Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Harley-davidson myyty intiaan !!!

Aloittaja Webmaster, 01 huhtikuu 10, 11:07:38

« edellinen - seuraava »

Redneck

Lainaus käyttäjältä: tyg - 02 maaliskuu 11, 12:56:25
Voi kun wikistä vois myös lukea,,,

the motorcycle was marketed as the AMF Harley-D for one year. Once the designs began to be modified within AMF, the Harley-D name was discontinued...



Heh..tämä se vasta ajatuksia herättää  ::)
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

rautapannu

noh eipä haita tääläkään ei vaikka loppuis koko valmistus ehkäpä merkki palaisi sille kuuluvalle arvoonsa? mulle tää on kans fiilistelyy ja sitä ei näillä uusilla laitteilla vaan jostain syystä koe ja uusi pyörä ei oo käyny ees mielessä??

XLH-75 ja FL-54

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Redneck - 02 maaliskuu 11, 13:38:46
Lainaus käyttäjältä: tyg - 02 maaliskuu 11, 12:56:25
Voi kun wikistä vois myös lukea,,,

the motorcycle was marketed as the AMF Harley-D for one year. Once the designs began to be modified within AMF, the Harley-D name was discontinued...



Heh..tämä se vasta ajatuksia herättää  ::)

No AMF pelasti silloin tehtaan konkurssilta ja sen ansiosta mulla on ollut varaa pre-amf ja amf aikaisiin laitteisiin joten eihän siitä voi kun olla onnellinen. Mut nyt kyl MoCo sais jo mun puolesta mennä nurin :P (Pyörin myynti tippunut -07 -> -10 50% mut ei se taida vielä riittää).  :P Ja AMF ei muuten ollut syy 70-luvun huonoon laatuun ettäs tiedätte.
A.K.A. Rambe

Make

Ne uudet pyörät on vanhoja pyöriä tuleville sukupolville.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Kokkonen

#34
Tämän uutisen olisin voinut laittaa ihan omaksi aiheekseenkin, mutta sopii se tännekin.
Uutinen on julkaistu 6.4.2011, joten se ei aprillipilaksikaan oikein istu.

Olen kääntänyt sen kokonaisuudessaan ihan itse alan lehden julkaisemasta jutusta:

”Harley-Davidson, Amerikan vanhin ja suurin moottoripyörävalmistaja on ilmeisesti valmistautumassa ulkoistamaan jotakin moottoripyörän tuotantoaan Intiaan. Luotettavat lähteet sekä Intiassa ja Italiassa kertovat että Motor Companyllä  on kehitteillä täysin uusi, pienitilavuuksinen V-twini, jota tultaisiin valmistamaan HD:n tarkoitusta varten rakennettuun, 70000 neliöjalan  tehtaalla Delhin ulkopuolella. Tämä uusi kone antaa Harleylle mahdollisuuden kiertää kieltoa tuoda alle 800cc pyöriä Intiaan, joka on yksi maailman suurimmista ja nopeimmin kasvavista moottoripyörä markkinoista. Myös amerikkalaisten jälleenmyyjille se olisi kaivattu korvaaja Buell Blastille.

Moottorin kehitteystä vastaa Harley-Davidson Milwaukeen tehdas, kun taas yleinen suunnittelu ja muotoilu on tiettävästi uskottu Italian Bolognaan, (Motor) Engines Engineeringille, jonka on kokonaan Intialaisen Mahindran omistama tytäryhtiö. Yllättävä päätös. Niin ratkaisevan tehtävien antaminen ulkopuoliselle yritykselle on osoitus luottamuksesta sen kokemukselle kehittää tuotteita erityisesti Intian markkinoille.

Uudesta voimanlähteestä tiedetään vain vähän. Motor Company ei sanonut mitään mutta sieltä  vahvistetaan "Harley-Davidson on kehittää korvaajaa Buell Blastille. Emme anna tarkkoja tietoja moottoripyörästä joka on parhaillaan kehitteillä, tai mahdollisesta ajoituksesta. " On odotettavissa, että tarjolle tulee kaksi versiota  -yksi alle 500cc käytettäväksi Harley-Davidson Rider's Edge koulutusohjelmassa  ja 750cc versio, joka täyttää välin Intian pääasiassa pieni- iskutilavuuksisten kotimaisten tuoteiden ja 800 cc kuutoisten välissä. Yli 800cc tuontipyöriä verotetaan 103 prosenttia!
Nämä pyörät myös täyttävät aukon Harleyn perinteisessä tuotelinjassa ja antavat amerikkalaisille Harley-Davidson jälleenmyyjille mahdollisuuden tarjota edullisia ja helposti saatavilla vaihtoehtoja houkutellakseen nuorempia kuluttajia liikkeisiinsä.”
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Tuota ylläaolevaa uutista olen tietty koittannut varmistella lisää, mutta ei siitä ole mitään uutta kuulunut. Tuon Italialaisen firman nimen muutin oikeaksi se on Engines Engineering ja kuuluu Mahindran omistukseen. Toimittaa mm. Mahindan piikki GP-pyörään osia. Ja on niillä suunnittelupalveluakin tarjolla. Mahindralla itsellään taas on omaa moottoripyöränpyöränvalmistusta Intiassa.  Odotellaan jatkoa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Jonkinmoista tukea edellisille huhuille pienemmästä Harrikasta antaa MOCo:n Matt Levantichin seuraavat lausunnot:

Lainaa"In the past, our market was predominantly core customers in the United States," Levatich said. "We see an opportunity, not to make (scooter-sized) bikes by any stretch, but to make Harley-Davidsons that are physically and financially accessible for emerging markets, for international markets, for the United States for that matter."

The least expensive bike Harley-Davidson offers is priced at about $8,000. Levatich said the company may consider making smaller and less expensive bikes

MoCo siis haluaa tarjota "Harley-Davidsoneja joilla pääsisi fyysisesti ja taloudellisesti (helpommin)  kehittyville markkinoille", ei skootteri-luokkaan kuuluvia, mutta kuitenkin pienempiä ja halvempia kuin nykyinen edullisin H-D malli, joka maksaa noin 8000 USD.

Lähde: Reuters
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

eeko

Ovat ilmeisesti ymmärtäneet, että ne uudet suuret markkinat
ovat nimenomaan idässä.
-eeko

Kokkonen

Pientä paivitystä, copy paste systeemillä, Cyril Huzen blogista (27.11.2012):

LainaaIn India Harley-Davidson Launches Its Locally Assembled Fat Bob Model. It’s the 6th Harley model assembled in Indian under the completely knockdown (CKD) program. Bikes are imported in parts and assembled in India at the company’s facility at Bawal province of State of Haryana. This method of importation with local assembly allows for a more attractive price point for the buyers. Harley Davidson India started its operations in 2009 and till today is offering 13 models available at its 9 authorized dealers in the country. Apart from the US, India and Brazil are the only two countries where the company has assembling facilities. Harley-Davidson sold around 1000 units in the year 2011 and it expects to close 2012 at 2000 sold motorcycles.

Määrät ei ole vialä suuren suuria, mutta Intiassa koottavien mallien määrä näyttää olevan nousussa, kuten toivotaan myynninkin olevan. Eikä varmaan perusteetta.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Thomas

Viime reissulla näin jopa yhden harlikan New Delhin laitamilla - ja kun tuosta juttelin paikallisten kanssa, niin brändinä H-D on hyvin tunnettu ja haluttu, mutta nyt on ollut ongelmana sekä pyörien hinta, että paikallisen tiestön taso (sekä pelko että paikallinen nuorisokriminaali-jengi käy puhaltamassa pyörän pihasta).. mutta kun Mahindra on myöskin hyvämaineinen merkki Intiassa, niin sopivalla hintarakenteella saavat varmasti myynnin toimimaan ja kannattamaan..

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Kokkonen

Harrikan pienempikuutioisen pyörän tuleminen näyttää entistä todennäköisemmältä. Huhutaan 500cc V-twin koneisen pyörän olevan jo prototyyppiasteella. Valmistus tapahtuu Intiassa.



Kuva on osoitteesta http://rideapart.com/2013/09/2014-harley-davidson-500-photos/

Lisää infoa löytyy netistä hakemalla, itse luin aiheesta saksalaisesta Custombike lehdestä, jossa tuo sama kuva.

Näyttää siltä, että 500 - 600 cc kokoluokka tekee uutta tulemistaan. Muutkin valmistajat ovat tulossa mukaan tähän sarjaan tai ovat jo sen tehneet. Monsterikoneet yms painavat tai/ja tehokkaat masiinat eivät sitten enää välttämättä ole moottoripyöräskenen koko tulevaisuus.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W