Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pari bolt-on rojektia

Aloittaja MikkoS, 21 maaliskuu 10, 08:56:02

« edellinen - seuraava »

MikkoS

#30
Lainaus käyttäjältä: tyg - 07 helmikuu 14, 20:08:17
Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 07 helmikuu 14, 08:30:04
. Eikä imusarja istunut sylintereihin. Muuten ajattelin kokeilla montako työtahtia kone kestää...

Imusarjasta piti rakentaa nelipulttiselle M35:lle sopiva messingillä juottelemalla. Kaasari sopi nippa nappa paikalleen.


imusarja kannattaa tossa tapauksessa koeponnistaa paineilmalla. Ne kuparirinkula tiivisteet ei anna paljoa anteeksi. VT-cycleltä saa kyllä niitä "avaruus"muovista,, eli PEEK:istä tehtyjä, jotka
ovat vähän myötäantavampia, eli helpommin tiivistäviä. Imuvuodot on lätyskäkoneen surma kun sylinterilämmöt muutenkin kovempia.

Tämä on tiedossa. Sellainen paineistusvehjeskin on veljen projektin jäljiltä olemassa, mutta kun en jaksanut etsiä kuusiokolopultteja kaasarille, niin kiinnitin kaasarin irtonaiseen imusarjaan, joten testaus ei onnistu. PEEKit on kyllä, ja toki käytin sylinterit alapäistään löysällä linjausta varten. Lisäksi pessimistinä voitelin PEEKit jollain kuparitiivistemönjällä. Voisihan se olla viisasta vielä käyttää kaasari irti ja testata tiiveys. Se tulee varmasti ajankohtaiseksi, jos kone ei suostu käymään tyhjäkäyntiä pienillä kierroksilla.

edittiä: sen verran jäi kaivelemaan, että piti testata se tiiveys. Kaasari paikallaan noin yhden barin paineella, kohokammioon suhisi, mutta sain testattua. Saippuavesi kupli ainoastaan rempatun linkertin kaasuläppäakselilta, imusarjan liitokset oli täysin hyvät.

MikkoS

-46 flathead

Runko on puhallettu ja pulveroitu, konetta ja laatikkoa shimmailtu kohdilleen. Hidasta on, joka osaa pitää viilata ja sorvata että sopii paikalleen...

MikkoS

Minulla on yksi ylimääräinen osa, mitä en tiedä mihin se kuuluu, tuommonen: http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%21WW1952

Osaako joku auttaa? Kasasin keulan ilman sitä, ja nyt keulan jalkojen päät jää ylemmäksi kuin ylä-tee.

Don Quijote

"Centers the lower bearing cup to the steering stem."

Eli mites tuon nyt suomentaisi, "keskittää alemman laakerikupin ohjausakseliin"
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Hemuli

Miten tuo näyttäisi irtokuulalaakerien sisäskoolilta?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

MikkoS

Jäi mainitsematta, että minulla on kartiorullalaakerit: http://www.vtwinmfg.com/webapp/wcs/stores/servlet/VTwinProd1_10101_10102_3300322_-1

Siinä setissä tuli mukana tuo kyseinen osa. Sisählakaisija on käypänen haarukan ohjausakselille. Ainoa paikka johon tuon voisin kuvitella, on alemman laakerin alle, laakerin ja haarukan väliin. Mutta ei se sielläkään milestäni mitään keskitä, koska laakerihan on hyvin pitkälti sopiva akselille. Mulla on siis offset springer, eli ohjausakseli ei ole kohtisuorassa haarukan alateen kanssa, mutta silti, en käsitä miten se keskittäisi laakeria...

Hyvistä neuvoista ollaan kiitollisia...

MikkoS

Jäikö tuo ylimääräinen osa arvoitukseksi?

Jotain editymistäkin on tapahtunut, laitos on pyörillään ja sähköjä on aloiteltu. Tankkeja kun saisi maalarilta, niin pääsisi kohta kokeilemaan savuja.

Jotain osia vielä puuttuu, ostetaan osastolla on puutelistaa: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=8466.0 tarjotkaa jos jotain löytyy???

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 18 helmikuu 14, 08:53:23
Jäi mainitsematta, että minulla on kartiorullalaakerit...

Niin mutta tuollaisen orkkistyylisen springerin kanssa on alunperin käytetty irtokuulia...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 helmikuu 14, 23:17:40
Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 18 helmikuu 14, 08:53:23
Jäi mainitsematta, että minulla on kartiorullalaakerit...

Niin mutta tuollaisen orkkistyylisen springerin kanssa on alunperin käytetty irtokuulia...

aivan, mutta tämä osa tuli nimen omaan kartiorullalaakeri konversiokitin mukana. Siitä päättelin että se voisi kuulua kuvioon, mutta kun en keksi kuinka.

MikkoS

Osat tuli maalauksesta. Bensahanan päässä on pitkään pelätty ensikäynnistys. Jos tankissa on reilu 21mm ulkokierre bensahanalle, niin onko se silloin aina millinen kierre? Tankki on joku taiwanin herkku, niin en ihan varmaksi tiedä millainen hana siihen käypi.

ma^ko

se o millin nousulla se ulkokierrehana, aina sama.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

MikkoS

video ensikäynnistyksestä: https://picasaweb.google.com/SavolainenM/Flathead?authkey=Gv1sRgCPOYuLv5oKWS8wE#5996602801230450914

On muuten uskomatonta miten helppo tuo on käynnistää, kun on tottunut taistelemaan pannun ja super B:een kanssa...

JuhaP

Aivan hemmetin hieno lättäpää. Satulaan tulee kai vielä pehmustetta, saattaa muuten takapuoli huutaa hoosiannaa  ;D
FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

MikkoS

Nyt on jo satulassakin vähän pehmustetta.

Tein pikku testiajon, vaihdelaatikosta kuuluu kummallisia ääniä ja öljyvuotoja on tietysti. Bilteman o-rengas ketjut sopivat pyörimään vähän huonosti, enkä osaa käyttää kovakantista jockey shifteriä. Että taitaa riittää harrastamista seuraavaksikin talveksi... Nuokin taiwanin tankit kiusaa silmää, kun jäävät metrin päähän koneesta ja ovat takareunasta älyttömän leveät, mutta kun budjetilla rakentaa...

PVonJerf