Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Boppin`n`shakin

Aloittaja B 50, 14 maaliskuu 10, 20:58:01

« edellinen - seuraava »

B 50

..noin niinku Cavania mukaillen.

Taustaa tapahtuneelle:

Räknääjä itte vm.`72. Moottoripää "aina". Harrastuksen painopiste ollu nyt ja aina 4-pyöräisissä, ja niistä ameriikkalaiset sämpylät & laatikot. Vaikka ehkä väärä foorumi tunnustukselle mutta en siis baikkeri. Nahkaliivit ja maastohousut, juu nou.. Harrastuksen rönsy tai syrjähyppy, miten vaan.
Nooh, tonne kimppatallille alko aikanaan 2-pyöräisiäkin ilmaantua, minä silloin koneistajana pajalla. Koneistajat tietää kuinka siinä kävi.. Olis vaan ollu vielä kivempi tehdä just sellaisia osia kun ite haluaa. Samaan aikaan silloinen tuleva exä oli vakaasti sitä mieltä että kotona voisin olla enemmän. Se "kotona" vaan ei soveltunu silloiselle kalustolle. Kellarista oli järjestettävissä tilaa ja tallikaverilla Arholla `48 Rojali myynnissä. 1+1.. Taidettiin elellä loppukesää `04 kun rojekti kannettiin osina kellariin. Osina se on vieläkin. Kellari on myyty. Eikä sillä edelleenkään ole kiire. Pääsipähän toteuttamaan..
Pari vuotta vierähti, tallin saunalla oli selvitetty miltä minkäkin pitäis näyttää. Yks torstai ilta puhelin piippas;"kato nettimoto xxx.." Pe soitto, la katsomaan. Turha se on itteensä vastaan harata. Mä noista mitään tiedä, ei näkyny rautalankaa, tms, virityksiä, Miikka heitti lenkin ja kaupat lyötiin lukkoon. Haavi auki katottiin kun myyjä sano että kai sen otatte kyytiin niin ei tarvii uudestaan ajella. Ok, lähetän rahaa viikolla. Siinä oltiin melko tukevasti `71 flh:n omistaja.

Kuskin sisäänajo, eli kolme ekaa kesää:

Taustatiedot vähän hatarat; rakennettu Ruotsissa, viimeistely + kilvitys Paraisilla. Ennen ensimmäistä maantien kutsua Miikka fiksas imuvuodot, minä join jaffaa. Reilu pari tuhatta tais taittua ekana kesänä. Vahingot tais rajoittua katkenneeseen riseriin Seinäjoen reissulla. Vielä kerran kiitos ja kumarrus sikäläisille alkuasukkaille korvausosasta. Omat taipumukset purkaa syksyn tullen kaikki nippeleiksi hyllyyn oli tiedossa, joten mopo vietiin talveksi piiloon. Vasta asfaltin jo kuivuessa nikkaroin tuoreet sähköt ja jotain pientä. Ilmanputsari + kytkimen luukku vaihtu Superiorin "tilhi"-mallisiin. Uudet mieluisamman näköiset ja tukevammat riserit SORVAUTIN(tämä yksityiskohta on noussut monasti pintaan aiheesta chopper-inkvisaattoreiden kanssa rupatellessa) kolleegalla, jyrsintä hoitu omalla koneella. Toinen kesä taisi mennä about samoilla kilsamäärillä joskin kosteammassa kelissä. Vahingot tais rajoittua katkenneeseen öljyfilsun jalkaan. Talveksi taas mopo piiloon, keväällä tangon kavennus ja jarrupolkimen poljinpinta-lätkän askartelu ja on the road. Hyvin se putputteli, Tampere-Joutsa turneela vasta alko tapahtumaan. Ajorensselit jäi baarin narikkaan, vaihdepoljin putos ja lataus loppu. Soikkelin työkaluilla, huoltsikalta hommatulla autonakulla selkärepussa, ja jo mainittujen c.i:en suopealla myötävaikutuksella H-D selätti maineensa ja tuli ajamalla kotiin. Kaanaalta palaillessa Linnatuuli-breikillä hirvee naputus + roksotus moottorista. Tai siis normaalia kovempi. Toine inkvisaattori osotti sormella vuoroin tönärinputkea ja huoltsikkaa ja sano:"mee ostaan 2kpl 11mm:n kiintoja". Vähän suopeaa myötävaikutusta ja taas tultiin ajamalla kotii. Sillon kyllä alko rakentelukausi. Mutta on nää silti parempia räpättimiä kuin mä olen luullu. Ja täksi talveksi rakentelijalta piiloon joutu ihan eri härveli. Ja siitä aletaankin pääsemään itse aiheeseen..
Ensi kerralla.