Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-96 sportster

Aloittaja jarski, 21 maaliskuu 10, 19:36:30

« edellinen - seuraava »

jarski

Täs ois mun moposta pari kuvatusta. Uusi lokari on nyt tekeillä, kun ei oikein toiminut entinen kiinnitystapa, joka oli perinteisesti rungossa. Nyt olisi ajatus laittaa lokari swingiin kiinni, niin ei pääse enää rengas paukuttamaan lokaria vasten. Lokari syntyi romikselta löydetystä 2mm paksusta haponkestävästä putken mutkapalasta.

jarski

Tässä kuva takakiinnikkeestä. Etukiinnike vielä tekemättä, joka onkin vähän vittumoinen saada siitä tukeva, kun joutui tekemään aika lyhyen tuosta lokarin etuosasta...

jarski

Toissavuonna tuli vähän leveämpi takanakki. Toisessa kuvassa on pyörän tämänhetkinen kunto. Ei tule kyllä muuttumaan tänä vuonna muuten, kuin tuon lokarin osalta ja jarruletkut vaihdan teräspunosletkuihin. Jos ehtii niin, ehkä vois maalailla vähän, mutta katotaan nyt.

Thomas

Onko toi 200nen takanakki? Tuliko paljon offsettia remmin kanssa tuolle etuhihnapyörälle, lähinnä että pistitkö minkäänlaista tulilaakeria paikoilleen? Tuosta takasivukuvasta katsottuna hyvännäköinen kokonaisuus tuon kumin kanssa, ei satu olemaan enempää kuvia?

Omassa sportyssa tehtiin perän muutokset alunperin 200selle kumille, mutta muutin sen hetken kuluttua 180ksi ja nyt pitäisi pienentää offsettia (luultavasti vaihtamalla koko ratas). Tukiratas oli ajatuksissa tuon leveämmän donitsin kanssa, mutta nuo 180sen kanssa näyttää remmi tulevan vain muutaman millin ulommaksi kuin orgis, joten tuskin tulee tehtyä..

Hyvä tietää että muitakin heikosta selästä kärsiviä sportster-kuskeja löytyy, eikä kaikki väännä väkisin jäykkäperäisiksi..

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

jarski

180 leveä on mullakin toi kumi. Ei kyllä muista paljon sitä offsettiä tuli, kun on sen verran aikaa mittailuista, mutta ei sitä tosiaan paljon tolla renkaalla tule. 200 leveälle toi mun takahaarukka on, mutta pistin kapeamman, ettei tarvinnu ruveta tekemään tukilaakeria siihen rattaalle. Eihän se haittaa tekisi jos toi mun nykyinen hihnapyörä olis laakerilla, mutta ei ole mitään ongelmia ilmaantunut kahden kesän aikana, kun oon tolla paketilla ajellu. Pitää kaivella noita kuvia lisää, pitäis mulla jotain olla.

Thomas

No niinpä tuossa ylemmässä kuvassa näkyykin, että vakio-sivuposki on paikoillaan. Onko toi offset-ratas jostain kataloogista tilattu, vai itse tehty (näyttää aikas tehdastekoiselta)? Harmittaa kun itse tuli hankittua WoodooMetallin offset-ratas sitä 200sta kumia varten, mutta nyt varmaan selviäisi hyllyssä olevalla säädettävällä 10mm offset-kitilläkin. Ehkä sitten seuraavaa ajokautta varten.

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

jarski

Juu, tarvikkeena ostin ton rattaan. Miulla on semmonen muistikuva, että toi olis big twinin ratas, mikä olisi ihan vakio niissä, niin ei se ollut edes kauhean hintainen. Tuli muuten mieleen, että mulla kasvoi se offset, kun jouduin tekemään siihen haarukan sisäpuolelle kiinnikkeen jarrusatulalle. Normaalistihan se satula ottaa tukea siitä haarukasta, mutta toi mun nykyinen swingi on sen verran korkea profiililtaan, että se satulan "hahlo" oli liian pieni haarukkaan nähden. Pienemmällä rattaallakin olis varmaan pärjännyt ilman tota jarruzydeemiä.

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Thomas - 29 maaliskuu 10, 17:03:55
No niinpä tuossa ylemmässä kuvassa näkyykin, että vakio-sivuposki on paikoillaan. Onko toi offset-ratas jostain kataloogista tilattu, vai itse tehty (näyttää aikas tehdastekoiselta)?

Mulla oli aikanaan Motorcycle Storehousen kataloogista löytynyt offset-ratas ja 180 takarengas sportyssa. Ei tarvinnut tukilaakeria ja alkuperäisen sivuposken käytin myös, toin sitä vain hieman ulospäin pitemmillä pulteilla ja sopivilla holkeilla.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

jarski

Nyt on pyörä saatu läjään taas kesäksi. Hyvin on toiminu, mitä nyt oon päässy ajelemaan. Joku tallitonttu on taas käyny talvella virittämässä mopoa, kun tuntuu kulkevan paljon kovempaa, ku syksyllä. On tää kevät hianoo!

jarski

Meni viikonloppu sujuvasti maalaillessa uutta tankkia. Jotain muutakin pientä muutosta on pyörään tullut ja aikomus oli vähän enemmänkin muutoksia tehdä, mutta kevät yllätti jälleen motoristin ja nyt pitää yrittää vaan mahdollisimman nopeasti saada pärrä ajokuntoon....  :P

jarski

Lakassa on vielä ihan älytön appelsiinipinta, mutta se ei onneksi ole lopullinen pinta.