Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon Britti

Aloittaja Kokkonen, 18 maaliskuu 10, 11:12:42

« edellinen - seuraava »

hapi

British MCC Vierumäki

Natking

Täten nimeän viikon viralliseksi Britiksi lauantaina Barber Vintage Festivaaleilta ostamani BSA Chopperin!   ;D
Oli niin kiihottavan näkönen ja hyvä historia tarina että oli pakko pelastaa.
Myyjä kertoi pöyrän ostetun -66 vuonna Californiasta paikallisen polliisin toimesta, joka sitten laahasi pyörän paikalliselle custom pajalle. -68 vuonna nykyinen, tai siis edellinen omistaja osti pyörän ja -71 kaiffari muutti South Carolinaan ja sinne saavuttuaan lykkäsi pöyrän suuliin minne se jäi.
Edellis perjantaina oli peli kaivettu ulos ja myyjä laahasi sen tonne swappiin. Myyjä kertoi omistajan muistelleen etta pyörällä ei ole ajettu kuin pari tuhatta mailia. Availin vähän koneen sivuposkea ja aika helvetin puhtaan näkösta oli.
Titlen oli hiirulaiset laittaneet aika pieniksi paloiksi mutta kuulemma uusi on jo tilattu, saas nähdä tuleeko sitä ikinä...

Mutta josko joltain löytyis jotain kirjallisuutta niin sais varmistettua etta mita mallia toi oiken on.
Koneen numero on A65EC1658
Toi C kait tarkoittaa close ratio laatikkoa, ja jostain kattoin etta toi E malli olis 64-65 mallinen Spitfire Hornet???
Lataus/sytkä tossa on kapasitator mallia, eli akuton systeemi, siis manualin mukaan minkä samasta swapista löysin.
Eli kone vois siinä tappauksessa olla hyvinkin jotain scramler mallia?
Runkonumeroa en viittinyt kauheesti raaputtaa ettei mene nuo hienoa orkkis maalis vituralleen  ;D
Manuaalin mukaan sen pitäis olla emäputken takana, tankin alla. Mut en kylla sitä saanut näkyviin.
Just trying to be different (like everyone else)

hapi

British MCC Vierumäki

jyrggä

Tsiiiisus miten hieno bässi!!
Ainaki tuossa näyttää olevan spitfiren tupla-kaasari kansi.
Eli hyvä aihio, nyt vaan SRM:tä tilaamaan 750 bigbore-palikat, megacycleltä nokkaa, ja lohkosta kampuran voitelu kuntoon. Kyllä siitä vielä hyvän saa! ;)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Redneck

Hieno !  A65E on tuo Hornet !  

Tällaisia vietiin avolavoilla autiomaan reunaan ja annettiin hiekan lentää .
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

turner

Hieno, jos moottori on hornet ja noilla kilsoilla? aika kasa jaloplatinaa on kyseessä?  kevyt konservointi ja ajoon...erinomainen pyörä ja hieno moottori.

eeko


Natking

Juu, aikomus olis etta pistellään sytkävehkeet uusiks, suurinpiirtein orkkis osilla. Kaasarit rempaten ja vähän laakeria pyöriin ja jarrua ja sitten ajoon.
Ulkokuori jää tollaseks, ainakin jokskin aikaa, eli itse itseäni tunnistellen ikuisiksi ajoiksi.  ;D

Mut tarkennuksena että jos toi on nyt tosiaan toi 64-65 mallinen, niin sitten se on Spitfire Hornet, ja jos -66 mallia niin sitten pelkka Hornet, minkä koneen numero olis A65H.
Noin olen itseni antanut ymmärtää.
http://www.britbike.com/

Niin, ja josko tää nyt sitten olis oikeen tommonen kilpa mallin moottori, minkä koneen numero ja suorasytkälatausilmanakkua systeemi antaa ymmärtää niin silloin kone olis jo HiComp HiLift. Manuaalin mukaan normi rukeissa 8-8.5 ruttua, ja näissä 9.5-13.0!!!!
Tuolla Britbiken foorumilla jollekkin het suositeltiin että vaihtaa männät matalampi ruttusiin mikäli aikoo enenpikin ajella, '' Unless you have access to aviation fuel''  ;D

Hiukan sekalaista juttua wikissä, kun näyttäs tarinat keskittyvän nimenomaan -66 etteenpäin.
http://en.wikipedia.org/wiki/BSA_Hornet
http://en.wikipedia.org/wiki/BSA_Spitfire
Just trying to be different (like everyone else)

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Natking - 18 lokakuu 13, 21:33:31
Tuolla Britbiken foorumilla jollekkin het suositeltiin että vaihtaa männät matalampi ruttusiin mikäli aikoo enenpikin ajella, '' Unless you have access to aviation fuel''  ;D

Njääh, mitään aviation fuilia tartte... 10-20% tolueteenia ni hyvin piisaa oktaanit muutkin oktaavit... voi tietennii käyttää myös ihan kaupallista octaneboosteria(joka yleensä on kallista tolueteeniä).

Hieno fillari, välttämättömät huoltotoimet ja ylpeänä ladulle!
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

leafhill

Uskomattoman hieno löytö !
"pakko pelastus" on ainoa oikea ratkaisu tuollaiseen törmättäessä.
Isot peukut ulkoasun säilyttämisestä nykyisellään.

Natking

Juu, vuosimalliksi on varmistunut -65. Ainakin siis moottorin, eli sillä mennään.
Ja malli on Spitfire Hornet, eli BSAn off road competition malli.  :o
Ja se C koneen numerossa tosiaan on close ratio loota, manuaalissa tais olla että ykkönen oli aika pitkä ja sitten muut välit kovinkin lyhyitä.
Just trying to be different (like everyone else)

flhx

Joko Waltteri sai laitteen kayntikuntoon? Oli kylla hieno peli. Melkein muuten ehka pitasin ton tyyppisen keulan siina, se springerikin ihan jees mutta paino ihan saatanasti...Ja jos vaan saisit pidettya ton patinan niin...

Kiitokset viela Hundred Countyn Pornmestarille vihjeesta tuosta tapahtumasta ja mukavasta matkaseurasta. Hiukan vaan huolestutti etta alkoholia ei tullut nautittua juuri ollenkaan?? Otin tosin vahingon takaisin Daytonassa...huh huh...

Ja tuo laite siis ostettu tapahtumasta joka paikassa nimeltaan Barber Motorsport Museum, Birmingham, Alabama. Jokainen kunnon patriootti(terveisia Kangasalabamaan) matkustaa ainakin kerran elamassaan tuonne museoon, Jarno Saarisen Yamahan ja ajopuvun kohdalla sitten katta lippaan,olkistetsoni sen jalkeen paasta ja muistetaan kuinka Monza 1973 jai taman suomalaisen ajajan viimeiseksi kilpailuksi. RIP Jarno.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Natking

Ei se nyt ihan vielä oo kerennyt alottaan. Sillä iski joku kihti tai joku polveen, oli kun jalkapallo kun lähdin takasin tänne parasiittisaarelle.
Mut hiljaa hyvä tulee, ja vielä hiljempaa parempi?

B.S. Kyllä mä ton keulan pidän siinä, ettei mee prosentit  ;D
Just trying to be different (like everyone else)

Kaaleppi

Ensinnäkin hienolöytö ja hienotaltiointi. Peukkuja. :D
Jos täällä kotimaassa olis oikeutta toi pitäis vaan näyttää museotarkastajalle ja noilla historiatiedoilla tosta tulis välittömästi joku "erinomaisesti säilynyt aikansa kustom-kulttuuria ilmentävä B.S.A-chopperi". No ehkä jonain päivänä. :)
Muuten: mun velipojalla on melko täydellinen Classicbike- lehtikokoelma, josta se oli bongannu ko.laitteen koe-ajo raportin.
Juttu oli kuulemma aika hauska, normi ihmettelyjen jälkeen oli alettu ajamaan ihan tosissaan ja annettu kunnolla pässille runtua. Laitteen performanssia kehuttiin ja todettiin että hyvin työntää..sitten seuraavaksi tämä toimittaja olikin jo lääkärin pakeilla jossa todettiin että herran tuki-elin jumitus/valkosormisuus oli ihan kunnon britti-teollisuustyöläisen luokkaa... ;D Eli jonkinverran ilmeisesti tuolla ylärekisterissä täristää..muuten hyvä.
Jos kiinnostaa, voin tuon lehti-jutun sinulle skannailla.
Ota vaikka yv:tä muhun tai tohon jäsen turneriin.

jyrggä

#314
Niin täristää joo, myös toi meidän 750cc a65-chopperi. Tarina elävästä elämästä:
Viime keväänä loppu tuutista soppa jonnekin Toijalan kulmille. herrasmies kun tunnetusti olen, jätin vaimokkeen tien varteen hengaamaan ja lähdin sen bässillä hakeen pyttyä ja menovettä Iittalan shelliltä. Matkaa oli kai joku 15km yhteen suuntaan. Hermo oli vähän kireellä ja kiire jonnekin ni vedin sitte sen välin täysiä. Ihan siis oikeasti täysiä, eli niin paljon kun se bigbore työntää.
Jo Shellillä oli aikamoisia ongelmia näppäillä kortin tunnuslukua koneeseen, mutta takasin tullessa en saanu edes hanskoja kädestä. Armoton tutina, kädet ranteisiin asti tunnottomina ja persreiän ympärillä semmonen olo että orava kurkkaa kohta. No ei kurkannut onneksi. Seuraavat kolme päivää oli kädet ihan saatanan kipeet, valkoset ja sormet niin turvoksissa ja tunnottomat, että ei esim. ajohanskoja saanut käteen. Terveellistä tuo brittipyöräily, ja sitte nää vielä valittaa ku jossain softailissa pikkusormi kuulemma puutuu kun ajaa tunnin päivässä. Prkl.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!