Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pari bolt-on rojektia

Aloittaja MikkoS, 21 maaliskuu 10, 08:56:02

« edellinen - seuraava »

MikkoS

Semmosta peliä, että englannista tuli putki ja vanha sylinteri on ehjättävänå koneistamossa. Ruotsin sylinterit ei ole vielä valmiit, joten kokeillaan vielä tuolla putkitetulla. W&W:lläkin on muuten taas sylintereitä, ilman imunippoja tai mitään muutakaan ja aika hintavia, mutta on kuitenniin.

Pannukin taas halusi kärrykyytiä. Nitronatikoista palatessa antautui seeti. Arvelin vuosi sitten että antaa vaan kovien seetien olla paikallaan, kun onhan ne siellä jo pysyneet ties miten kauan. Ois pitäny uskoo isoja poikia ja vaihtaa pehmeet... Taas on mopot osina kesäloman alkaessa.

MikkoS

Nyt pitäisi saada sitten tarkkaa tietoa sopivasta seetimateriaalista pannuun. Aina puhutaan pronssista, mutta mistä tarkalleen? Käykö alumiinipronssi, esim Johnson Metall JM7? Johnson Metallista suositeltiin Ampcoloy 83 materiaalia, on ainakin kovempaa, onko kokemusta? Molemmat laajenee lämmetessään ilmeisesti terästä enemmän, mutta kuitenkin alumiinia vähemmän.

Entä minkälaista rymppiä pitäisi käyttää? Että seeti pysyy, mutta ei hakaise kantta?

MikkoS

No nyt niitä taas saa, nimittäin FHP sylintereitä Ruotsista. Kovat seetit, imunipat ja ohjurit asennettuna. Männätkin löytyy sovitettuna sylintereihin.

MikkoS

Perse ei tykännyt peräkylän batesista, joten värkkäsin kiinnikkeet perinteisemmälle jakkaramallille. Halusin että penkin etureunakin joustaa ja öljytankille pääsee helposti, joten sarana alkuperäiselle paikalle. Ja kun en ruahtinu orkkiskiinnikkeitä ostaa...

MikkoS

Hyvin lähti Ruotsin silintereillä pyörimään, vaikka laitto mankun ihan omatekosella sovitteella...

Rezi


ezmo

Ai tana... Tahtoo lätyskän mäkin..... Niin ja isomman autotallin... mut se lottovoitto ihan eka, niin noi edellämainitut toteutuis...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jack

lättikset tarttee ansaita  ;D
Flatheads!!!

Kiwi

Ai perhana, pitäsköhän tosta kopsata K-mallin magneettoon kiinnikettä...

MikkoS

Nyt on pannun kannessa JM7 alumiinipronssi seetit ja koneen yläkiinnikkeen kohta hitsattu kuntoon. Saa olla viimeinen remontti näille kansille. Seuraavaksi jotain uustuotantohommelia..

Lättä on niin hyvässä iskussa kesää varten, että piti alkaa turhakkeita väsäämään. Tein rötärin missä on vähän enemmän rokkenrollia. Pitää vielä kiinnike hitsata ja pintakäsitellä huolimattomasti, että tulee äkkiä sitä patinaa.

Kapteeni sika


MikkoS

No se riippuu siitä minkä verran insertit pollottaa ylhäällä tiivistepinnasta. Minä pölöhönä poikana vetäsin edellisessä rempassa koko tason suoraksi. Siinähän häviää kallisarvoista köykämiiniä. Eli nyt vanhempana ja viisaampana tekisin noin. Mutta tällä kertaa ei ole terpeen tehdä mitään.

Kapteeni sika

Mulle on kerrottu että ne insertit pitää upottaa, muuten kannet ei kiristy niin kuin pitää. Mutta mielipiteitä on niin paljon kun on tekijöitä. 

MikkoS

Aha. Onneks en tienny tuota. Ajoin muutaman kesän silleen että insertit oli jotain kaks kymppiä ulompana kuin taso. Pehmeet tiivisteet ei suhahtanu kertaakaan. Isompi ongelma oli ohjurien kestävyys.

Insinööritieteitä jos haluais harrastaa, niin veikkaisin että köykämiini laajenee lämmetessään noin kaksi kertaa enemmän kuin teräs. Eli voisi kuvitella ettei inserttien ulostus kasva lämmetessä?

Kapteeni sika

#104
Melkoinen veto niihin insertteihin nyt ainakin kohdistuu. Ja kun ne osuu sylinteriin ensimmäisinä niin kannenpulttien kiristyksestä ei ole enää apua, jos sinne johonkin sattuu rakoa jäämään...

Mut emmä tiiä, aikani kuluksi kommentoin ja ihmettelen. ;)