Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pari bolt-on rojektia

Aloittaja MikkoS, 21 maaliskuu 10, 08:56:02

« edellinen - seuraava »

MikkoS

Linkkien takana muutamia kuvia koneista. Ei mitään kunnon rakentelua, tuommoista bolt-on puuhastelua...

-91 softail

-03 sportster tämä lähti jo uudelle omistajalle

-60 panhead

-61 impala

-46 flathead

Kokkonen

Voisit laittaa pari kuvaa valmiista "tuotteista" tähän suoraan näkyville. Saattaa herättää lisää mielenkiintoa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

MikkoS

Pyydetyt kuvat, jos osasin liittää.

MikkoS

Sata kilsaa kesti softail, sitten mäni hakaneulajousi, vaimikäsenytoli... Vaihteeksi pääsee purkuhommiin. Ilmeisesti purattaa lootasta ainakin jotain akseleita pois? Onko mitään hyviä viisauksia lootan purkuun/kasaukseen? Enskaveto on jo tuttua hommaa, mutta vaihteisto on mulle vielä neitseellinen paikka.

Onkos tuo nyt sitten jokin -91 tyyppivika, vai esiintyykö vaivaa vuosimallista riippumatta? Mihin muihin vuosimallille tyypillisiin vikoihin kannattaa varautua, onko tietoo?

MikkoS

Nyt kun vielä tietäs mitä tuolle tekis... Pitänöön yönseutuun selata clymeriä, kun täälläkään ei kukaan ole osannut neuvoa oikotietä onneen? Vuan eipä ne swedun osasetkaan kerkiä vasta kun ens viikon puolella...

MikkoS

Sieltäpä se syyllinen löytyi, muutaman euron osa ja vaihtotyössä melekonen homma. Onni onnettomuudessa, ettei tuo pätkä tippunut rattaiden väliin...

MikkoS

Pannaas nyt, kun jousi on vaihdettu, pari kuvaa pestyistä ja peräti ajokuntoisista mopoista. tuhatkunta kilsaa nuilla yhteensä tälle keväälle. Softailiin ähräsin sivulaukun ja toiset pakarit.

mikjus

Tuo 91 softailin keula "ostokunnossa" näyttäisi omaan silmään soppelilta. Voitko kertoa siitä tarkemmin? Etuvanteen/renkaan koko, keulaputkien pituus ja t-kappaleiden asteet. Oliko hyvä ajaa?


MikkoS

Rengas oli 18", olisko ollu jotain 100mm leveä. T-palat oli säädettävät tolle-kopiot, noin kuuden asteen asennossa. Yläputkien koko pituus oli 730mm, eli ilmeisesti vähän pidemmät kuin +4". Rungossa noin 42 asteen rake, ei stretsiä.

Ihan sillä ajeli, se "hyvä ajaa" on vähän suhteellinen käsite... Mutta eturengas kun oli tasapainossa, niin täyttä vauhtia uskalti ajaa.

Tallilta pitäisi löytyä vielä t-palat, etuvanne renkaineen, yläputket ilman hydrauleja ja etuloksu. Kaikki huonossa kunnossa.

MikkoS

#9
Sportster lähti ja tilalle tuli pannu. Bolt-on tyylille uskollisena softailiin on tullut pikkupäivityksiä ja sama linja jatkuu pannun kanssa:

-60 panhead

Tony


Tony

..siis tässä kuvassa varsinkin

MikkoS

Kun tuli myytyä tuo rouvan sportti, ja ite tullee ajettua pannulla, eikä se oikein sovi rouvalle jalkakytkimen ja kiksikäynnistyksen takia, niin piti alkaa tehä softailista rouvalle mieleisempää. Kädet piti saaha yltämään tankoon, jalat tapeille, ja ihan esteettisistä syistä se halusi stretsiä. Ohjaustanko tuli 25x3mm aisiputkesta, tapit siirty originaali kiinnikkeillä ja runko totteli rälläpyörää ja hitsuukonetta. Ohessa kuvatus viimeistelyä vaille olevasta vekoittimesta. Stretsaus oli tarkoitus tehdä siten ettei sitä pöllömpi huomaa, mutta kuitenniin että tullee 2m akseliväliä, ja semmonen siitä tuli. Joku saattaa sanoa niskaanpolkaistuksi mäyräkoiraksi...

Jensen

Kivaltahan tuo näyttää. Meikä on Softail fani. Vielä joku päivä hommaan ja entisöin ja nimenomaan evo pitää olla.

MikkoS

Pannuun änkäsin "period correct" keulapellit ja Bilteman keltaista kalvoa lamppuun. Enskaveto meni myös kokonaan uusiksi, vaikka ei ollut kuin parikymmentä tuhatta kilsaa paikallaan. Pillaantui vissiin ilman suojia hiekkateitä ajellessa.

Ikurojektiksi onnistuin saamaan -46 U:n osia, joita pitää alkaa pikkuhiljaa jalostaa, ei museoon eikä näyttelyyn, mutta ajokuntoon:

-46 flathead