Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Myöhäselläkö???

Aloittaja rodchop, 19 maaliskuu 10, 14:44:39

« edellinen - seuraava »

Hessu

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 20 maaliskuu 10, 13:06:24
Joo mitenköhän paljon tuohon vaikuttais single fire? Eikös Hessulla oo tuommoiset morrisin single fire tulpan johdot? Olis kiva kuulla mitä eroa tuohon normi dual fireen. Käynti, käynnistettävyys, tehot, lämmöt jne... Mullakin ois noissa kanssissa jopa tuplatulpat jotka sais kahdella tuollaisella satsilla vörkkii (tosin liian kallista mulle a,130taalaa x2) Yleensäkin oon kuullu hyvin ristiriitaisia kommentteja koko tuplatulpista, jotkut sanoo ettei mitään hyötyy... Mene ja tiedä, tuntuu että jenkeissä harrastavat noita enemmänkin!

En mä oon käynnistettävyyteen enkä lämpöihin mitään eroa huomannu. Ero tuntuu  dual firenä, kuin vetäis peräkärryä. Varsinkin kiihdyttäessä normaalissa ajossa. Laite on paljon hereemmän oloinen. Eli eiköhän siitä vääntö parane.
Ens kesäksi on tulossa kotimaista valmistetta oleva mankun kansi, jonka sisään on upotettu snadi piirilevy joka tekee single fire toiminnon. Kuulostaa epäilyttävältä, mutta se on suunniteltu niin, että jos se elektroniikka alkaa ryppyilee, sen levyn voi irrottaa ja heittää skutsiin. Kansi takas kiinni ja matka jatkuu....

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 22 maaliskuu 10, 11:58:00
En mä oon käynnistettävyyteen enkä lämpöihin mitään eroa huomannu. Ero tuntuu  dual firenä, kuin vetäis peräkärryä. Varsinkin kiihdyttäessä normaalissa ajossa. Laite on paljon hereemmän oloinen. Eli eiköhän siitä vääntö parane.
Ens kesäksi on tulossa kotimaista valmistetta oleva mankun kansi, jonka sisään on upotettu snadi piirilevy joka tekee single fire toiminnon. Kuulostaa epäilyttävältä, mutta se on suunniteltu niin, että jos se elektroniikka alkaa ryppyilee, sen levyn voi irrottaa ja heittää skutsiin. Kansi takas kiinni ja matka jatkuu....
Onko toi hifistely kansi normaali korkuinen? Kuulostaa mielenkiintoiselta.
Peräkärryä? Mistä johtuu moinen tunne?

rodchop

Kiinnostavaa! Onko kansia tulossa useampiakin? Saisko sellasella myös tuplatulpat toimii?
Sittenhän sä voit myydä piuhat mulle? Jos jollain tietotaito tehdä noita kansia, niin oisko tietoo miten ne piuhat vois ite tehdä, eli mitä siinä mollukassa joka jakaa tulpanjohdon kahdeks/singles...
HOG Forever Forever HOG

Kokkonen

#18
Lainaus käyttäjältä: masa - 20 maaliskuu 10, 01:32:17
LainaaMutta toisaalta kun funtsii niin takapytyn käyminen viileempänä on varmaan tollasen moottorin elinehto jos tilanne olis toisin päin se varmaan leipois kiinni koko ajan, sen jäähdytys ilman saanti on niin paljon heikompaa.
Ilmiö on mullekin tullu tutuksi herrat H-D on varmaan laskelmissaan tämänkin huomioidu kun on moottorin suunnitellu tai sitten ei,mut tota eri lämpöarvoista tulppaa olen kyllä harkinnu onko minkä merkkisistä tulpista kokemuksia (no täähän menee näihin ikuisuuskysymyksin) kiinnostaa siis lämpöarvo etu/takapytty ,mulla Shoveli kelpuuttaa NGK lista kynttilät,mitä sinne takapyttyyn vois tarjota  ::)

Kirjoittelin tuolla toisessa topiikissa tulpista seuraavaa: "Sytytystulpan lämpöarvo kuvaa elektrodeista ja eristimestä mitattavia keskimääräisiä lämpötiloja moottorin eri kuormitusolosuhteissa. Lämpötilan eristimen kärjessä tulisi olla 400°C ja 850°C välillä. Yli 400 asteen lämpötilassa eristimen kärjelle syntyvät karsta- ja öljyjäänteet hajoavat ja sytytystulppa puhdistuu itsestään. Saman valmistajan tulpan lämpöarvojen ero on yleisesti 70 â€" 100 ast C. Sytytysennakon lisääminen 10 asteella lisää tulpan kärjen lämpöä saman verran."
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1266.0

Joten jos tuota kokeilla haluaa, niin kun etupytyn tulppa on oikean värinen niin taakse yhtä numeroa kuumempi. Tai jos taka ok, niin eteen numeroa kylmempi. Noihin on mun mielestä vaikea suositella mitään valmistajaa tai tyyppiä suoraan, kun nämä koneet ovat rakennetut niin yksilöllisesti.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 22 maaliskuu 10, 21:09:46
Joten jos tuota kokeilla haluaa, niin kun etupytyn tulppa on oikean värinen niin taakse yhtä numeroa kuumempi. Tai jos taka ok, niin eteen numeroa kylmempi. Noihin on mun mielestä vaikea suositella mitään valmistajaa tai tyyppiä suoraan, kun nämä koneet ovat rakennetut niin yksilöllisesti.
Juurikin näin. Mutta ensin kaasari säätöihin sitten voi hienosäätää tulpilla jos tarvetta. Takapytyn kanssa syytä olla varovainen jos meinaa tarjota kuumempaa tulppaa sinne,ettei käy köpelösti!
Mitä tohon tulppa merkkeihin tulee kun mulla oli 13,5:1 puristukset ja olin matkalla Poronpurijaisiin Championin tulpat kesti maantie ajoa 25-30min. vähän ennen Rovaniemeä tulppa reppu oli yllättäen aivan tyhjä ja paikallisella huoltoasemalla vain NGK:ta hyllyssä, no pitkin hampain laitoin ne ja matka jatkui niillä perille ja takaisin, sen jälkeen olen pääsääntöisesti käyttänyt NGK:ta. Mitä tästä opimme? No ainakin sen että 13,5 kantit ei ole kovin hyvät matka-ajossa.

Hessu

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 22 maaliskuu 10, 15:04:43
Kiinnostavaa! Onko kansia tulossa useampiakin? Saisko sellasella myös tuplatulpat toimii?
Sittenhän sä voit myydä piuhat mulle? Jos jollain tietotaito tehdä noita kansia, niin oisko tietoo miten ne piuhat vois ite tehdä, eli mitä siinä mollukassa joka jakaa tulpanjohdon kahdeks/singles...

Eiköhän niitä kansia oo jo jokunen. Ainakin se piirilevy pitäis näköjään tehdä uusi jos siihen haluis tuplatulppatoiminnon. En ala täällä julkisella foorumilla kertomaan kenenkään nimiä, ei oo mun mielestä kohteliasta. Jos kaveri haluu niitä myydä, ne varmaan tulee esille. Henkilökohtasesti voin asiaa selvittää.

Sori, mutta mä en myy mitään kamoja veks. Lainaks saat jos haluut tyyppää.
Mulla on seinällä yks sellanen Morriksen paskas menny piuha. Kesti kokonaista kahden viikon päivittäisen ajon. Sen voin luovuttaa, jos haluut purkaa sen ja kattoo mitä on syöny. Mutta ei siellä sisällä kai ole kuin kaks diodia.

Tästä on joskus aikaisemminkin ollu puhetta. Magneetto työntää vaihtosähköä. Joka toinen kipinä on plussa ja joka toinen miinusta. Noilla diodeilla ohjataan, että mankunkannesta tuleva (tai menevä) pulssi pääsee vaan toiseen tulppaan. Näin tän asian yksinkertaisti noiden kansien tekijä.
Eiks se diodi oo vähän kuin takaiskuventtiili.

Paitövei. Ei oo kovin näyttävä sellanen tuplatulppasinglefire systeemi noilla morriksen jakokappaleilla. Ovat jättäneet piuhat sen verran lyhyeksi, että niitä mollukoita ei saa oikein jemmaan. Tulpanjohdon jatkaminen ei kuulosta kovin luotettavalta...

masa

LainaaJoten jos tuota kokeilla haluaa, niin kun etupytyn tulppa on oikean värinen niin taakse yhtä numeroa kuumempi. Tai jos taka ok, niin eteen numeroa kylmempi. Noihin on mun mielestä vaikea suositella mitään valmistajaa tai tyyppiä suoraan, kun nämä koneet ovat rakennetut niin yksilöllisesti.
LainaaJuurikin näin. Mutta ensin kaasari säätöihin sitten voi hienosäätää tulpilla jos tarvetta. Takapytyn kanssa syytä olla varovainen jos meinaa tarjota kuumempaa tulppaa sinne,ettei käy köpelösti!
Mitä tohon tulppa merkkeihin tulee kun mulla oli 13,5:1 puristukset ja olin matkalla Poronpurijaisiin Championin tulpat kesti maantie ajoa 25-30min. vähän ennen Rovaniemeä tulppa reppu oli yllättäen aivan tyhjä ja paikallisella huoltoasemalla vain NGK:ta hyllyssä, no pitkin hampain laitoin ne ja matka jatkui niillä perille ja takaisin, sen jälkeen olen pääsääntöisesti käyttänyt NGK:ta. Mitä tästä opimme? No ainakin sen että 13,5 kantit ei ole kovin hyvät matka-ajossa.
Juu eri merkkejä on tullu täälläkin kokeiltua Champpion,Bosch,Accel,nää on kaikki antanu periksi jokainen alta 300 km,NGK:stakin joku hinnakas iridiumi toinen meni polvilleen n.200 km,sitten kun palaa perus NGK eli BPR5ES:ään niin se on kyllä toiminu kaikkein varmimmin,muutaman kerran kyselin NGK:sta  pykälää kylmempää eli 6:sta ,taulukosta löyty mut siihen se jäikin,tossa lainoissa tuli hyviä kommentteja täytyy kokeilla kun ajot alkaa :)