Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

pulverimaalaus ja pakkelointi

Aloittaja arvo, 20 maaliskuu 10, 09:55:45

« edellinen - seuraava »

arvo

Onko olemassa mitään pakkelia joka kestää uunittamisen,ainakaan paikallinen pulverimaalaamo ei osannut auttaa?

rodchop

Luulen että menee tinauksen puolelle? En nyt sata varma mutta!
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Tinakaan ei kestä kaikissa tapauksissa vaan saattaa valahtaa pussille maalin alla. Kyllä niillä on tarkoitukseen tehtyä kittiäkin mutta tarkempaa tietoa ei tällaisella maallikolla ole. Itse olen pyrkinyt pulveriin meneviin osiin käyttämään kemppikittiä :D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

erakko

´pakkelia´ on olemassa ainakin kahta eri tyyppiä,ns liimapintaista  sekä muovailuvahaan verrattavissa olevaa ilmeisesti 2-komponenttista ainetta.
Joskus pari-kolme vuotta sit kyselin maalaamosta tarkenpia tietoja niistä,ei onnistunu kun kuulemma tulivat asiakkaalta maalattavien tavaroiden mukana eikä purkeissa tuote/tunnistetietoja.. :o
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

arvo

juu,olisin ton rungon halunnut pulveroida mattamustaks,ainakin tää automaalarituttava sanoi että automaaleilla maalattaessa matta ei o toimiva,vaan on todella naarmuntumisherkkä.Siks olis pulveri houkuttanut,no kiiltävää pintaan.

SanttuS

Näppärän näköinen tuo swingi Arvo sulla...mikäs se on?
-Santtu-
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

arvo

Metmachex Englannista.Se vaihtuu kyllä modattuun orkkikseen,riittää prossat etuvanteellekkin.

nicnac

Mites kemiallinen metalli? Eikö se voisi olla tuola hyvä? Sitten en nyt oo ihan varma millä nimellä sitä myydään, mutta automaalari kaveri puhuu alumiini kitistä. Sillä se leipoo kaikki pitsipelli paikat umpeen ja tulee kuulemma hyvä ;D Ajattelin että sellainenhan vois kans kestää? Ja on melkein yhtä helppo hioa kuin normi kittiä.

Mauni

Lainaus käyttäjältä: arvo - 20 maaliskuu 10, 19:47:36
juu,olisin ton rungon halunnut pulveroida mattamustaks

eikös tuohon pulveriinkin saa eri kiiltoasteita?

tuossa on mainittu mitä sillä voidaan tehdä:

http://www.factor.fi/tuotteet/pulverimaalaus/

Jensen

Mites tuo imukanavien muotoiluun tarkoitettu epoksi jota tankoina myyvät? Lupaavat kuumankestoa jopa 300 astetta. En ole kokeillut ja mulla ei oo siitä varmaa tietoa. Tina sulaa 400 sadassa asteessa. Messinki ois hyvä pehmeä metalli jota autotehtaatkin käytti kattosaumoissaan  Messinki sulaa vasta 800 asteessa.

arvo

eikös tuohon pulveriinkin saa eri kiiltoasteita?

tuossa on mainittu mitä sillä voidaan tehdä:

Joo,mutta tarkotin että saumat pitäs kitata ennen maalausta.Noi pellitykset ei o niin sileitä että näyttäs hyvältä maalauksen jälkeen.En tiärä,jos vetäs pulverin alle,sitte paklais ja lopuks normimaali päälle.Sillon vaikka tulis kolhuja se ei näkysi.

Jensen

Tämä pehmeys on legenda. Jos ei ole uunia johon rungon saa tunniksi 70 asteeseen niin tarvii ilmakuivaamiseen 2 kuukautta ennen kuin on yhtä kova kuin tuo tunnin uunissa kuivattu. Ilmakuivattua ei kannata heti seuraavana päivänä kohmelossa alkaa ropaamaan kasaan kun helposti tulee naarmu. :o
            Jos maalaamolla käytät niin muista vaatia että ne uunikuivaa. Ne mielellään säästävät sähköä yms ja tahtoo jäädä.
           Maalaamoiden yleisin virhe on että pohjamaaleja ei koveteta uunissa lämmöllä vaan ne vain yön aikana antavat niiden kuivata.. Ongelma on kyllä tiedossa mutta palaa fyrkkaa jos ne huolella hautoo koviksi..
              Jos itte maalaat niin ota nopea kovete,nopea ohenne ja jopa aktivaattori. Johan kuivaa.. Sitten johonki huoneeseen lämpöpuhallin puhaltamaan pariksi päiväksi että kovettuu. ;)

arvo

Selvä,kiitos tiedosta.Pulveri olis sikski ollut hyvä,että toi West coatings Noormarkusta hinnotteli rungon pulveroinnista 70-80 e,pohjamaalilla ja kait lakkaus samaan hintaan,siis kolme pulverikerrosta.

Jensen

Mie siis puhuin liuotinmaaleista. :) Onhan se jauhe mahtavan luja.  Kyllähän saumoissa on hyvä käyttää pakkelia ettei tartte pilata saumoja hiomalla materiaalin liian ohueksi. Aika kohtuu hinnalla jauheen panevat.  Ei meikänkään paljon nuilla hinnoilla kannattais ruiskua sotkea. :o

erakko

tuo 3 kerrosta jauhemaalia alkaa olla aika paljon,kerrospaksuus kuitenki eri luokkaa kuin märkämaalilla..
Voipi alkaa tulla sitä ongelmaa et päällimmäinen kerros alkaa irrota levynä jos pinta menee rikki.
Ja uunissa voi tulla myös vähän ongelmia,2 kerrosta pohjilla ni sähkönjohtokyky ei enää paras mahdollinen eli jauhetta ei enää tartu kunnolla mikä aiheuttaa sen et sulaessa pintaan jää aukkokohtia.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.