Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pari bolt-on rojektia

Aloittaja MikkoS, 21 maaliskuu 10, 08:56:02

« edellinen - seuraava »

Rezi

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 18 tammikuu 14, 20:21:31
Bilteman keltaista kalvoa lamppuun.
Mitä tuo Bilteman keltainen kalvo on? Onko se tarkoitettu valoihin? Kerrohan lisätietoja.

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 18 tammikuu 14, 21:05:26
Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 18 tammikuu 14, 20:21:31
Bilteman keltaista kalvoa lamppuun.
Mitä tuo Bilteman keltainen kalvo on? Onko se tarkoitettu valoihin? Kerrohan lisätietoja.

Tuommosta: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Sisustus/Ulkopuoli/Ajovalokalvo-33580/

Kuumailmapuhaltimen kanssa venyy hyvin. Lisäkäsistä ei ole haittaa asennuksessa, mulla meni vähän harjoitteluksi.

Rezi

Tänks!!! Täytyypä käydä Biltemassa ostoksilla. 30x80cm kalvosta riittää useanpaankin prätkäprojektiin  ;D

frosteus

Onko tuo kalvo ihan tieliikennekelpoista? Motoon voisi laittaa keltaista ja mattamuistaa Kuplaan. Tai toisinpäin. Kupla menossa juuri leimalle, niin ei huvittaisi turhaan asentaa, jos ei ole kelpoista. Kiitti linkistä.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

arho

Mitäs jos ton umpion maalais lasimaaleilla? Niitähän on myös läpikuultavia. Itseasiassa on kokeiltu tota hommaa jonkinlaisella lasimaalilla Electran lisävaloihin. Maalattiin umpion ulkopuolelle "siis siihen näkyvään osaan" ihan vaan pienellä pensselillä ja kuivuessaan maali tasoittui ihan hemmetin sileäksi läpikuultavaksi pinnaksi. Ainoa huonopuoli tossa oli se että Electran lisävalot oli mallia "sealedbeam" ja ei voinut maalata polttimon reiästä sisäpuolta. Maali kesti 5-6 pesua ja alkoi haalistumaan pois. Umpion maalaaminen sisäpuolelta estäisi liuotinpesujen vaikutuksen itse maaliin, itseasiassa noita lasimaaleja kovetetaan uunissa ja lampun lämpö olisi vaan hyväksi itse maalille. Kirveelläkään en muista minkä nimistä maali oli mutta muistaakseni melko hyvin löytää askartelukaupoista.
Do it doggystyle

JPP



Mulla on Lamin-x kalvoa omassa. Se on suht paksua ja taipuu hyvin kun antaa lämpöä. Sitä on reilusti vielä jäljellä jos joku tarvii. Voin leikata.

Ei löydy laista pykälää joka tuollaiset kieltäis.

Jasu

Olikohan prätkien kohdalla sama kuin autoissa, että 10/94 jälkeen käyttöönotetuissa sallittaisiin vain valkoista valoa tuottavat ajovalot..?

Sattuneesta syystä nuo keltaiset ajovalot ovat tulleet nelipyöräisten kanssa aika tutuksi... ::)


Aina niin vitsikkäät Ranskalaiset ratkaisivat muutama vuosikymmen sitten asian siten, että tälläsivät tuollaisen keltaisen ohuen lasin, jotta saivat keltaiset valot valkoisella polttimolla...


Kapteeni sika

Rätkissä valkoinen tai vaalean keltainen.

Miska


Tollanen keltanen valo on kyllä aika hieno. Tulevana kesänä taitaa tunnistaa Finnbikerin helposti keltaisesta lyhdystä...  ::)
-Just another guy on the lost highway-

MikkoS

Lättikseenkin on nyt vähän tutustuttu. Vaihteisto oli ihan ruosteessa ja siinä oli joku ite tehty pääakseli, kytkimen päässä oli poorit. Laakeroinneissakin oli ihme virityksiä, ja osa virityksistä jäikin budjettisyistä. Hyvän jos olisi halunnut, olisi ruostuneet hammaspyörätkin pitänyt uusia, eli ihan kaikki. Tätä rakennetaan pienellä budjetilla, mikäli se nyt on mahdollista tämän ikäisessä...

Koneessa näytti olevan uutta mäntää ja venttiiliä, mutta flutter valve ja laturin rattaan peltilämiskä puuttui. Eikä imusarja istunut sylintereihin. Muuten ajattelin kokeilla montako työtahtia kone kestää...

Imusarjasta piti rakentaa nelipulttiselle M35:lle sopiva messingillä juottelemalla. Kaasari sopi nippa nappa paikalleen.

Vanteet rakennettin pojan kanssa olohuoneessa lauantai-iltana, putousta katsoessa. Alle kahteen milliin sain heiton joka suuntaan. Alkuperäinen suositus taisi olla 0,8mm.

Nyt on runko pulveroitavana, sitä odotellessa...


Mopopoika

Hyvä että olet ottanut pojan mukaan pyörähommiin mut toi kaljanjuonnin opettaminen kannattaa jättää vähän myöhempään vaik se tuntuu tähän harrastukseen vahvasti kuuluvankin.  ;D

Spöke

Lätyskä. Kaunista. Kaljanjuontia ei tarvitse opettaa. Sen jälkikasvu oppii ilmankin, jos on oppiaakseen.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

eeko

Mä luulen, että se oli iskän virvoke.
-eeko

jyrggä

nyt on kyllä kaima-miehellä asiallista meininkiä!  8)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

tyg

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 07 helmikuu 14, 08:30:04
. Eikä imusarja istunut sylintereihin. Muuten ajattelin kokeilla montako työtahtia kone kestää...

Imusarjasta piti rakentaa nelipulttiselle M35:lle sopiva messingillä juottelemalla. Kaasari sopi nippa nappa paikalleen.


imusarja kannattaa tossa tapauksessa koeponnistaa paineilmalla. Ne kuparirinkula tiivisteet ei anna paljoa anteeksi. VT-cycleltä saa kyllä niitä "avaruus"muovista,, eli PEEK:istä tehtyjä, jotka
ovat vähän myötäantavampia, eli helpommin tiivistäviä. Imuvuodot on lätyskäkoneen surma kun sylinterilämmöt muutenkin kovempia.