin? Ja jos niin oliko sekin vaan kokoonpanoa vaiko ihan osien valmistusta?

Vaan eikös toi hd:kin ole ollut enemmän assembled in USA kuin made in USA jo vuosikausia joten mitä väliä....

A.K.A. Rambe

Kokkonen

#16
Harleylla on ollut kokoonpanolinja Brasiliassa, Manauksessa, vuodesta 1999 alkaen, ei Meksikossa. (Polaris suunnittelee linjan avausta Meksikoon)

Kokoonpanolinjaa valvotaan Wisconsin taholta. Vuosittain linjalta tulee noin 3000 Harrikkaa.
Koottavana on Softail (pl Springer) ja Touring mallit, -08 alkaen myös Dyna ja Sportstereita. V-Rodit ja CVOt tulevat edelleen USAsta Etelä-Amerikkaan.
Tuotanto on tarkoitetu siis paikalliseen tarpeeseen.

Valmistenumerot eroavat valmistuspaikasta riippuen:
- USA:ssa valmistetut alkavat 1HD1
- Kansainvälisille markkinoille tarkoitetut 5HD1
- Brasiliassa kokoonpannut 9321 (9= Etelä-Amerikka, Brazil - 32= HD)

Kilpailu cruisereista kiristyy Intian markkinoilla, Hyosung avaa myös kokoonpanolinjan sinne. Myyntitavoitteet ovat huomattavasti korkeammalla kuin MoColla.

LainaaHyosung will focus on the 650-700cc segment with the GT650R sportbike and the ST7 cruiser. Units will be assembled in Wai, India. Hyosung plans to sell 2,000 units in its first year of operation and with expansion to 5,000 units by 2013.

Sitten katseet pitääkin suunnata jo Kiinaan, jonka talouskasvu on Intiaakin huimempaa.

(Edit: Yksi lainaus käännetty ja alkuperäinen poistettu)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

MoCo päivittää muutaman kuukauden vanhaa tuotanolinjaansa Intassa, nyt on tarkoituksena ryhtyä käyttämään kokoonpanossa myös paikallisia osia. Ennenhän osat tulivat ulkoa. Homman tarkoituksena on tietty saada lisää säästöä, tuontipyörille vero on 110%, Intiassa kootuille 60% ja jos paikallisia osavalmistajia käytetään niin vielä tulee kymmeniä prosentteja verohelpotusta. Intiassa kootuilla Harrikoilla olis tarkoitus valloittaa Aasian markkinoita....mutta kannattaa tulevaisuudessa kattella tarkemmin, sitä mistä tämä uusi ameriikan legendani tulikaan.


LainaaAfter the upgrade, the factory will become a "mother plant" which will produce complete motorcycles from scratch using components delivered from local suppliers. Indian tariffs levied on imported bikes is 110%, on those assembled from kits it's 60%. If the Harley cruisers are completely built in India, one would logically assume there is no import tariff at all, making them considerably cheaper when sold in those markets. The Indian plant is aimed at serving all of the Asian market
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jack

Flatheads!!!

Miikka


ma^ko

Kumpi parempi, brand new Indian or brand new Indian build Harley???
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jack

Voi olla aika vaikee hommata aito uusi Indian. Undianit sikseen, badge-engineering sucks  ;D
Flatheads!!!

ma^ko

Badged Indian tai Indiuan made Harley, eiks tuo ny oo melekkee de samma kuitenki?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jack

se badged indian onkin Undian, ei siis intiaani ollenkaan. Ja härräkäthän on....nooh, olkoon.










....puimanajokonneita  ::)
Flatheads!!!

Redneck

Kyllähän nämä jutut hieman ajatuksia herättää  ??? jos tulee oikein puritaaninen olo täytyy ostaa
vanha Brittipyörä, nehän valmistettiin kokolailla U.K.ssa.
No..maailma muuttuu ja oldtimereidenkin tulisi pysytellä mukana uusissa kuvioissa. Globaalisuuttahan tämä..

   
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

tyg

Eikös Indian keksinyt badge-engineeringin 20- luvulla ostaessaa ACEn ja lätkäistessään
sulkapäätarrat kylkeen?


Jack

noh, maailma muuttuu, mutta minä en suostu.  ;D

Ja juu, en tiedä keksikö Indian sen vai ei mutta näin on tapahtunut.
Otetaas tosta wikiartikkelista 2 lausetta.;
the motorcycle was marketed as the Indian Ace for one year. Once the designs began to be modified within Indian, the Ace name was discontinued.

...sama se mulle, kun en uutta pyörää tuu kumminkaan ostamaan. kunhan kiusaan teitä.  :P
Flatheads!!!

tyg

Voi kun wikistä vois myös lukea,,,

the motorcycle was marketed as the AMF Harley-D for one year. Once the designs began to be modified within AMF, the Harley-D name was discontinued...


Redneck

Lainaus käyttäjältä: Jack - 02 maaliskuu 11, 12:42:20

...sama se mulle, kun en uutta pyörää tuu kumminkaan ostamaan. kunhan kiusaan teitä.  :P

Olen Jack´in kanssa samoilla linjoilla, minun ajoni ovat pelkkää fiilistelyä eikä uusissa pyörissä ole sitä henkeä. On mukavaa katsella/ajella yli 30v pyörällä . En osaa edes olla pahoillani tuosta AMF-leimasta laitteessa.   
   

Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977