Finnbikers

  • 22 Marraskuu 2019, 18:09:14
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Viikon Japsi  (Luettu 189910 kertaa)

ma^ko

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3023
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #405 : 20 Marraskuu 2015, 00:09:48 »

CB350-twinin scrampleriversio... Toin joskus tollasen putket muun roinan mukana Jenkeistä ku yks kaveri halus kustomoida gimmafrendinsä CB350:stä, tai kai mä toin silloin about sen koko CeeäLlän runkoaan lukuunottamatta, koska se oli sitä maailmanaikaa ettei saanut kokonaisena ilman ajoneuvoveron maksua ulos edes satamasta. En muista toinko keulaa ja vanteita, mut putket/koneen/tankin jne toin sille ainakin. Sellanen hieman elämää nähnyt seitkytmallin Scrampleri maksoi sataviiskyt taalaa joskus '83/84 Coloradossa.
Kirjattu
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Motomatti

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 772
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #406 : 20 Marraskuu 2015, 11:19:07 »

Nettiä selatessa havaitsin että hinta on sittemmin hieman pompsahtanut. Euroopan puolella tuolle ei ole selkeää hinnoittelua nähtävissä.
En ole saanut selvitetyksi vielä että onko koneessa tai pyörän jousituksessa muuta eroa kuin päälle näkyvät eroavaisuudet CB-versioon. Itsellä oli silloin joskus hetken aikaa CB350. Oli kovin nuhainen kululleen ja veltto jousitukseltaan. Äkisti testaten tämä hyppää jotenkin herkemmin ja jämäkämmin. Isommat tyyppäykset jäänevät ensi keväälle.

Tuo pakoputkisto on ongelmallinen. Amerikassa on kaupan joitakin käytettyjä röörejä mutta näkyvät tietävän hinnat. Kuvassa näkyvässä pakoputkistossa on jälkituotantosuoja. Alkuperäinen on erilainen.
Että tällainenkin tuli sitten riesaksi. Juuri kun pääsin Benelleistä eroon.....
Kirjattu

ma^ko

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3023
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #407 : 20 Marraskuu 2015, 13:02:30 »

Nettiä selatessa havaitsin että hinta on sittemmin hieman pompsahtanut.

Tämä koskee aika montaa muutakin laitetta ko aikajänteellä....
Kirjattu
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Motomatti

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 772
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #408 : 20 Marraskuu 2015, 13:20:07 »

Itse asiassa olen kiinnostunut nimenomaan tämän mallin osista jos on nurkkiin jäänyt. Varamoottori on hankittu mutta se on versiota CB. Ulkonäöllisesti moottoreissa ei ole eroja.
Pitänee ainakin moottorin tiivistesarja hommailla.
Kirjattu

013

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 436
  • vellu Pirinen
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #409 : 21 Marraskuu 2015, 20:39:45 »

kone kannattaa käyttää auki ja putsata kampuran öljykanavat sekä loiskelevyn alapuolinen tila jotta vältettäisiin isommat vahingot myöhemmin. öljypumppu kannattaa uusia ja koekäytössä tarkistaa tuleeko kanteen öljyä. nokka-akselin kunto yleensä heikko johtuen öljykierto ongelmista.

tuossa moottorissa ei ole öljysuodatinta lainkaan...

itellä ei oo kokemusta, vierestä seurannut muutaman yksilön sielun elämää.
Kirjattu
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Motomatti

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 772
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #410 : 22 Marraskuu 2015, 13:45:17 »

tuossa moottorissa ei ole öljysuodatinta lainkaan...

En ole tähän malliin perehtynyt. Muistelin kuitenkin että joissain Hondan 60 - 70-luvun twineissä on öljyn keskipakosuodatin heti kampiakselin oikeanpuoleisessa päässä. Näin ainakin CB/CL 450-mallissa joita joskus seitkytluvulla rassasin. Pitänee asiaa tutkia. Koitin ladata netistä PDF-workshopmanuaalia mutta en ole vielä onnistunut.

Eräistä muistakin koneista on mulle väitetty että ei ole suodatinta mutta onpa niistä sitten kuitenkin sellainen löytynyt. Katsotaan miten tässä. Tämä japanintekniikka on mulle varsin outoa.

Öljypumppu lienee mäntäpumppu jota epäkesko nytkyttää....
Kirjattu

Poser Ana

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 411
  • Internet Outlaw -%-
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #411 : 23 Marraskuu 2015, 12:03:27 »

Pari viileetä laitetta 8)
Kirjattu
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

Motomatti

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 772
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #412 : 23 Marraskuu 2015, 14:58:26 »

Löytyipä kuva CL/CB-mallin moottorin öljynkierrosta. Kuvassa näkyy öljyn keskipakosuodatin.
Pumpusta öljy menee oikeanpuoleiseen moottorin sivukoppaan ja sieltä suodattimelle ja jakautuu jälleen sivukopan kautta kampiakselin, vaihteiston ja venttiilikoneiston suuntiin.

Heikot kohdat ovat väljistynyt pumppu ja kopan ja suodattimen välillä oleva pyörivä tiiviste.

Niistä pitää alkaa kunnostus.

Lisäys: huomasinpa että nokkaketjun kiristinkin toimii öljynpaineella.
« Viimeksi muokattu: 23 Marraskuu 2015, 15:09:41 kirjoittanut Motomatti »
Kirjattu

013

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 436
  • vellu Pirinen
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #413 : 23 Marraskuu 2015, 19:55:29 »

jep linko on mutta miten tuo mitään suodattaa etenkään jos ei ole linkoa antumuksella putsattu. jankkia koneessa varmasti
Kirjattu
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Motomatti

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 772
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #414 : 23 Marraskuu 2015, 22:27:52 »

Varmaan näin vuosin on jo kertynyt kaikenlaista törkyä koneeseen. Mutta mulla on ollut useita pyöriä sekä yksi auto joissa ei ole muuta suodatinta ollut kuin tuo keskipakosuodatin. Satojatuhansia niillä olen ajanut ja suodattimen määräaikaishuollon yhteydessä putsannut sinne kertyvästä ryönästä. Erinomainen keksintö.

Lisäksi monessa pyörässä on tuo keskipakosuodatin vaikka pyörässä olisikin myös  patruunasuodatin. Juurikin putsailin Guzzin V-koneen keskipakosuodattimen. Kourutalttaa tarvittiin. Oli kertymää....
Kirjattu

Jasu

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 181
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #415 : 24 Marraskuu 2015, 11:43:48 »

Keskipakolinkosysteemi on varmasti hyvä, silloin kun sitä muistaa siivota. Ihan vastaavasti, paperifilsu ei sekään mitään suojaa jos sen jättää vaihtamatta...

Tuli aikanaan taisteltua erään moottorimallin kanssa, joka paremminkin kuuluu tuonne Sekalaiset merkit ja valmistusmaat -osastolle (Dnepr), liukulaakereita ja keskipakosuodatin samassa paketissa. Nopeimmillaan konerempan jälkeen täysremppaan alta 40km ajelun jälkeen, parhaimmillaan jopa satoja kilometrejä. Kummasti sitten remonttivälit muuttui yli satakertaiseksi kun kiertoon laittoi vaihdettavan öljynsuodattimen, ja myös sitä vaihteli toisinaan. Uuteen, ei käytettyihin, mitäs muka luulitte...

Jokunen suodatinpatruuna tuli sitten mielenkiinnosta avattuakin, eikä millään olisi uskonut miten paljon voi metallisilppua filtteristä löytyä. Siis vaikka oli kaikki liikkuva uutta, puhdistettua, ja lohkotkin kävi pesukoneen kautta asennuspaikalle...
Kirjattu

Tuomo

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 588
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #416 : 07 Joulukuu 2015, 20:42:26 »

Diggaan tästä Hondasta. Kerrankin rankka japsi, mutta ilman että menty madmax-linjalle.





http://www.bikeexif.com/honda-cbx-2
Kirjattu

Poser Ana

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 411
  • Internet Outlaw -%-
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #417 : 29 Joulukuu 2015, 15:31:03 »

Diggin it ....nice motorcycle  8)
Kirjattu
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

013

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 436
  • vellu Pirinen
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #418 : 29 Joulukuu 2015, 21:55:56 »

juuh toi kyl putoo vaik noi rivi neloset ei kyl missään muodossa maistu.
mistä bongasit?
Kirjattu
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Poser Ana

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 411
  • Internet Outlaw -%-
Vs: Viikon Japsi
« Vastaus #419 : 30 Joulukuu 2015, 15:15:15 »

juuh toi kyl putoo vaik noi rivi neloset ei kyl missään muodossa maistu.
mistä bongasit?

Taisi olla joku random saksalainen sivusto.... Google jonkun mopo haun tuloksena ja sitten selasin sivuston mopot läpi tekstistä juuri mitään ymmärtämättä  ;D Tääkin on omaan silmään ihan tyyli joka lyötyi myös.
Kirjattu
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++